Balon SM Ryki zainaugurował kolejny sezon obecności marki na wydarzeniach
Balon Spółdzielni Mleczarskiej Ryki stał się podniebnym ambasadorem marki, ale także jednym z najbardziej charakterystycznych elementów strategii jej immersyjnego marketingu. Balon wykorzystywany jest w ramach działań promocyjnych, CSR-owych i wizerunkowych, jest obecny na wielu wydarzeniach.
Sezon balonowy 2025 Spółdzielnia Mleczarska Ryki zainaugurowała udziałem w zawodach „Balony nad Krosnem” (1-5 maja), gdzie obok pilotów z całego świata znalazł się również podniebny ambasador marki Ryki. Balon SM Ryki był obecny podczas Święta Wina w Janowcu (24 maja), a w kolejnych tygodniach pojawi się na szeregu lokalnych festynów, wydarzeń sportowych i konkursów balonowych w różnych częściach Polski.
Balon wykorzystywany jest w ramach szeroko zakrojonych działań promocyjnych, CSR-owych i wizerunkowych. Obecność podczas zawodów balonowych, festynów rodzinnych, wydarzeń lokalnych czy finałów Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy to część długofalowej kampanii „Aktywni na SERio!”, której celem jest wspieranie aktywności fizycznej, lokalnych inicjatyw i świadomych wyborów konsumenckich. W ramach tej kampanii, balon staje się narzędziem emocjonalnego angażowania społeczności, budując trwałe i pozytywne skojarzenia z marką. Integruje działania promocyjne z wartościami, które są dla SM Ryki fundamentalne – wspólnotowością, odpowiedzialnością i autentycznością.
– Nasz podniebny „bohater” to jeden z najbardziej rozpoznawalnych i jednocześnie najbardziej angażujących elementów naszej strategii komunikacji – mówi Krzysztof Kłos, wiceprezes ds. handlu i marketingu SM Ryki. – Jego obecność na wydarzeniach to coś więcej niż ekspozycja logo – to zaproszenie do doświadczenia marki, które wzmacnia relacje i otwiera na wartości, jakie reprezentujemy.
Od kilku lat – jak podkreślają twórcy kampanii – balon z logo SM Ryki nie tylko przyciąga wzrok uczestników wydarzeń kulturalnych i sportowych w całej Polsce, ale też realnie wpływa na postrzeganie marki jako nowoczesnej, zaangażowanej społecznie i bliskiej ludziom. To przykład przestrzennego storytellingu, w którym marka przestaje być abstrakcyjnym nadawcą komunikatów, a staje się żywym uczestnikiem wydarzeń, tworzącym emocje i wspomnienia.
Strategia SM Ryki opiera się na obecności marki tam, gdzie naprawdę tworzą się relacje – nie w przestrzeni reklamowej, lecz w żywej tkance społecznej. W czasach, gdy marki prześcigają się w digitalowych kampaniach, SM Ryki postawiła na autentyczność i fizyczną obecność.
W działaniach komunikacyjnych oraz związanych z obecnością na wydarzeniach SM Ryki wspiera agencja Valkea Media, choć również sama marka Ryki z dużym zaangażowaniem inicjuje i koordynuje swoją obecność na wielu eventach.