Kampania „ibis. tu mieszka muzyka” ze złotym i srebrnym Stevie® Awards
Grupa Hotelowa Orbis SA. we współpracy z agencjami TheProduction, Public Dialog i VML, które pracowały przy kampanii wizerunkowej dla hoteli rodziny ibis – „ibis. tu mieszka muzyka” zostali docenieni w tegorocznym konkursie International Business Awards®. Za realizowaną wspólnie kampanię zdobyli dwie statuetki – złotą i srebrną. Nagrody przyznano odpowiednio w kategoriach: „Communications or PR Campaign of the Year - Travel & Tourism” oraz „Communications or PR Campaign of the Year - Social Media Focused”.
Międzynarodowe jury wyróżniło kampanię w kategorii głównej: Communications, Public Relations & Investor Relations. Projekt „ibis. tu mieszka muzyka” realizowany dla hoteli rodziny ibis, miał na celu stworzenie przestrzeni komunikacji marki z grupą millenialsów. Na potrzeby kampanii przygotowano platformę ibis.com/tumieszkamuzyka, na której odbył się konkurs dla utalentowanych artystów, a następnie przeprowadzono głosowanie internautów.
Działaniom digitalowym towarzyszyły akcje w hotelach ibis, do których należało zbudowanie pierwszego w Europie, jak i nie na świecie, studia nagraniowego w jednym z pokojów hotelu ibis oraz zorganizowanie koncertu finałowego zwycięzców z Sarsą – ambasadorką kampanii. Komunikacja projektu była prowadzona w mediach społecznościowych w kanałach własnych oraz zewnętrznych marki ibis, Internecie, prasie oraz radiu.
– W kampanii „ibis. tu mieszka muzyka” zależało nam, aby dotrzeć z informacją o marce do Millenialsów, zachęcić ich do aktywnego udziału poprzez różne działania, m.in. konkurs dla młodych talentów, głosowanie internetowe czy organizację finałowego koncertu w jednym z hoteli ibis. Zaproponowane przez nas treści okazały się atrakcyjne dla odbiorców, co przełożyło się na duże zasięgi, przede wszystkim w mediach internetowych i społecznościowych. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów i kontynuujemy w tym roku komunikację marek rodziny hoteli ibis w oparciu o muzykę i związane z nią emocje. Jest to element długofalowej strategii hoteli rodziny ibis. – mówi Hanna Bernakiewicz, manager Segmentu Hoteli Ekonomicznych na Europę Wschodnią w Grupie Hotelowej Orbis.
Członkowie jury wyróżnili projekt za „realizację koncepcji, stworzenie ciekawej, angażującej historii, dotarcie do millenialsów poprzez muzykę oraz świetne rezultaty projektu” czyli:
- ponad 300 zgłoszeń do konkursu,
- ponad 60 tys. głosów oddanych przez internautów,
- zasięg całkowity kampanii został oszacowany na ponad 10,8 mln, w tym 3,7 mln zasięgu w social media i 7,1 mln zasięgu w mediach tradycyjnych,
- 75% osób odwiedzających landing page ibis.com/tumieszkamuzyka stanowiła target grupa z przedziału wiekowego 18-34
W 2018 do Stevie® Awards zgłoszono ponad 3900 projektów z 74 krajów z niemal wszystkich możliwych branż. Zwycięskie projekty zostały wybrane na podstawie ocen wystawionych przez ponad 270 menedżerów z całego świata, którzy zasiadali w 12 grupach jury.