Konkurs KTR 2019: VMLY&YR Agencją Roku, Best of Charity dla „Niezniszczalnej Tęczy”
Agencją Roku w Konkursie KTR 2019 zostało VMLY&YR, a tytuł Reklamodawcy Roku otrzymało Ben & Jerry’s. Nagrodę Best of Charity otrzymał projekt „Niezniszczalna Tęcza” agencji 180Heartbeats+Jung V.Matt.
Projekt był realizowany dla Unilever/Ben&Jerry’s, Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza oraz Fundacja Wolontariat Równości.
W rankingu agencji drugie miejsce zajęła DDB Group, trzecie- 180Heartbeats + Jung V. Matt, czwarte – Muzk Management, a piąte – Grey Group Poland.
W sumie w największym w Polsce konkursie kreatywnym KTR 2019 przyznano 25 złotych, 60 srebrnych oraz 85 brązowych nagród. Wręczono je 7 czerwca 2019, podczas Gali Konkursu KTR w Teatrze Polskim w Warszawie. Jury spośród wszystkich prac nagrodzonych złotem wybrało najlepszą pracę w każdej kategorii: Craft, Design, Communication oraz najlepszą kampanię społeczną.
Nagrodę Best of Craft otrzymał Projekt fotograficzny „Goddesses” Zuzy Krajewskiej dla BWA Warszawa, nagrodę Best of Design - The Voice From The Towers stworzony przez Sek Corp dla School of Form, a nagrodę Best of Communication otrzymała Projekcja Trailera Gry „God Of War” na boisku NBA dla BBH New York i Sony Interactive Entertainment.
Wszystkie zgłoszone projekty, których było1260, oceniało 80-osobowe jury pod przewodnictwem Bjorna Stahla– executive creative director/chief creative officer z INGO Stockholm.
W tym roku po raz drugi zarząd KTR przyznał także nagrodę Hall of Fame za całokształt pracy najbardziej zasłużonym w branży kreatywnej. Tegoroczne Hall of Fame otrzymali: Darek Zatorski oraz Jarek Ziębiński.
Natomiast Papaya Films otrzymało tytuł Domu Produkcyjnego Roku, a Platige Image – Studia Posprodukcyjnego Roku. Od tego roku KTR przyznaje również nagrodę Studia Projektowego Roku, która otrzymało Muzk Management.
Podczas gali KTR wręczono również nagrodę w konkursie specjalnym Best of Facebook @ KTR 2019 kampaniom: Złoto dla „#Volvolove” (Grey Group Poland dla Volvo Car Poland) Srebro dla „Coś do nich mam” (DDB Group dla Fundacja Rak’n’Roll / Avon) oraz Brąz kampanii „Instagramowa umowa” (Ogilvy dla nju mobile).
Organizatorem konkursu jest lub Twórców Reklamy KTR, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Cannes Lions.