SAR i Agata SA – list intencyjny w sprawie dobrych praktyk przetargowych

Dział marketingu Agata SA, sieci salonów wyposażenia wnętrz, zdecydował się na podpisanie listu intencyjnego o stosowaniu standardów przetargowych WFA/EACA podczas organizowania przetargów marketingowych. Tym samym Agata staje się w Polsce kolejnym sygnatariuszem tych międzynarodowych wskazówek.
 

Dokument WFA/EACA opisuje wzorcowy proces przetargowy zarówno po stronie reklamodawcy, jak i agencji komunikacji marketingowej. Standardy zostały wypracowane przez World Federation of Advertisers (WFA) i European Association of Communication Agencies (EACA) w celu ujednolicenia rynku przetargów, a ich zapisy są na tyle uniwersalne, by pasowały do kontekstu różnych rynków światowych. Zobowiązanie do stosowania standardów WFA/EACA to dla rynku dostawców sygnał, że wybierający usługodawcę reklamodawca rozumie i szanuje biznes swoich partnerów.
 – Jestem przekonany, że budowana od samego początku dobra i uczciwa relacja z dostawcą jest jednym z fundamentów partnerskiej współpracy i idących za nią obopólnych korzyści. Dlatego do każdego procesu wyboru dostawcy usług z zakresu marketingu i komunikacji podchodzimy z niezwykłą starannością. Podpisanie listu intencyjnego to dla całego zespołu usankcjonowanie intencji, która zawsze towarzyszyła pracy w dziale marketingu Agata SA – powiedział Marek Gonsior, dyrektor ds. marketingu Agata SA.

Od ponad pięciu lat jednym z głównych celów Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR jest promowanie na polskim rynku przetargowym wskazówek WFA/EACA.
– Cieszymy się, że Agata dołączyła do spółek, które w prowadzonych procesach przetargowych respektują zasady ujęte w dokumencie WFA/EACA. Jest to dla nas tym bardziej cenne, że mamy do czynienia ze świetnie prosperującym lokalnym graczem (mówię tutaj o kapitale) i mam nadzieję, że będzie to pozytywny komunikat do rynku – nie tylko wielkie, międzynarodowe koncerny zaczynają dostrzegać potrzebę rozwijania swoich polityk CSR także w kontekście relacji z dostawcami. Firmy lokalne to często dynamicznie rozwijające się spółki, które także przestrzegają możliwie jak najlepszych standardów i odnoszą coraz większy sukces w ramach swoich kategorii. Do tej pory nie otrzymaliśmy sygnałów od naszego środowiska, według których Agata stosowałaby nieuczciwe praktyki w przetargach na usługi komunikacyjne. Tym samym list intencyjny jest naturalnie następnym krokiem, aby potwierdzić intencję i dobrą wolę tego reklamodawcy – powiedział Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu SKM SAR.
Standardy WFA/EACA opisują najlepsze praktyki w procesie przetargowym i stanowią dobry punkt odniesienia w przypadku planowania działań związanych z wyłonieniem dostawcy usług komunikacyjnych. Dokument ten nie narzuca rozwiązań, jest jednak uniwersalny i może być podstawą do dyskusji i analizy działań w zakresie procesów zakupowych związanych z marketingiem.
Agata stała się kolejnym sygnatariuszem Światowych Wskazówek WFA/EACA. SKM SAR podpisało już listy intencyjne m.in. ze spółkami: PKN Orlen, PKO BP, Orange, Velux oraz PLL LOT.

 


Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl