LOT podsumowuje rok 2021: ponad cztery miliony pasażerów

fot. Anna Grochal
Na zdjęciu: fot. Anna Grochal

Umocnienie pozycji w przewozach turystycznych, utrzymanie wysokiej pozycji w segmencie cargo i dużo wolniejsza niż spodziewana dynamika wzrostu przewozów w ramach siatki regularnej. Tak LOT podsumowuje miniony rok.

Z powodu kolejnych wariantów koronawirusa oraz niepewności podróżowania rynek przewozów lotniczych nie odbudowywał się w ubiegłym roku tak, jak pod koniec 2020 przewidywali eksperci. LOT informuje, że wykorzystał jednak ten czas na rozszerzenie swojej działalności w segmencie podróży wakacyjnych – dzięki współpracy z biurami podróży zrealizował czterokrotnie więcej operacji czarterowych niż w roku 2020. W segmencie przewozów towarowych LOT uplasował się na pozycji lidera na rynku polskim, przewożąc niemal dwukrotnie więcej cargo niż w roku 2020. Narodowy przewoźnik wykonał w sumie ponad 54 tys. operacji na 151 trasach, odwiedzając 109 portów lotniczych, przewożąc niemal 4,2 mln pasażerów, pokonując w tym czasie 80 milionów kilometrów. O ile po zniesieniu restrykcji wjazdowych do Nowego Jorku (JFK i EWR) i do Chicago liczba gości na pokładach samolotów do Ameryki Północnej wróciła do poziomu z 2019 roku, o tyle w dalszym ciągu znacząco zredukowana jest siatka azjatycka – Seul, Tokio czy Pekin/Daxing. W ramach siatki europejskiej dużym powodzeniem cieszyły się połączenia do Paryża czy Wilna, natomiast absolutnym hitem okazała się Tirana, będąca najpopularniejszym kierunkiem wakacyjnym. W sezonie zimowym popularność zyskały rejsy do uruchomionego jesienią Dubaju oraz wznowione połączenia do Colombo i Miami.
Rok 2021 to również rok wprowadzenia kolejnych udogodnień dla pasażerów. Podróżującym Boeingami 737 zaproponowano bezprzewodowy system rozrywki pokładowej, a pasażerów klasy ekonomicznej – nową ofertę posiłków dla pasażerów klasy ekonomicznej.

– Czas pandemii szczególnie mocno dotknął branżę lotniczą. Jednak w PLL LOT spożytkowaliśmy ten okres na wykorzystanie wszystkich nadarzających się możliwości biznesowych, rozwijając się tam, gdzie popyt był największy – w przewozach wakacyjnych i cargo. Dziękuję naszym gościom za każdą podróż na naszych pokładach, a partnerom biznesowym za zaufanie i współpracę – powiedział Michał Fijoł, członek zarządu PLL LOT ds. handlowych.  

Maciej Wilk, członek zarządu ds. operacyjnych, podsumował natomiast wyniki obszaru operacyjnego – Biorąc pod uwagę wszystkie utrudnienia związane z pandemią Covid-19, pozytywnie oceniam wyniki operacyjne PLL LOT za rok 2021. Regularność operacji wyniosła 99,7 proc., a punktualność wzrosła do 86 proc., co plasuje nas na ósmym miejscu najbardziej punktualnych przewoźników w Europie. Chciałbym również podziękować wszystkim zaangażowanym w operacje PLL LOT: agentom handlingowym, służbom kontroli ruchu lotniczego, pracownikom lotnisk i mechanikom, pracownikom i współpracownikom LOT-u. Dzięki współpracy udało się osiągnąć tak dobre wyniki. Jestem przekonany, że obecny rok będzie jeszcze lepszy.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl