YouTube Works Awards 2022
Informacje o wydarzeniu
Opis wydarzenia
Projekt YouTube Works Awards 2022 został laureatem w 11. edycji konkursu MP Power Awards® 2022 w kategorii Stage Design. Projekt został zrealizowany przez Google Polska i agencję 180heartbeats + JvM.
Finał polskiej edycji konkursu YouTube Works Awards 2022 po raz pierwszy odbył się w formule stacjonarnej. Dotychczas wydarzenie realizowano wyłącznie online w formie wideo. Gala zorganizowana w warszawskiej Scenie Relax była zwieńczeniem konkursu skierowanego do branży marketingowej i reklamowej, mającego na celu wyróżnienie najbardziej efektywnych kampanii zrealizowanych na platformie YouTube.
Założeniem wydarzenia było jak najwierniejsze odwzorowanie środowiska YouTube w przestrzeni offline. Główne elementy scenografii, układ sali oraz działania sceniczne miały na celu przeniesienie uczestników w znany im świat interfejsu platformy – m.in. poprzez imitację playlisty, systemu powiadomień, paska bocznego, przycisków i layoutu ekranów. W tym celu wykorzystano 348 paneli diodowych i 70 urządzeń oświetleniowych, aby stworzyć immersyjne doświadczenie sceniczne.
Wydarzenie rozpoczął koncert Darii Zawiałow, który nie był transmitowany. Właściwa część gali była realizowana w formule hybrydowej. Transmisja rozpoczęła się od pokazu nagrodzonych kampanii w formie typowego bloku reklamowego. Oficjalną część wręczania nagród poprzedziło „kliknięcie” przez prowadzącego w przycisk „Pomiń reklamy”, w pełni oddając doświadczenie użytkownika platformy. Projekt realizacyjnie łączył rygor techniczny z kreatywnym wykorzystaniem symboliki i funkcjonalności znanych z YouTube.
YouTube Works Awards
Klient: Google Polska
Agencja: 180heartbeats + JvM
Data: 23 listopada 2022
Miejsce: Scena Relax, Warszawa
Liczba uczestników: 250