Zakładki jasne 2
Zakładki jasne 3a

Najnowsze usługi

Pingwin Łódzka Fabryka Lodu

Łódź (łódzkie)

Jurek-Catering Serwis

Mogilany (małopolskie)

Ulala Chef

Warszawa (mazowieckie)

Masters Catering

Warszawa (mazowieckie)

Wersal Catering

Duchnów (mazowieckie)

Najnowsze obiekty

Stadion Śląski

Chorzów (śląskie)

Event Arena Szczecin

Szczecin (zachodniopomorskie)

MsMermaid Conference Center

Warszawa (mazowieckie)

Holiday Inn Gdańsk - City Centre

Gdańsk (pomorskie)

Pomorska 21. Dom Towarzystwa...

Łódź (łódzkie)
A A
Książki

Terminologia branżowa w „Leksykonie przemysłu spotkań”

W ramach Biblioteki Meeting Plannera ukazał się „Leksykon przemysłu spotkań” autorstwa Krzysztofa Celucha. Publikacja stanowi opracowanie terminologii branżowej w oparciu o słownictwo opisane przez Convention Industry Council.
 

„Leksykon przemysłu spotkań” zawiera objaśnienia ponad tysiąca haseł oraz informacje na temat polskich i międzynarodowych stowarzyszeń branżowych.
„Terminologia związana z zarządzaniem spotkaniami i wydarzeniami jest osadzona w wielu obszarach życia społecznego. Mówiąc o kongresach, konferencjach, podróżach motywacyjnych czy eventach, napotykamy wiele interpretacji i definicji. Turystyka biznesowa, event marketing, branża eventowa czy przemysł spotkań – terminy odnoszące się do sektora spotkań to kluczowy przykład jak szeroką tematyką należy się zająć, aby uspójnić i zdefiniować sektor gospodarki, który generuje miliardy złotych” pisze we wstępie do Leksykonu Krzysztof Celuch.
Zebrany materiał ma z jednej strony ułatwić komunikację i pracę w sektorze spotkań, z drugiej pokazać, że branża ta jest autonomiczna i coraz bardziej profesjonalna. Zadaniem stawianym przed autorem publikacji było także podjęcie pewnych decyzji leksykalnych – praca nad leksykonem nie oznaczała jedynie opisania pojęć, ale wiązała się z ich interpretacją i niekiedy koniecznością rozstrzygnięcia, którą charakterystykę desygnatu należy przyjąć i uznać.
Leksykon powstał na bazie opracowania przygotowanego przez Convention Industry Council, stanowiącego precyzyjny opis międzynarodowego kodu branżowego, ze szczególnym uwzględnieniem terminologii używanej na rynku amerykańskim i kanadyjskim. Polska wersja jest uzupełniona o wyrażania charakterystyczne dla rodzimego rynku, natomiast definicje pojęć konsultowane były z przedstawicielami poszczególnych sektorów branży.
Intencją autora i wydawcy jest próba uporządkowania i ujednolicenia branżowego słownika oraz przyczynienie się do wyodrębnienia spójnego kodu, który będzie zrozumiały i okaże się pomocny w codziennej pracy.
Zakres merytoryczny Leksykonu uzupełniają definicje z obszaru programów wsparcia sprzedaży z wykorzystaniem incentive travel, przygotowane przez partnera wydania, agencję InDreams, która w realizacji takich programów się specjalizuje.
Jak pisze w recenzji „Leksykonu przemysłu spotkań” prof. Maciej Mrozowski „tu nie chodzi o wyczerpującą i naukową definicję (…) szybka komunikacja wymaga jasnych określeń. Leksykon je proponuje”.

„Leksykon przemysłu spotkań” został wydany w ramach Biblioteki Meeting Plannera. Partnerem publikacji jest agencja InDreams.

 


19 czer 2015
 
średnia ocen:
0.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.