SAR i Agata SA – list intencyjny w sprawie dobrych praktyk przetargowych

Dział marketingu Agata SA, sieci salonów wyposażenia wnętrz, zdecydował się na podpisanie listu intencyjnego o stosowaniu standardów przetargowych WFA/EACA podczas organizowania przetargów marketingowych. Tym samym Agata staje się w Polsce kolejnym sygnatariuszem tych międzynarodowych wskazówek.
Dokument WFA/EACA opisuje wzorcowy proces przetargowy zarówno po stronie reklamodawcy, jak i agencji komunikacji marketingowej. Standardy zostały wypracowane przez World Federation of Advertisers (WFA) i European Association of Communication Agencies (EACA) w celu ujednolicenia rynku przetargów, a ich zapisy są na tyle uniwersalne, by pasowały do kontekstu różnych rynków światowych. Zobowiązanie do stosowania standardów WFA/EACA to dla rynku dostawców sygnał, że wybierający usługodawcę reklamodawca rozumie i szanuje biznes swoich partnerów.
– Jestem przekonany, że budowana od samego początku dobra i uczciwa relacja z dostawcą jest jednym z fundamentów partnerskiej współpracy i idących za nią obopólnych korzyści. Dlatego do każdego procesu wyboru dostawcy usług z zakresu marketingu i komunikacji podchodzimy z niezwykłą starannością. Podpisanie listu intencyjnego to dla całego zespołu usankcjonowanie intencji, która zawsze towarzyszyła pracy w dziale marketingu Agata SA – powiedział Marek Gonsior, dyrektor ds. marketingu Agata SA.
Od ponad pięciu lat jednym z głównych celów Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR jest promowanie na polskim rynku przetargowym wskazówek WFA/EACA.
– Cieszymy się, że Agata dołączyła do spółek, które w prowadzonych procesach przetargowych respektują zasady ujęte w dokumencie WFA/EACA. Jest to dla nas tym bardziej cenne, że mamy do czynienia ze świetnie prosperującym lokalnym graczem (mówię tutaj o kapitale) i mam nadzieję, że będzie to pozytywny komunikat do rynku – nie tylko wielkie, międzynarodowe koncerny zaczynają dostrzegać potrzebę rozwijania swoich polityk CSR także w kontekście relacji z dostawcami. Firmy lokalne to często dynamicznie rozwijające się spółki, które także przestrzegają możliwie jak najlepszych standardów i odnoszą coraz większy sukces w ramach swoich kategorii. Do tej pory nie otrzymaliśmy sygnałów od naszego środowiska, według których Agata stosowałaby nieuczciwe praktyki w przetargach na usługi komunikacyjne. Tym samym list intencyjny jest naturalnie następnym krokiem, aby potwierdzić intencję i dobrą wolę tego reklamodawcy – powiedział Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu SKM SAR.
Standardy WFA/EACA opisują najlepsze praktyki w procesie przetargowym i stanowią dobry punkt odniesienia w przypadku planowania działań związanych z wyłonieniem dostawcy usług komunikacyjnych. Dokument ten nie narzuca rozwiązań, jest jednak uniwersalny i może być podstawą do dyskusji i analizy działań w zakresie procesów zakupowych związanych z marketingiem.
Agata stała się kolejnym sygnatariuszem Światowych Wskazówek WFA/EACA. SKM SAR podpisało już listy intencyjne m.in. ze spółkami: PKN Orlen, PKO BP, Orange, Velux oraz PLL LOT.