ElectroMobility Poland: Premiera polskiej marki samochodów elektrycznych
Dziś odbędzie się premiera online polskiej marki samochodów elektrycznych. Wydarzenie dla ElectroMobility Poland (EMP) realizują agencje Don’t Worry w konsorcjum 38 Content Communication.
Dziś (28 lipca) o godz. 14 odbędzie się premiera online polskiej marki samochodów elektrycznych. Podczas wydarzenia online zaprezentowane zostaną nazwa i logo marki, prototypy dwóch pierwszych aut: SUV i hatchback oraz odbędzie się panel ekspercki, w którym udział wezmą Michał Kurtyka, minister klimatu, Tadeusz Jelec, projektant samochodów, konsultant ElectroMobility Poland, Roberto Piatti, dyrektor zarządzający, Torino Design, Adam Sikorski, prezes zarządu Polska Grupa Motoryzacyjna oraz Piotr Dardziński, prezes Sieć Badawcza Łukasiewicz.
Transmisję można oglądać na Facbooku i Wirtualnej Polsce:
Agencja Don’t Worry jest odpowiedzialna za kompleksową produkcję tego wydarzenia oraz strategię i komunikację w konsorcjum z 38 Content Communication.
Premiera samochodu planowana była na koniec czerwca 2020 r., jednak epidemia COVID-19 pokrzyżowała te plany – wydarzenie zostało przesunięte i przeniesione do sieci.
Produkcja polskiego samochodu elektrycznego ma się rozpocząć w 2023 r. Za design prototypów odpowiadają projektanci włoskiej pracowni stylistycznej Torino Design – jednej z najbardziej renomowanych w motoryzacyjnym świecie. Konsultantem jest Tadeusz Jelec, jeden z najbardziej uznanych projektantów aut, który przez wiele lat pracował dla Jaguara. Spółka EMP, która koordynuje całe przedsięwzięcie budowy polskiego elektryka, współpracuje również z integratorem technicznym – firmą EDAG Engineering.
Spółka ElectroMobility Poland SA powstała w październiku 2016 roku jako inicjatywa czterech polskich koncernów energetycznych – PGE Polska Grupa Energetyczna SA, Energa SA, Enea SA oraz Tauron Polska Energia SA.
Celem spółki m.in. poprzez akcję i portal „Misja Elektormobilność” jest popularyzacja i edukacja w zakresie elektromobilności.