Handwritten Collection – nowa marka w portfolio Grupy Accor
Accor zapowiedziała otwarcie trzynastu hoteli, które będą działać pod nową marką Handwritten Collection. Grupa jest w trakcie negocjacji ponad 110 obiektów (z liczbą 11,5 tys. pokojów), które mają stać się częścią kolekcji obejmującej portfolio ponad 250 obiektów otwartych do 2030 roku. W pierwszych miesiącach 2023 roku sieć planuje otworzyć pięć hoteli sygnowanych nową marką. Wprowadzenie na rynek nowej marki grupa ogłosiła 19 stycznia.
W ramach kolekcji Handwritten w ciągu najbliższych miesięcy pierwszych gości przywitają hotele we Francji – Le Saint Gervais Hotel & Spa, Handwritten Collection w Saint Gervais oraz Le Splendid Hotel Lac d'Annecy, Handwritten Collection w Annecy, w Australii – Hotel Morris, Handwritten Collection w Sydney, a także w Chinach – Hotel Shanghai Sheshan Oriental, Handwritten Collection w Szanghaju.
Do końca 2023 roku portfolio marki zasilą: Hotel Oru Hub, Handwritten Collection w Tallinie (Estonia), Hotel Les Capitouls Toulouse Centre, Square Lodge Hotel La Roche sur Yon, Handwritten Collection, Paris Montmartre Sacré Coeur*, Handwritten Collection (Francja), Sunrise Premium Resort, Handwritten Collection w Hoi An (Wietnam). Otwarcia czekają także Bukareszt (Rumunia) i Madryt (Hiszpania). Accor zakłada, że do 2030 roku Handwritten Collection obejmie portfolio ponad 250 hoteli. Na razie nie ma potwierdzenia otwarcia hotelu tej marki w Warszawie
Handwritten Collection wzbogaca ofertę Accor w segmencie „marek kolekcjonerskich” o wyselekcjonowany wybór hoteli. – Naszym celem, poza zapewnieniem prawdziwie autentycznych wrażeń dla gości, jest wspieranie rosnącej liczby niezależnych właścicieli butikowych hoteli, którzy chcą udoskonalić swoje usługi, dotrzeć do większej liczby osób i zwiększyć przychody bez utraty swojego charakteru – podkreśla Alex Schellenberger, chief marketing officer, premium, midscale, economy brands, Accor. – Hotele, które zaprezentujemy w Handwritten Collection, to miejsca poszukiwane przez podróżnych, ceniących serdeczne wrażenia z podróży i wariację na temat tradycyjnej gościnności, a także przez hotelarzy podkreślających wyjątkowy charakter swoich obiektów przy jednoczesnym partnerstwie z ogólnoświatową siecią.
Poprzez Handwritten Collection, Accor rozbudowuje ofertę marek i hoteli klasy midscale, aspirując do powtórzenia sukcesu pozostałych kolekcji Grupy w innych segmentach. Nowy brand nawiązuje do MGallery Hotel Collection z portfolio ponad 100 butikowych hoteli na całym świecie oraz do Emblems Collection – pierwszej luksusowej i wyselekcjonowanej marki charakterystycznych dla każdej lokalizacji, historii czy designu obiektów. Dzięki podobnemu podejściu do indywidualnych potrzeb, Handwritten Collection ma być połączeniem wyjątkowych miejsc z indywidualnymi osobowościami, pełnymi ciepła i serdeczności, które leżą u podstaw prawdziwej gościnności. Podobnie jak ręcznie napisana notatka, indywidualny kontakt z gospodarzem będzie odczuwalny dla gości w niezapomnianych momentach w ciągu całego pobytu. Od serdecznego powitania, przez ciepłą rozmowę po świeżo wypiekane smakołyki — w założeniu żaden moment ani żaden hotel nie będzie taki sam. – Sposób, w jaki każdy gospodarz wchodzi w interakcję z gośćmi, jest starannie przemyślany i ożywia jego osobiste pasje – podkreśla Caroline Benard, global SVP economy & midscale brands, Accor. – Czy to w sytuacji towarzyskiej czy w bardziej kameralnej scenerii, goście mogą liczyć na opowieści i zaangażowanie, które budują więź autentycznej relacji. Wierzymy, że to przyczynia się do bardziej wartościowego i niezapomnianego pobytu.
Handwritten Collection powstała także z myślą o potrzebach właścicieli niezależnych i butikowych hoteli. Przy obecnym współczynniku konwersji wynoszącym 80 proc. większość obiektów, które dołączą do kolekcji, będzie obejmowało przebudowę i renowację, z łatwiejszym procesem przejścia i wdrożenia przy bardziej zrównoważonym modelu wzrostu i rozwoju. Standardy marki zostały zaprojektowane z myślą o elastyczności i łatwym wdrożeniu.
– W 2022 roku Accor średnio każdego dnia podpisywał umowę na więcej niż jeden obiekt i otwierał jeden hotel dziennie na całym świecie. Naszym celem jest kontynuowanie tego wzrostu poprzez przewidywanie potrzeb gości i dostosowywanie się do kryteriów inwestycyjnych naszych partnerów i właścicieli. Niezależne hotele w coraz większym stopniu wykorzystują potężną platformę sprzedażową, dystrybucyjną i lojalnościową Accor, aby zwiększać swoje przychody i optymalizować koszty przy jednoczesnym zachowaniu własnej, wyróżniającej się osobowości oraz oferowaniu wysokiej jakości produktów, usług i doświadczeń. Handwritten Collection oferuje im idealne rozwiązanie, poprzez możliwość zawarcia umowy franczyzowej oraz elastyczny i efektywny kosztowo poziom inwestycji. Nie możemy doczekać się współpracy z hotelarzami i rozbudowy tej wyjątkowej kolekcji na całym świecie. Z ponad 110 obiektami i 11 500 pokojami w negocjacjach, które mają stać się częścią kolekcji, w tym 13 hoteli już zaplanowanych, Accor dąży do portfolio marki obejmującego ponad 250 obiektów do 2030 r. – wylicza Camil Yazbeck, chief development officer, premium, midscale, economy brands, Accor.