Łukasz Łyjak w Kuźni Społecznej w Olsztynie
Od połowy lipca tego roku Łukasz Łyjak będzie pełnił funkcję managera Kuźni Społecznej w Olsztynie. Wcześniej związany był m.in. z olsztyńską agencją Bartbo.
Nowe stanowisko Łukasza Łyjaka związane zarówno z technicznym zarządzaniem budynkiem, jak i eventami, które się tam odbywają, kreowaniem ich, wdrażaniem nowych pomysłów, ale też zarządzaniem zespołem, który jest już na miejscu i budową struktur sprzedażowo-marketingowych. – Moim celem będzie nawiązanie bliskiej współpracy zarówno z lokalnymi firmami, jak i urzędem miasta, a także grupami, które pojawią się w Olsztynie gościnnie – mówi Łukasz Łyjak.
Kuźnia Społeczna jest nowym miejscem, została wybudowana jako wsparcie dla Banku Żywności w Olsztynie, a jej celem jest zarabianie na działalność statutową. Nowe miejsce prowadzi działalność eventową. – Mamy możliwość organizowania noclegów (13 pokojów, 50 miejsc noclegowych), konferencji, targów, koncertów, stand upów, team buildingów, gier miejskich. Do końca roku chcemy zaadaptować teren zewnętrzny zielony (z tyłu za budynkiem, z przodu mamy parking wraz ze stoiskami), który pomoże nam obsługiwać również większe eventy outdoorowe, a także prowadzimy bardzo ciekawy projekt aktywizacyjny FOLM „From Outdoors to Labour Market” – jest to bardzo ciekawe doświadczenie dla młodych ludzi – tłumaczy Łukasz Łyjak. – Docelowo chcemy stać się miejscem, gdzie firmy, a także osoby indywidualne będą organizować różnego rodzaju wydarzenia, zarówno te formalne, jak i nieformalne – podkreśla. Kuźnia jest nowym miejscem, ale miała bardzo trudny start – niestety zaraz po wybudowaniu w 2019 roku spłonęła, trzeba było ją odbudować, a następnie jej działalność została wstrzymana przez pandemię. – Teraz więc chcemy, aby miejsce zaczęło działać pełną parą – podkreśla manager Kuźni.
Łukasz Łyjak zajmował się przeprowadzaniem badań rynku dla takich firm jak CCHBC, Kompania Piwowarska, Wedel. Następnie związał się z branżą farmaceutyczną, był przedstawicielem aptecznym i medycznym, zajmował się promocją leków RX wśród lekarzy POZ i cardio. Był regionalnym przedstawicielem handlowym w firmie z branży paliwowej, a następnie pracował w dziale sprzedaży reklamy Gazety Olsztyńskiej. Stamtąd trafił do agencji eventowej Bartbo, w której zajmowałem się kreacją i sprzedażą eventów. Jak podkreśla, z powodu pandemii, podobnie jak 90 procent zespołu, musiał opuścić firmę, a w czasie ponad rocznej przerwy w branży pracował jako samodzielny specjalista w firmie handlowej Falken Trade. – Teraz zaczynam nowy rozdział z zapałem i głową pełną pomysłów, a zaufanie, jakim obdarzył mnie mój nowy pracodawca chciałbym przekuć w sukces – mówi.
Łukasz Łyjak jest absolwentem politologii na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim. Jego największą pasją jest jest zdecydowanie piłka nożna, którą uwielbia oglądać, a także wciąż uprawia amatorsko. Interesuję się również event marketingiem i mówi o sobie maniak LinkedIna.