„Cold waves by Porsche” z Walk Events
Porsche w ramach kampanii „Napędzani marzeniami” zorganizowało zawody w cold water surfingu. Data „Cold waves by Porsche” zależała od warunków pogodowych na Bałtyku, więc mogła być prognozowana maksymalnie 5-7 dni przed wydarzeniem, a ostatecznie potwierdzona zaledwie 48 godzin przed nim. Za kreację infrastruktury, pomysł na format wernisażu zdjęć Krzysztofa Jędrzejaka oraz kompleksową produkcję wykonawczą i logistykę eventu odpowiedzialna była agencja Walk Events.
– Zwykle planując event, pierwsze z pytań brzmi „kiedy?”. Termin definiuje cały proces organizacji wydarzenia. Tymczasem data zawodów „Cold waves by Porsche” zależała od warunków pogodowych na Bałtyku, więc mogła być prognozowana maksymalnie 5-7 dni przed wydarzeniem, a ostatecznie potwierdzona zaledwie 48 godzin przed. Organizatorzy mieli dwie doby na zaplanowanie i realizację transferów 40 zawodników z całego świata i 24 godziny na montaż infrastruktury podczas sztormu o sile 8 w Skali Beauforta – o wyzwaniach organizacyjnych mówi managing director Walk Events, Michał J. Olszewski.
fot. M. Dębska
Największe polskie zawody w cold water surfingu odbyły się 5 marca na jednym z najsłynniejszych spotów surfingowych w Polsce, we Władysławowie. Ich dokładny termin zależał od warunków pogodowych nad polskim morzem. Do informowania o dacie startu wykorzystano 3-stopniowy system alertów: żółty (szykuj się, fale są coraz bliżej), zielony (zaczniemy zawody za 48 godz.), czerwony (brak pogody, ustalamy nowy termin eventu). Stawką w zawodach było łącznie 12 tysięcy euro.
– Kompleksowa organizacja i logistyka eventu o takiej skali i w takich warunkach pogodowych była niemałym wyzwaniem. Szczególnie, że naszą rolą było przede wszystkim zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim uczestnikom i członkom ekipy w czasie trudnych warunków pogodowych. Największą motywacją dla nas było zadowolenie i entuzjastyczne opinie zawodników, których ściągnęliśmy do Władysławowa z Australii, Szwecji czy Teneryfy. Organizacja eventów pod presją czasu jest zawsze wymagająca, ale przynosi też najwięcej satysfakcji – wskazuje Michał J. Olszewski.
fot. K. Jędrzejak
Gdy prognozy pogody okazały się sprzyjające surfowaniu, organizatorzy wydarzenia otrzymali „zielone światło” do działania. Ekipa Walk Events miała pięć dni od ogłoszenia żółtego alertu (informacji od zespołu prognozującego o zbliżaniu się odpowiednich warunków pogodowych) na postawienie wszystkich zaangażowanych podmiotów w stan gotowości. Kolejnym wyzwaniem było zaplanowanie i realizacja w 48 godzin transferów 40 zawodników z całego świata (w tym m.in. z Australii, Hiszpanii, Szwecji).
W ciągu doby musiał odbyć się również montaż infrastruktury. Pogoda nie ułatwiała tego zadania. Jak tłumaczy Michał J. Olszewski, dzień z idealnymi warunkami do przeprowadzenia zawodów oznaczał minimum dwa dni poprzedzającego go sztormu, kiedy prędkość wiatru osiągała ponad 70 km/h. To sztorm o sile 8 w Skali Beauforta.
Walk Events odpowiadało za koncepcję infrastruktury, pomysł na format wernisażu zdjęć Krzysztofa Jędrzejaka oraz kompleksową organizację i logistykę eventu, a pomysłodawcą kampanii Cold waves by Porsche była agencja DDB Warszawa, która odpowiada za obsługę strategiczno-kreatywną marki Porsche w Polsce. Promocją wydarzenia zajmowała się agencja Big Picture, planowaniem i zakupem mediów agencja PHD Media Direction, a obsługą social media agencja 2increatives.
fot. M. Dębska
W kategorii Women Open zwyciężyła Alys Barton z Anglii, w kategorii Men Open – Ian Fontaine z Francji. Dwie zawodniczki z Polski – Karolina Marczak i Karolina Wolińska – zajęły kolejno drugie i trzecie miejsce w kategorii Open Woman. W kategorii Men Open pierwsze miejsce zdobył Ian Fontaine z Francji, który na swoim profilu na Instagramie napisał: „właśnie wygrałem jedne z najbardziej zakręconych zawodów na jakich byłem! To był jeden z najbardziej szalonych set up’ów, jak na północne zawody, możliwe, że najlepszy w Europie!”.
Wydarzenie odbywało się pod Honorowym Patronatem Burmistrza Władysławowa oraz Starosty Powiatu Puckiego, a także pod Patronatami: Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni, Polskiego Związku Surfingu oraz International Surfing Association. Partnerami wydarzenia byli: newonce, Surf Stolica i Baltic Surf Scapes, a sponsorami: FCS Polska, Baltica, eSURF.