Belvedere Catering by Design poszerza zakres działań CSR o wsparcie Fundacji „Kwietna”
– Polityka zrównoważonego rozwoju oraz społeczna odpowiedzialność biznesu to nieodłączne elementy DNA Belvedere Catering by Design. Marka aktywnie angażująca się w akcje CSR na rzecz zarówno ludzi, jak i zwierząt, pomagająca m.in. Domowi Samotnej Matki, PCK czy Fundacji Sarigato poszerza swój zakres działań o wsparcie Fundacji „Kwietna” – mówi Jolanta Samluk-Pałasz odpowiadająca za działania marketingowe w Belvedere Catering by Design.
Belvedere wprowadza do swojej oferty cateringowej „Zielony Pakiet”, z którego 2 proc. przychodu przekazywane będzie w formie darowizny na cele statutowe Fundacji. W skład zmieniającego się sezonowo pakietu wchodzą wyłącznie ekologiczne produkty uprawiane lokalnie. Belvedere sięga po wyroby z Wami i Mazur, polskie ryby, regionalne owoce i warzywa. Oprawa cateringowa zaaranżowana będzie w duchu zero waste, co oznacza, że użyte naczynia oraz zastawa jest biodegradowalna lub wielkokrotnego użytku.
Belvedere wybrało Fundację „Kwietna” ze względu na wspólną filozofię na temat produkcji żywności i ograniczania zasobów podczas jej wytwarzania .
Celem Fundacji „Kwietna” jest ożywianie wiejskich krajobrazów przez wspieranie dzikiej przyrody, dla której intensywne rolnictwo nie pozostawia miejsca. Organizacja zajmuje się edukacją ekologiczną na terenach wiejskich, zwiększając świadomość wagi ochrony środowiska obszarów rolniczych. Siejąc dzikie kwiaty, tworząc zadrzewienia śródpolne i przywracając miedzę, Fundacja tworzy miejsca do życia dla pożytecznych zapylaczy i innych owadów, ptaków, małych ssaków i wielu innych zwierząt stanowiących polską, rodzimą faunę. Jak zaznacza, do dobroczynnego działania łąk można zaliczyć także pozytywny wpływ na uprawiane w ich sąsiedztwie plony oraz możliwość ograniczenie zużycia wody oraz energii elektrycznej potrzebnej na pielęgnację.
– Oprócz wsparcia dla Fundacji „Kwietna” inicjatywa Belvedere Catering by Design dotycząca wprowadzenia „Zielonego Pakietu” ma na celu także pogłębienie świadomości związanej z ochroną środowiska naturalnego, wsparcie lokalnych dostawców oraz zmniejszenie emisji CO2 przy organizacji eventów – podkreśla Jolanta Samluk-Pałasz.