Zmiany w zarządzie Orbisu, Dominik Sołtysik na czele
Po siedmiu latach pełnienia funkcji prezesa zarządu i dyrektora generalnego Orbisu, Gilles Clavie złożył rezygnację z zasiadania w zarządzie Orbisu. Rada nadzorcza Orbisu funkcję tę powierzyła Dominikowi Sołtysikowi.
Gilles Clavie, który pełni funkcję prezesa i dyrektora generalnego AccorInvest został powołany w skład rady nadzorczej Orbisu. – Siedem lat kierowania Orbisem to czas wyzwań, osiągania kamieni milowych w rozwoju firmy i niezwykle intensywnej pracy, ale jednocześnie ogromnej satysfakcji z jej wyników. Jestem dumny z osiągnięć Orbisu i chciałbym wyrazić szacunek, uznanie i podziękowania wszystkim Pracownikom w Grupie. Dziękuję również naszym partnerom biznesowym i inwestorom, którzy darzyli nas zaufaniem przez te lata. Ze względu na szereg obowiązków związanych ze stanowiskiem prezesa i dyrektora generalnego, które objąłem w ubiegłym roku w Grupie AccorInvest, w pełni skoncentruję swoje działania na transformacji i nowej strategii AccorInvest oraz bezpiecznym przejściu Spółki przez kryzys, który nas dotknął w 2020 roku – skomentował Gilles Clavie.
Gilles Clavie był prezesem zarządu i dyrektorem generalnym międzynarodowej grupy Orbis od 2014 r. Pod jego kierownictwem w 2019 roku Orbis wkroczył w nowy rozdział swojego rozwoju, przekształcając się w największą grupę inwestującą w aktywa hotelowe w Polsce i Europie Wschodniej, umacniając swoją pozycję w regionie. Gilles Clavie został wyróżniony w gronie „20 najbardziej efektywnych prezesów warszawskiej giełdy” (indeks mWIG40) przez Harvard Business Review Polska i TMS Brokers.
Rada nadzorcza Orbisu powołała uchwałami z 1 lipca br. nowych członków zarządu. Do składu zarządu Spółki powołano: Dominika Sołtysika (prezes zarządu i dyrektor generalny), Inesę Kuczalską (wiceprezes zarządu i dyrektor finansowa), Michała Parzydła (członek zarządu i dyrektor prawny).
Dominik Sołtysik jest odpowiedzialny za zarządzanie działalnością hotelową w Europie Wschodniej i zajmuje stanowisko dyrektora generalnego. Dotychczas pełnił funkcję wiceprezesa zarządu i dyrektora operacyjnego w Orbisie. W tym czasie był odpowiedzialny za efektywne zarządzanie portfelem nieruchomości hotelowych oraz rozwój Grupy w Polsce i w krajach Europy Wschodniej. Uczestniczył w realizacji wielu projektów korporacyjnych, m.in. w przygotowaniu transakcji zakupu hoteli i wejścia Orbisu na nowe rynki w 2015 roku oraz w procesie sprzedaży działalności serwisowej na rzecz Accoru w 2019 r.
Jest absolwentem wydziału finansów Wyższej Szkoły Handlowej w Tuluzie, a swoje pierwsze doświadczenia zawodowe zdobywał jako audytor finansowy w Salustro Reydel. W 2003 roku rozpoczął pracę w dziale finansowym w centrali Grupy Accor w Paryżu. W 2010 roku został dyrektorem finansowym Accor Pannonia Hotels w Budapeszcie. W trakcie swojej kariery zawodowej zdobył duże doświadczenie z zakresu finansów, rozwoju i zarządzania aktywami w Paryżu, Londynie, Budapeszcie i w Warszawie.
Inesa Kuczalska karierę zawodową rozpoczęła w obszarze finansów w spółkach Accor w Polsce. Od 2009 r. pełniła funkcję zastępcy dyrektora finansowego Orbisu, po czym we wrześniu 2019 r. objęła funkcję dyrektora finansowego Spółki. Inesa Kuczalska jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunku Finanse i Bankowość oraz Executive MBA. Ukończyła również program MBA Uniwersytetu w Montrealu (UQAM).
Michał Parzydeł jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. W 2010 roku, w ramach aplikacji prowadzonej przez Okręgową Izbę Radców Prawnych w Warszawie uzyskał tytuł radcy prawnego. Od 2004 roku doradzał spółkom zależnym Orbis SA. Od 2013 roku rozpoczął świadczenie doradztwa prawnego na rzecz Orbis SA. Aktywnie uczestniczył w przygotowaniu i realizacji najistotniejszych przedsięwzięć Orbisu w ostatnich latach.