II Festiwal Polskiej Żywności #KupujŚwiadomie z El Padre
W Warszawie odbyła się druga edycja Festiwalu Polskiej Żywności #KupujŚwiadomie. Atrakcje, które zapewnili organizatorzy, przyciągnęły na PGE Narodowy ponad 10 tysięcy osób. Za inicjatywę odpowiadał Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, a za współorganizację agencja El Padre.
Zrównoważony rozwój i świadome konsumowanie dóbr są ważne dla coraz większej liczby ludzi. Wydarzenia, na których można kupić eko-żywność i produkty od lokalnych dostawców albo dowiedzieć się nieco więcej o unijnych regulacjach związanych z produkcją żywności, cieszą się coraz większą popularnością. Nie inaczej było w przypadku #KupujŚwiadomie.
W trakcie dwóch dni festiwalu odwiedzający mogli wziąć udział w różnorodnych atrakcjach rozlokowanych w trzech strefach: producentów, warsztatów i animacji. W pierwszej z wymienionych stref blisko 120 polskich producentów zaprezentowało swoje najlepsze wyroby: od ekologicznych owoców i warzyw po ręcznie wyrabiane sery czy pieczywo. W strefie warsztatów na odwiedzających czekało aż dziewięć stanowisk live cooking, przy których odbywały się profesjonalne warsztaty kulinarne dla dzieci i dorosłych prowadzone przez Adrianę Marczewską i Grzegorza Łapanowskiego. Uczestnicy warsztatów przygotowywali między innymi faszerowane kwiaty cukinii, tatar z łososia jurajskiego czy kolorowe naleśniki. Każdy z warsztatów kończył się degustacją. Z kolei w strefie animacji można było wziąć udział w lekcji ceramiki i stworzyć własny unikatowy kubek.
– Strefa producentów była zdecydowanie najbardziej wymagająca do przygotowania – przyznaje Hubert Dwórnik, event manager w El Padre. – Wybudowaliśmy 120 stoisk, a na miejsce dostarczyliśmy 100 lodówek, ponad 100 roślin i aż 1100 metrów kwadratowych zabudowy – wymienia. – Biorąc pod uwagę fakt, że na przygotowanie wszystkiego mieliśmy niecałe trzy tygodnie, a na montaż i aranżację niecałe dwie doby, to imponujący wynik. Jak zawsze największą siłą napędową projektu byli ludzie – przyznaje.
Aż 80 osób pracowało na dwie zmiany, by dowieźć zadanie i zapewnić odwiedzającym pozytywne wrażenia. Frekwencja, o wiele wyższa od zakładanej, dopisała – w wydarzeniu wzięło udział ponad 10 tysięcy osób, dorosłych i dzieci, a event odbił się szerokim echem w mediach społecznościowych.
Za produkcję wydarzenia z ramienia El Padre odpowiadali Hubert Dwórnik i Michał Lisiewicz.
Festiwal odbył się na PGE Narodowym w Warszawie, w dniach 7 i 8 września.