Awanse i zmiana struktury biznesowej w Kerris
Maciej Makowski awansował na pozycję managing partnera, Aneta Głowala na head of digital marketing, a stanowisko digital account team leada objął Maciej Sitek. Wzmocnienie zespołu wspiera zmianę struktury Kerris w ramach strategii „Performance meets creativity”.
Maciej Makowski awansował z account directora na stanowisko managing partnera, przejmując zarządzanie operacyjne agencją od Mikołaja Szymańskiego, który pozostaje w roli prezesa zarządu, a swoje zaangażowanie skupi na obszarach strategii i wzrostu całej grupy. Makowski związany jest z Kerris od samego początku powstania agencji, rozpoczynając w niej pracę 10 lat temu jako junior project manager.
Dotychczasowe obowiązki Macieja Makowskiego, przejął Maciej Sitek, który jako digital account team lead dołączył do Kerris w lutym. Wcześniej związany był m.in. z Chapter1, GPD oraz Tequila Polska.
Na stanowisko head of digital marketing awansowała Aneta Głowala, dotychczas pełniąca funkcję digital strategy managera. W ramach nowych obowiązków Aneta pokieruje zespołem realizującym projekty z zakresu planowania i zakupu mediów oraz SEO.
Agencja Kerris od ponad roku pracowała nad ułożeniem struktur, wychodząc z założenia, że media digitalowe różnią się od tradycyjnych tym, że praktycznie każda agencja może mieć takie same stawki za wyświetlanie czy kliknięcie.
– To gdzie realnie pojawia się różnica to zrozumienie biznesu, umiejętność optymalizacji budżetów digitalowych oraz skuteczność samego komunikatu, czyli strategia i kreacja. Jako agencja od lat rozwijaliśmy kompetencje zespołów performance oraz przykładaliśmy dużą uwagę do analizowania i poznawania biznesów klientów. Zawsze skupialiśmy się na efektach biznesowych, a nie specjalnych – mówi Mikołaj Szymański, prezes zarządu Kerris – Teraz tworzymy organizację, która ma wszystkie kompetencje pod jednym dachem. Jesteśmy dumni, że możemy łączyć moc cyfrowych możliwości i ludzkiego potencjału dla realizacji celów biznesowych naszych klientów.
Strategię „Performance meets creativity” odzwierciedla nowa struktura biznesowa Kerris, w ramach której kompetencje digital marketingowe zostały wzmocnione poprzez utworzenie działu kreacji. Pod marką Kerris będzie też realizowana cała działalność związana z digital marketingiem, w tym ta dotychczas prowadzona przez Kerris Select. Równocześnie kompetencje z zakresu tworzenia stron www zostają przeniesione do software house’u 300.codes.
– Uważamy, że tworzenie stron internetowych wymaga procesów charakterystycznych dla działalności software house’ów, czyli zupełnie innych niż te, które są standardami w agencjach digital. Stąd zespoły UX, UI oraz wordpress zostały połączone z zespołem software house 300.codes z naszej grupy – mówi Szymański.