Garnier Green ON
Informacje o wydarzeniu
Wykonawcy
Agencja eventowa
Warszawa, mazowieckie
Obiekt
Opis wydarzenia
Projekt Garnier Green ON jest laureatem 13. edycji konkursu MP Power Awards® w kategorii Kampania zintegrowana z wykorzystaniem event marketingu. Projekt został zrealizowany przez Garnier i agencję Creative Pro PL.
W ramach obchodów 120-lecia istnienia, Garnier zrealizował ogólnopolską kampanię Garnier Green ON, łączącą tradycję marki z jej obecnym zaangażowaniem w działania proekologiczne. Projekt został zaprojektowany jako zintegrowana kampania 360°, w której kluczową rolę odegrał event marketing.
Wydarzenie inauguracyjne odbyło się w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie, gdzie zaprezentowano interaktywną wystawę poświęconą historii marki oraz jej projektom w ramach inicjatyw Green Beauty i Green Science. Ekspozycja wykorzystywała technologie immersyjne i edukacyjne, m.in. instalacje interaktywne reagujące na ruch oraz warsztaty tematyczne. Następnie projekt przyjął formę ogólnopolskiego roadshow, który dotarł do pięciu dużych miast w Polsce, prezentując te same doświadczenia w przestrzeni otwartej dla szerokiego grona odbiorców.
Koncepcja zakładała stworzenie angażującej ścieżki uczestnika, która łączyła edukację z praktyką — w tym m.in. bezpłatną diagnostykę skóry i włosów, testowanie kosmetyków czy warsztaty ekologiczne. Kampania została wsparta działaniami promocyjnymi w mediach społecznościowych (Meta, TikTok, YouTube), kanałach radiowych, mailingu, DOOH oraz PR, zwiększając zasięg i zaangażowanie w grupie wiekowej 18–44 lata.
Projekt został zrealizowany z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju. Do budowy scenografii wykorzystano wynajmowane kontenery i moduły wielokrotnego użytku. Ponad 27% materiałów zostało ponownie wykorzystanych, a 65 proc. trafi do kolejnych wydarzeń. Współpraca z lokalnymi podwykonawcami pozwoliła na ograniczenie emisji związanej z transportem. Ślad węglowy całego projektu wyniósł 23,39 ton CO2.
Efektem kampanii było 500 tys. wizyt w aktywowanych lokalizacjach, 11,5 tys. pozyskanych leadów, ponad 24 tys. rozdanych testerów bestsellerów oraz 17 tys. próbek nowości. Kampania osiągnęła 76 proc. dotarcia w grupie docelowej, 4,17 mln interakcji i 263 mln wyświetleń materiałów wideo.
Garnier Green ON
Klient: Garnier
Agencja: Creative Pro PL
Miejsce: Warszawa – Pałac Kultury i Nauki, Poznań – Stary Browar, Kraków – Wianki, Gdańsk – Jarmark Dominikański, Wrocław – Wroclavia.
Liczba uczestników: 500 000