PKOl i adidas zaprezentowali kolekcję olimpijską
Informacje o wydarzeniu
Kategoria
Liczba osób
-
Data
11.2025
Klient
adidas
Opis wydarzenia
W Centrum Olimpijskim zaprezentowano oficjalną kolekcję strojów, które polscy sportowcy będą nosić podczas XXV Zimowych Igrzysk Olimpijskich Mediolan-Cortina 2026. Kolekcja przygotowana przez firmę adidas przy współpracy z PKOl jest nowoczesną interpretacją symboli narodowych, inspirowaną pasją, determinacją i energią, które towarzyszą sportowcom na drodze do podium. Organizatorem wydarzenia był Polski Komitet Olimpijski (PKOl) oraz marka adidas, której działania wspierała agencja 180heartbeats + Jung von. Matt.
Stroje dla reprezentacji Polski bazują na kolorach białym i rubinowym, stanowiąc bezpośrednie nawiązanie do barw flagi narodowej. Paleta została wzbogacona o odcienie granatu, szarości, fioletu i srebra, co pozwoliło stworzyć różnorodne stylizacje. Kluczowym elementem graficznym jest nadruk, który łączy logo Polskiego Komitetu Olimpijskiego (Team PL) z godłem Polski. Dodatkowo, w geście hołdu dla narodowego symbolu, tekstura z wizerunkiem orła umieszczona została na plecach wybranych produktów w kolekcji oraz na kurtce oraz spodniach, w których sportowcy odbierać będą medale.
Zaprojektowana kolekcja jest wszechstronna i ma służyć sportowcom na każdym etapie olimpijskich i paralimpijskich zmagań. Reprezentanci Polski wystąpią w strojach adidas podczas najważniejszych momentów, takich jak: ceremonia otwarcia i zamknięcia, dekoracje medalowe, pobyt w wiosce olimpijskiej i strefach treningowych.
– Zaprezentowaliśmy całemu światu kolekcję strojów przygotowanych specjalnie dla Olimpijskiej Reprezentacji Polski na XXV Zimowe Igrzyska Olimpijskie Mediolan-Cortina 2026 przez naszego sponsora – światową markę adidas. Jestem zachwycony, zarówno jakością, jak i rozwiązaniami technicznymi, które zaproponował nasz sponsor adidas. To wspaniała kolekcja i nie ukrywam, że trafia ona także w mój gust, jeśli chodzi o warstwę wizualną i kolorystyczną oraz dbałość o detale – powiedział prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego Radosław Piesiewicz.
– Prezentacja kolekcji na nadchodzące Igrzyska Olimpijskie w Mediolanie oraz Cortina d’Ampezzo to dla nas kolejny, niezwykle ważny krok we wspieraniu polskiego sportu. Zależało nam, aby design odzwierciedlał polską tożsamość – stąd świadome użycie bieli, rubinu i symbolu orła. Jednocześnie wiedzieliśmy, że kluczowa jest technologia, która sprawdzi się w zimowych warunkach. Wierzymy, że to połączenie nowoczesnych rozwiązań materiałowych z elementami narodowej dumy da sportowcom dodatkową siłę i komfort potrzebny do osiągania sukcesów. Cieszymy się, że możemy być częścią tej drogi – stwierdził Patryk Cebartowski, director sports marketing East Europe adidas.
Po raz drugi adidas ubierze także polskich paralimpijczyków. – To drugi krok w naszej współpracy, po lecie w Paryżu czas na wspólne przejście przez zimę. Wszystko wskazuje na to, że przejdziemy przez nią w pięknym stylu, co w Mediolanie ma dodatkową wartość. Gdy zobaczyłem kolekcję po raz pierwszy, wydała mi się bardzo współczesna – dodał Łukasz Szeliga, prezes Polskiego Komitetu Paralimpijskiego.
Podczas pokazu kolekcji olimpijskiej Mediolan-Cortina 2026 prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego zaprezentował także attaché olimpijskiego reprezentacji Polski, który będzie towarzyszył polskim sportowcom podczas zmagań we Włoszech – Czesława Langa. To prestiżowa funkcja zarezerwowana najczęściej dla wybitnych postaci polskiego olimpizmu.
Ponadto, wzorem zeszłorocznych igrzysk olimpijskich w Paryżu, Złotym Medalem za Zasługi dla Polskiego Ruchu Olimpijskiego uhonorowano pośmiertnie pierwszego polskiego zimowego medalistę olimpijskiego – Franciszka Gąsienicę-Gronia. Medal, z rąk prezesa PKOl, odebrał wnuk i prawnuk kombinatora norweskiego.