Maria Ashton rozwija marki luksusowe Accoru w Europie Północnej
Maria Ashton dołączyła do Grupy Accor na stanowisko vice president of development luxury brands Northern Europe.
Piętnastoletnie doświadczenie Maria Ashton zdobyła w branży hotelarskiej i w nieruchomościach, głównie na kierowniczych stanowiskach wyższego szczebla. Dużą znajomość międzynarodowego rynku zawdzięcza rozwojowi hoteli i zarządzaniu nimi w Ameryce Północnej, Ameryce Łacińskiej, Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie. W trakcie swojej kariery nadzorowała rozmaite przejęcia i oferty światowych marek.
Dotychczas pełniła funkcję wiceprezesa ds. rozwoju biznesu Oakwood Hospitality. Wcześniej przez 13 lat zdobywała doświadczenie w hotelach Hyatt w Wielkiej Brytanii, Szwajcarii i Stanach Zjednoczonych, gdzie również zajmowała się rozwojem biznesu.
– Cieszę się z dołączenia do Accor i możliwości wzbogacenia firmy moim wieloletnim doświadczeniem w strategicznym rozwoju biznesu. Obecnie cała branża wciąż pozostaje w trudnej sytuacji. Accor dzięki niezrównanemu portfolio marek to silny partner, który pozostaje liderem rynku europejskiego, rozwijając się z godnym pozazdroszczenia rozmachem. W trakcie ostatnich miesięcy grupa cały czas spoglądała w przyszłość, rozbudowując swoją ofertę i wspierając partnerów w całym regionie. Biorąc pod uwagę rok 2022 i kolejne lata, Accor jest w dobrej pozycji pozwalającej na dalsze zaznaczanie swej obecności, w tym za sprawą kilku planowanych, spektakularnych projektów – powiedziała Maria Ashton.
– Accor Northern Europe w roku 2020 i w pierwszym kwartale 2021 otworzył więcej hoteli niż jakakolwiek inna grupa hotelowa, zajmując z 40-proc. udziałem w rynku pierwsze miejsce przed wszystkimi konkurentami. Osiągnęliśmy ten sukces dzięki wspaniałym markom i wspaniałym ludziom, dlatego cieszę się, że mogę powitać Marię, która jeszcze bardziej usprawni działalność naszego zespołu w regionie. Chcemy dalej wzmacniać nasze bogate portfolio, dlatego rozwój marek luksusowych pozostaje jednym z priorytetów grupy w Europie i na całym świecie – dodał Camil Yazbeck, senior vice president, head of development, Accor Northern Europe.
Accor, wraz z portfolio ponad 270 luksusowych hoteli na całym świecie i planowanych 130 obiektów, zajmuje znaczącą pozycję w segmencie luksusowym. Europa Północna to główny obszar rozkwitu luksusowych marek dgrupy. W roku 2020 Accor zajął pierwsze miejsce w tym sektorze z udziałem wynoszącym 63 proc.
Ostatnie i planowane otwarcia obiektów luksusowych w Europie Północnej:
- Carton House, a Fairmont Managed Hotel, Irlandia – otwarty latem 2021
- Fairmont Windsor Park, Wielka Brytania – otwarcie we wrześniu 2021
- Raffles Londyn at The OWO – otwarcie w 2022
- Fairmont Moskwa Mayakovskaya – otwarcie w 2022
- Raffles Moskwa – otwarcie w 2023