Nowe technologie, teatr, festiwale, eventy na Scenie Jutra
19 i 20 lutego 2020 w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie odbędzie się dwudniowa międzynarodowa konferencja poświęcona nowym technologiom z dziedziny oświetlenia, multimediów i dźwięków. W programie wydarzenia znalazły się dyskusje, warsztaty oraz wystawa.
Celem konferencji jest przedstawienie trendów zachodzących na scenie dziś i w przyszłości, budowanie wśród uczestników świadomości istnienia nowych możliwości identyfikacja zagrożeń związanych z nowinkami technicznymi i wypracowanie rozwiązań, stworzenie „wspólnego języka”, tak by twórca w sposób jednoznaczny mógł przekazać, co chce uzyskać, a technicy, realizatorzy i dostawcy rozwiązań byli wstanie zaproponować optymalne rozwiązania.
Inspiracją dla uczestników będą wystąpienia gości dzielących się doświadczeniami, a liczne panele dyskusyjne będą okazją do rozmowy o potrzebach ludzi sceny i wyzwaniach, jakie tworzy rzeczywistość. Na wystawie będzie można zobaczyć, jakie rozwiązania podsuwa otaczający świat i najnowsze technologie.
Wśród prelegentów będą między innymi: Dan Braun, show dyrektor zespołu Metallica, Christopher Bauder – właściciel studia WHITEvoid, Glenn Kelly, szef produkcji i członek zarządu The Imaginarium Studios, reżyser teatralny Grzegorz Jarzyna, Wojciech Kępczyński, dyrektor naczelny Teatru Muzycznego Roma, Katarzyna Gospodarek, odpowiadająca za komunikację korporacyjną w BMW Group Polska, Paweł „Spider” Pająk, wirtualny producet kreatywny, Carlos Nararrete-Patino z Cirque de Solei & studio 4u2c czy Małgorzata Szabłkowska, zastępca dyrektora ds. technicznych Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie.
Panele dyskusyjne, które będą miały miejsce na Foyer Sceny Głównej 19 lutego 2020, rozpoczną się o 10.30 punktem, podczas którego Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych zaprezentuje się jako uczelnia nowych mediów i przedstawi swoje plany i projekty. Kolejne punkty będą dotyczyły możliwości współpracy uczelni artystycznej i uczelni technicznej, VR w sztuce, evencie i rozrywce, dźwięku oraz nowoczesnych obiektów kultury, których składnikami są: wizja, koncepcja, projekt, realizacja oraz finansowanie. W ramach paneli pierwszego dnia konferencji zsotaną także poruszone takie zagadnienia jak: Jakie czynniki mają znaczenie przy inwestowaniu w nowe technologie sceniczne, Źródła światła wczoraj, dziś i jutro. Czy nowe zawsze znaczy lepsze? oraz - Światło i kolor, a kostium i scenografia. Na co zwracać uwagę
Drugi dzień spotkania rozpocznie panel dotyczący kobiet w nowych technologiach, a kolejne zagadnienia tego dnia to - Kreacji a produkcja wydarzeń artystycznych - jak połączyć dwa żywioły by stworzyć niezapomniany show?, Festiwal na czynniki pierwsze – jak powstaje ten typ eventów. Konstrukcja, zarządzanie projektem, trendy, Kreacja eventowa to zbiorowa praca? Rola i perspektywa firm dostarczających cząstkowe komponenty eventów w przygotowaniu ich konceptów kreatywnych. Jak mówić jednym językiem?
Kolejne punkty będą dotyczyły pracowników technicznych, obsługi sceny i producentów technicznych, prowadzący panel zastanowią się na tym, czy pracownicy ci będą na wagę złota i jak rozwiązać problem braku kadry w branży scenicznej i obsługi eventów. Pojawi sie także temat "zero waste" w kontekście oranizacji wydarzeń i wpływie tego trendu na ich aspekty techniczne.
Uczestnicy dyskusji odpowiedzą także na pytanie, jak technologie zmienią sposób komunikacji za pomocą eventów i na co powinni być przygotowani twórcy wydarzeń. Jednym z tematów dyskusji będzie także - Koncerty muzyki poważnej, a nowe technologie - czyli jak udoskonalić dzieło doskonałe?
19 lutego 2020 w Sali Kameralnej odbędą się dwa bloki tematyczne - blok oświetleniowy i blok dźwiękowy, których uczestnicy zapoznają się z różnymi aspektami technicznymi i nowościami w tym zakresie.
Blok oświetleniowy to zagadnienia - SpotME, FollowMe, RoboSpot czy BlackTrax - który system śledzenia obiektów scenicznych jest najlepszy do moich potrzeb? Temperatura barwowa, CRI, delta UV - jak prawidłowo mierzyć i ustawiać światło, Addytywny czy Subtraktywny system mieszania kolorów. Który jest lepszy dla Ciebie?
Blok dźwiękowy to tematy: Realistyczny dźwięk imersyjny od L-Acoustics L-ISA, Twój dźwięk, nasza transmisja. Dźwięk bezprzewodowy w erze hałasu w paśmie radiowym oraz Komunikacja to podstawa. Zintegrowany system zarządzania sceną.
Całodniowe warsztaty technologiczne będą obejmowały zagadnienia: Podstawy systemu disguise, VR i wirtualne studio, BlackTrax, Konfiguracja i obsługa systemu – podstawy, Vectorworks - pierwsze kroki w oprogramowaniu do projektowania, Lumitrix - programowanie i obsługa systemu, Augment3d od ETC - podstawy konfiguracji i obsługi, ETC Fos4 - nowy wymiar światła studyjnego, Konsolety Yamaha Commercial Audio, Technologia L-Acoustics L-ISA – prezentacja software, Urządzenia pomiarowe Teqsas – wieszanie systemu, Oprogramowanie Electro-Voice Sonicue – konfiguracja systemu, Procesor L-Acoustics P1 – Strojenie i konfiguracja, Nowe funkcjonalności systemu Synergy - od AVOLITES (Quartz + Q3), Robe ESPRiTE - wymiana źródła, konfiguracja, pomiary, Robe T1 / Esprite - addytywny i subtraktywny system mieszania kolorów porównanie, Robe Robospot - konfiguracja i obsługa oraz Robert Juliat SpotMe - konfiguracja i obsługa.
Konferencji będzie towarzyszyć wystawa sprzętu i technologii przyszłości.
Organizatorami konferencji są: Prolight, Teatr Wielki Opera Narodowa, TSE i Audioplus.MeetingPlanner.pl jest partnerem merytorycznym Sceny Jutra.
Zapisy na wydarzenie odbywają się poprzez sklep internetowy www.liteshop.pl oraz poprzez portal do dystrybucji biletów eventim.pl