Członkowie ECTAA spotkali się w Łodzi

Foto: www.lodz.travel.pl
Na zdjęciu: Foto: www.lodz.travel.pl
Na początku czerwca odbyło się w Łodzi półroczne zgromadzenie członków stowarzyszenia ECTAA (European Travel Agent’s and Tour Operators’ Association), na którego czele stoi Paweł Niewiadomski, prezes Polskiej Izby Turystyki.
 
Wydarzenie odbyło się na zaproszenie władz miasta Łodzi oraz przy współpracy z Łódzką Organizacją Turystyczną. Do stowarzyszenia ECTAA należy dziś 34 reprezentantów z różnych krajów. Wydarzenie miało miejsce w Hotelu Vienna House by Andels w Manufakturze.
 
Dla uczestników spotkania, którzy przyjechali dzień wcześniej, Łódzka Organizacja Turystyczna zorganizowała interaktywne zwiedzanie dzięki grze miejskiej TamTu przygotowanej przez firmą Acora Event.
Goście zwiedzili między innymi okolice Manufaktury i ulicę Piotrkowską. Otrzymali także pamiątki łódzkie, a wieczorem udali się na powitalną kolację w restauracji Quale, która przygotowała dla gości menu autorstwa szefa kuchni Pawła Pyry.
 
Pierwszego dnia obrad przedstawiona została prezentacja na temat walorów i potencjału turystycznego Łodzi.
– Byłem w Łodzi w 2017 i 2018 roku. Możecie być dumni ze swojego miasta. Przez ten czas zobaczyłem ogromne zmiany i jestem przekonany, że Łódź oferuje wszystko to, czego europejscy turyści oczekują. Oni nie tylko szukają plaż z palmami, ale również podążają do miejsc ciekawych pod względem kultury, gastronomii i niezwykłych przeżyć, czyli wszystkiego co oferuje Łódź – powiedział Michel De Blust, sekretarz generalny ECTAA.
 
Podkreślając, że w Łodzi goszczą przedstawiciele organizacji turystycznych i biur podróży z 30 krajów, Michel De Blust dodał: – Przez tych kilka dni, Łódź jest europejską stolicą branży turystycznej. Wszyscy uczestnicy są pod wielkim wrażeniem waszego miasta. Sądzę, że Łódź będzie dobrze sprzedającym się produktem dla branży turystycznej. Jestem przekonany, że gdy przyjadę tu za rok, czy dwa lata, zobaczymy stały wzrost liczby europejskich turystów w Łodzi.
 
Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi, podkreśliła, że wielkie spotkanie europejskiej branży turystycznej po raz pierwszy odbywa się w Łodzi. 
 
– To kolejny sukces wspólnych działań turystycznych miasta i Łódzkiej Organizacji Turystycznej. To kolejne potwierdzenie, że nasze miasto staje się liczącym się graczem na rynku turystycznym, nie tylko w Polsce, ale także w Europie i na świecie. Świadczy o tym zarówno prestiżowa nagroda Lonely Planet, jak i niedawna informacja o rekordowym milionie turystów, którzy odwiedzili Łódź – dodała.
 
– Ta konferencja jest kontynuacją naszej strategii systematycznego utrwalania Łodzi w świadomości osób decydujących o rozwoju turystyki w Europie. Liczymy, że uczestnicy spotkania, po powrocie do swoich krajów staną się ambasadorami Łodzi, że dzięki wrażeniom wyniesionym z naszego miasta, będą zachęcali członków swoich organizacji, by Łódź trafi na mapę imprez organizowanych do Polski – mówił Tomasz Koralewski z Łódzkiej Organizacji Turystycznej.
 
Druga część obrad półrocznego spotkania rozpoczęła się od spotkania z przedstawicielami Polskich Linii Lotniczych LOT, podczas którego mówiono o dynamicznym wzroście i zmianach, jakie zachodzą u przewoźnika oraz o planach na przyszłość. W roku 2019 LOT planuje przewieźć 10 mln pasażerów.
 
Łódzka Organizacja Turystyczna zorganizowała także dla uczestników spotkania wycieczkę „Łódź the City re-invented” podczas, której zainteresowani mieli możliwość zwiedzić Centrum Nauki i Techniki, OFF Piotrkowską oraz Księży Młyn.
 
Poza tym na zaproszenie prezesa ECTAA Pawła Niewiadomskiego dziennikarze z portalów internetowych takich jak Waszaturystyka oraz Rzeczpospolita mogli również skorzystać z oprowadzania po Łodzi.
Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl