Osiedle im. Luzu
Informacje o wydarzeniu
Wykonawcy
Agencja eventowa
Warszawa, mazowieckie
Opis wydarzenia
Projekt Osiedle im. Luzu jest laureatem 13. edycji konkursu MP Power Awards® w kategorii Strefa marki. Projekt został zrealizowany przez klienta Kompanię Piwowarską | marka LECH i agencję Holo.
Marka LECH obecna jest na największych festiwalach muzycznych w Polsce od lat, jednak po raz pierwszy zdecydowała się na stworzenie autorskiej strefy brand experience, wychodzącej daleko poza klasyczną obecność sponsorską. Koncepcja Osiedla im. Luzu była odpowiedzią na nowe pozycjonowanie marki, zakładające powrót do korzeni i autentycznych relacji – w duchu hasła „Łap chwiLe”.
Strefa zaprojektowana została jako przestrzeń odwołująca się do wspomnień milenialsów oraz estetyki, którą chętnie eksploruje generacja Z. Nawiązania do osiedlowego życia lat 90. – ławeczki, trzepaki, graffiti, murki, stare kanapy i schodki – miały tworzyć tło dla swobodnych interakcji i spędzania czasu bez presji. Projekt oparty był na idei JOMO (Joy of Missing Out), stanowiącej alternatywę dla wszechobecnego tempa i przebodźcowania festiwali.
Strefa funkcjonowała w formie modułowej, co pozwoliło dostosować jej układ do warunków trzech różnych wydarzeń: Tauron Nowa Muzyka, Audioriver i OFF Festivalu. W każdej lokalizacji celem było stworzenie przestrzeni otwartej, inkluzywnej i instaprzyjaznej – ale nienachalnej. Dla milenialsów miała być powrotem do młodzieńczych lat, a dla młodszych – materializacją trendów retro.
Wśród przygotowanych aktywności znalazły się m.in. usługi barberskie, możliwość zrobienia tatuażu czy personalizacja ubrań z second-handu. Strefę uzupełniały sportowe i chilloutowe elementy – boisko do koszykówki, stoły do ping-ponga, hamaki, dywany, skrzynki po piwie oraz klasyczne osiedlowe gadżety. Na uwagę zasługiwała również scenografia, która z dużą dbałością oddawała estetykę epoki.
Projekt spotkał się z dużym zainteresowaniem – strefę odwiedziły tysiące uczestników, a aktywności cieszyły się frekwencją przekraczającą oczekiwania. Łączny zasięg komunikacyjny wydarzenia we wszystkich lokalizacjach przekroczył 6,5 miliona unikalnych użytkowników, a ponad 500 osób skorzystało z dodatkowych usług i aktywacji dostępnych w przestrzeni Osiedla im. Luzu.
Osiedle im. Luzu
Klient: Kompania Piwowarska | marka LECH
Agencja: Holo
Data: 21-23.06.2024, 12-14.07.2024, 2-4.08.2024
Miejsce: Tauron Nowa Muzyka, Audioriver, OFF Festival
Liczba uczestników: ok. 65 000