Poland Convention Bureau POT przedstawia plany i wręcza rekomendacje
Podczas świątecznego spotkania Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej z barnżą zostały wręczone certyfikaty rekomendacji profesjonalnym organizatorom kongresów i podróży motywacyjnych oraz przedstawione plany działania biura w 2018 roku. Wydarzenie odbyło się w siedzibie Stowarzyszenia Wódka Polska w Warszawie.
Spotkanie rozpoczął i przywitał gości w imieniu prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej Roberta Andrzejczyka, dyrektor Departamentu Produktu Turystycznego i Współpracy Regionalnej POT Jacek Janowski, który podkreślił znaczenie prowadzenia przez POT programów certyfikacji i rekomendacji w podnoszeniu jakości usług i promocji lokalnej branży.
Aneta Książek z sekcji Poland Convention Bureau POT przedstawiła plan działań POT dotyczący promocji przemysłu spotkań i współpracy z tym sektorem branży. Organizacja zamierza na te cele przeznaczyć 3 proc. przeszłorocznego budżetu, który wynosi 51 mln zł. Jednym z głównych filarów działalności PCB POT będzie promocja Polski w ramach organizowanych polskich stoisk na międzynarodowych targach przemysłu spotkań. W 2018 roku będą to m.in. IMEX we Frankfurcie, IMEX America w Las Vegas oraz IBTM World w Barcelonie. Istotną formą promocji w planach PCB są również prezentacje i warsztaty na rynkach zagranicznych skierowane do planistów spotkań i wydarzeń na rynku belgijskim, holenderskim i norweskim. Z tym ostatnim związana będzie, planowana na kwiecień 2018 r. prezentacja w Oslo inaugurująca otwarcie połączenia PLL LOT z Warszawy do stolicy Norwegii. 2018 rok to również liczne spotkania na rynku krajowym. Wśród nich m.in. marcowy Meetings Week Poland w Warszawie, działania służące podnoszeniu jakości usług poprzez kontynuację programów certyfikacji dla organizatorów kongresów, organizatorów podróży motywacyjnych i convention bureaux, coroczna Gala Ambasadorów Kongresów Polskich (która odbędzie się 27 września 2018 roku w Poznaniu) oraz kontynuacja współpracy z convention bureaux i branży w ramach Raportu „Przemysł Spotkań i Wydarzeń w Polsce 2018“.
Podczas świątecznego spotkania Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka, a jednocześnie gospodarz obiektu opowiedział o nowo powstającym Muzeum Polskiej Wódki i możliwości współpracy z branżą spotkań.
Najważniejszym punktem programu było wręczenie rekomendacji PCB POT. Certyfikaty na kolejne dwa lata odebrało 12 organizatorów kongresów i sześć agencji zajmujących się specjalizujących się w organizacji podróży motywacyjnych. Rekomendowane firmy musiały wykazać, że posiadają odpowiednie doświadczenie organizacyjne, zaplecze techniczne oraz przeszkolony zespół pracowników.
- Program Rekomendacji powstał z potrzeby przemysłu spotkań – polskiego, ale też zagranicznego. Firmy, które robią dobre wydarzenia w Polsce, świadczą profesjonalne usługi z pewnością pomyślnie przejdą przez proces rejestracyjny i otrzymają rekomendację Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej. Dzięki temu wzmocnią swoją pozycję w przetargach, ich pozycja na arenie międzynarodowej będzie wysoka, a co najważniejsze zyskają dostęp i pierwszeństwo do skorzystania z ofert na wyjazdy targowe, prezentacje zagraniczne czy spotkania studyjne organizowane przez PCB POT – powiedziała Aneta Książek, główny specjalista ds. konferencji z sekcji Poland Convention Bureau POT.
Firmy, które uzyskały rekomendację na lata 2018 -2019
PCO: Business Service Galop (Katowice), Aktiv Tours Reisen (Gdańsk), Centrum Kongresowe Plus (Zakopane), DMC Poland (Kraków), FSWO (Kraków), Global Congress (Warszawa), Holiday Travel (Warszawa), Mazurkas Congress & Conference Management (Warszawa), Relago (Poznań), Symposium Cracoviense (Kraków), Targi w Krakowie (Kraków), Tarifa Corporate Events (Gdańsk)
ITC: Allegro Smart Communications (Warszawa), Aktiv Tours Reisen (Gdańsk), DMC Poland (Kraków), Exprofesso (Kraków), Furnel Travel International (Warszawa), Viventum (Warszawa, Krynica-Zdrój).
Spotkanie odbyło się 12 grudnia.