Orbis sprzedał działalność serwisową

Grupa hotelowa Orbis w ramach optymalizacji modelu biznesowego firmy zakończył proces sprzedaży działalności serwisowej na rzecz Accoru. – Ta transakcja jest przełomowym wydarzeniem, które otwiera nowy rozdział w historii Orbisu – wyjaśnia prezes Orbisu Gilles Clavie.

Jak informuje Orbis, transakcja jest zwieńczeniem decyzji zarządu o przekształceniu Orbisu i jest zgodna z wcześniejszymi zapowiedziami dotyczącymi podziału linii biznesowych na dwie odrębne działalności, z koncentracją biznesu na części nieruchomościowej. Orbis zbył działalność serwisową, tj. umowy franczyzy i o zarządzanie za łączną cenę 1,2 mld zł netto oraz zawarł z Accorem umowy o zarządzanie, które objęły wszystkie 73 hotele własne i dzierżawione w grupie Orbis. Sprzedaż została zatwierdzona przez akcjonariuszy Orbisu na Nadzwyczajnym Walnym, 18 października.
Dzięki tej transakcji Orbis może w pełni skoncentrować swoją uwagę na podstawowej działalności, tj. na części nieruchomościowej, która będzie nadal rozwijana poprzez szereg schematów inwestycyjnych: rozwój organiczny, nabywanie nowych nieruchomości i modernizację istniejących budynków, a także budowę nowych obiektów w ramach rozwoju działalności hotelowej.

– Podejmowane dotychczas decyzje były zgodne z naszymi analizami i w rezultacie Orbis skoncentruje teraz swoją strategię oraz aktywność operacyjną na nieruchomościach. Dzięki portfelowi składającemu się obecnie z 73 hoteli własnych i dzierżawionych, w tym 45 zlokalizowanych w Polsce, Orbis jest gotowy na rozpoczęcie nowego etapu rozwoju. Dalsze umacnianie naszej pozycji inwestora hotelowego w regionie możliwe będzie pod warunkiem realizacji nowych projektów zwiększających atrakcyjność portfela aktywów oraz stałego dążenia do utrzymania doskonałości operacyjnej. Dzięki przyszłym renowacjom, przebudowom, przejęciom i efektywnemu zarządzaniu nieruchomościami, pozostaniemy firmą zaangażowaną i gotową do oferowania naszych hoteli w standardzie, którego oczekują od nas goście i partnerzy - powiedział Gilles Clavie, prezes i dyrektor generalny Orbisu.

Zgodnie z planem transformacji, w Polsce, na Węgrzech i w Rumunii zostały utworzone spółki będące w całości własnością Accoru. 1 listopada br. część pracowników Orbisu została przeniesiona do nowo utworzonych spółek. Celem ich działania w nowej strukturze będzie wzmocnienie podejścia usługowego oraz zapewnienie najwyższej jakości usług partnerom, gościom i hotelom w Europie Wschodniej.

Orbis umocni swoją współpracę z Accorem, który od 20 lat jest strategicznym partnerem i akcjonariuszem spółki. Transakcja otwiera także możliwość korzystania przez Orbis ze wszystkich 39 marek hotelowych w portfolio Accoru.
W kontekście strategicznych zmian i podziału linii biznesowych, Orbis pozostaje spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. 30 października br. kapitalizacja spółki wynosiła prawie 5 mld złotych.

– Wierzę, że Orbis ma wszelkie środki, aby osiągać kolejne rekordowe wyniki i jest właściwie przygotowany do skoncentrowania swojej strategii oraz działalności operacyjnej na nieruchomościach, zarówno w branży hotelowej, jak i poza nią – dodał Gilles Clavie.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl