„Lubię Polskę”. Branża spotkań w dwunastu azjatyckich miastach
Poland Convention Bureau rozpoczęło kampanię promocyjną w ramach projektu „Lubię Polskę” na rynkach azjatyckich – indyjskim, chińskim i japońskim. Pierwsza cykl prezentacji poświęcony branży spotkań i turystyce odbył się w Delhi, Kalkucie i Bombaju.
Pierwsza prezentacja w ramach kampanii „Lubię Polskę” przeprowadzona wspólnie dla branży turystycznej oraz dla organizatorów spotkań i wydarzeń kolejno w Delhi, Kalkucie i Bombaju właśnie się odbywa. Poland Convention Bureau wraz z firmami reprezentującymi stowarzyszenia branżowe: Grupa Trip, Holiday Travel, ICP Group oraz Mazurkas Travel przedstawią polski przemysł spotkań.
Natomiast z ramienia regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych (ROT i LOT) obecni będą Furnel Travel International, Melody Tours, Poland Tour, Płocka Lokalna Organizacja Turystyczna oraz Dwór Sieraków. Dodatkowo w spotkaniu udział wezmą reprezentanci Ambasady Polskiej w Delhi oraz Konsulatu w Mumbaju. Przewidywana liczba indyjskich przedstawicieli branży turystycznej, przemysłu spotkań oraz dziennikarzy, która weźmie udział w trzech prezentacjach to około 200 osób.
Kolejny cykl prezentacji odbędzie się w Chinach w dniach 3–5 września 2013 r. w Pekinie, Szanghaju i Kantonie dla łącznie około 200 przedstawicieli chińskiej branży turystycznej i przemysłu spotkań. Reprezentantami stowarzyszeń przemysłu spotkań będą ICP Group oraz Mazurkas Travel, a ponadto Holiday Travel, New World, CT Poland oraz przedstawiciel Polskich Linii Lotniczych LOT.
10 września rozpocznie się kolejny, ostatni w 2013 roku roadshow, tym razem w Japonii. Polska oferta zostanie przedstawiona w Osace, Nagoi oraz Tokio dla około 100 zaproszonych gości. Udział w prezentacjach wezmą Maestro Meetings & Incentives, Teja Tur oraz Holiday Travel, a z ramienia ROT i LOT Furnel Travel International, Poland Tour, Płocka Lokalna Organizacja Turystyczna, Profi–Tour oraz Melody Tours.
Formuła roadshow zakłada zarówno prezentacje PCB POT oraz partnerów, jaki i czas poświęcony na warsztaty i indywidualne rozmowy biznesowe. Program każdej prezentacji zawiera quiz o Polsce, w którym poza upominkami, do wygrania są weekendowe pobyty w Polsce ufundowane przez polskich partnerów.
Prezentacje organizowane są przez Polski Ośrodek Informacji Turystycznej w Japonii oraz przez wybrane na drodze przetargu home offices. Projekt „Lubię Polskę” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Działania 6.3 POIG 2007-2013.