Converse Edge Of Style Runway
Informacje o wydarzeniu
Wykonawcy
Agencja eventowa
Warszawa, mazowieckie
Obiekt
Opis wydarzenia
Projekt Converse Edge Of Style Runway jest laureatem 13. edycji konkursu MP Power Awards® w kategorii Event – promocja marki B2C. Zdobył też nominację w kat. Oprawa wizualna i scenograficzna. Projekt został zrealizowany przez Orbico i agencję 180heartbeats + Jung v. Matt.
Pokaz mody „Converse Edge Of Style Runway” zrealizowany 29 lutego 2024 roku w Warszawie, przyciągnął uwagę mieszkańców i przechodniów niecodzienną formą prezentacji. Wydarzenie odbyło się na elewacji Domu Towarowego Braci Jabłkowskich, gdzie modelki-aerialistki, poruszając się po fasadzie budynku, zaprezentowały kolekcję De Luxe marki Converse. Całość miała charakter performatywnego widowiska, łączącego modę, taniec i akrobatykę z miejską przestrzenią i rytmem ulicy.
Realizacja wydarzenia zakładała cztery pokazy – w ciągu dnia oraz po zmroku – różniące się dynamiką, choreografią i oświetleniem. Modelki wyposażone w buty Converse De Luxe i stylizacje uzupełnione projektami marki JARMULA wykonywały zsynchronizowane ruchy w pionie, schodząc po budynku w rytm muzyki i świateł. Każdy z pokazów kończył się w przestrzeni Warsaw Sneaker Store, gdzie przygotowano pop-up z możliwością personalizacji butów oraz udziału w sesjach fotograficznych autorstwa Kuby Owczarka.
Idea pokazu opierała się na dosłownym przełożeniu hasła „Edge of Style” – mody balansującej na granicy sportu i streetwearu. Symboliczne znaczenie tytułu oddano poprzez wybór lokalizacji i konstrukcję scenografii – modelki prezentowały produkty dosłownie na krawędzi budynku, zawieszone nad jednym z najruchliwszych placów w centrum miasta.
Wybór Domu Towarowego Braci Jabłkowskich jako tła pokazu również nie był przypadkowy. To miejsce o długiej tradycji handlowej, które w tym kontekście stało się łącznikiem pomiędzy historią a nowoczesną formą promocji. W trakcie pokazów z dachu budynku rozwijano pionowe szarfy z logo Converse, a specjalnie zaprojektowane oświetlenie – zamontowane również w lokalach naprzeciwko – umożliwiało stworzenie spójnego doświadczenia wizualnego niezależnie od pory dnia.
Całość przedsięwzięcia miała charakter flash mobowy – wydarzenie nie było szeroko zapowiadane, a jedynie poprzedzone krótkim teaserem w mediach społecznościowych dzień przed realizacją. Pomimo braku pełnej zapowiedzi, w trakcie dnia w okolicy Placu Pięciu Rogów zebrało się ponad siedem tysięcy osób, a pop-up w WSS odwiedziło kilkaset gości. W ciągu zaledwie kilkudziesięciu godzin wydarzenie wygenerowało ponad 4 miliony reakcji w sieci.
Realizacja projektu stanowi przykład niestandardowego podejścia do promocji produktu – zamiast klasycznego pokazu mody lub reklamy, postawiono na spektakl wpisany w strukturę miasta. Połączenie ruchu wertykalnego, silnej choreografii i otwartej przestrzeni stworzyło format, który jednocześnie przyciągnął uwagę przechodniów i wzmocnił narrację marki bez użycia słów.
Converse Edge Of Style Runway
Klient: Orbico
Agencja: 180heartbeats + Jung v. Matt
Data: 29 lutego 2024
Miejsce: fasada Domu Towarowego Braci Jabłkowskich, Plac Pięciu Rogów, Warszawa
Liczba uczestników: ponad 7000