Warsaw Convention Bureau: dwa nowe projekty

Warsaw Convention Bureau Warszawskiej Organizacji Turystycznej, pomimo obecnej sytuacji związanej z pandemią, pracuje nad pozyskiwaniem nowych wydarzeń do Warszawy do 2026 roku. W celu wsparcia skuteczności tych działań wprowadza dwa nowe projekty: kampanię o wydarzeniach online Warszawskiego Klubu Ambasadora Kongresów oraz elastyczną ofertę MICE.

Obecnie prowadzonych jest 141 projektów, które mogą przyciągnąć do Warszawy przez sześć lat ponad 890 tys. uczestników i wygenerować przeszło 284 mln zł w uśrednionych cenach noclegów (ADR Warszawy 2019: 320,53 zł). Wśród pozyskiwanych wydarzeń niemal 90 proc. to kongresy i konferencje, w większości organizowane przez stowarzyszenia. WCB pracuje nad pozyskaniem wydarzeń, współpracując bezpośredni z meeting ownerem lub prowadząc ten proces wspólnie z PCO czy agencją eventową. W zawiązku z tymi działaniami WCB rozpoczęło dwa nowe projekty.

Pierwszy to kampania komunikacyjna do Ambasadorów Kongresów Polskich, w ramach projektu Warszawski Klub Ambasadora. Celem kampanii jest edukacja świata nauki o istniejącym potencjale do realizacji wydarzeń na platformach online, pomimo panujących ograniczeń wynikających z sytuacji epidemiologicznej. Kampania prowadzona jest w oparciu o wiedzę członków Warszawskiej Organizacji Turystycznej i ma formę artykułów publikowanych na stronie www.warsawconvention.pl/ambasador-kongresow-pl, w sekcji „Członkowie WOT o wydarzeniach online”. Do przewidywanych korzyści z takiej formuły spotkań – jak przekonuje WCB – zaliczyć można bezpieczeństwo uczestników, kontynuację prac jednostek naukowych i stowarzyszeń oraz utrzymanie kontaktów ze specjalistami w danych dziedzinach.

Drugi projekt – jak zaznacza WCB – to efekt tego, jak bardzo COVID-19 zmienił obraz eventów. Warsaw Convention Bureau razem z partnerami przygotowało „elastyczną ofertę MICE”. Efektem tej współpracy z członkami WOT są preferencyjne warunki anulowania wydarzeń i wsparcie przy organizacji wizji lokalnych przed eventami.
– Jesteśmy przekonani, że z powodzeniem do świata wirtualnego da się przenieść część wydarzeń tradycyjnych. Nasi partnerzy potwierdzają możliwość realizacji wydarzeń z dużą liczbą prelegentów i odbiorców – mówi Mateusz Czerwiński, wiceprezes Warszawskiej Organizacji Turystycznej. – Istnieją dogodne narzędzia do przeprowadzenia wydarzeń online, w trakcie których mówcy mogą nie wychodzić ze swojego domu. Istnieją też profesjonalne rozwiązania dla wydarzeń hybrydowych, które – po odblokowaniu obostrzeń czerwonej strefy w Polsce – pozwalają, aby część uczestników spotkała się w obiekcie, a część dołączyła online. Partnerzy WCB podkreślili też, że jest możliwość realizacji spotkań specjalnych, jak spotkania zarządów czy walne zebrania połączone z istotnymi zmianami w statucie organizacji. Istnieją rozwiązania techniczne gwarantujące ich prawidłowość. Wszystko to pokazuje, że pomimo trudnej rzeczywistości, z którą przyszło nam się zmierzyć, przynajmniej część spotkań i prac może trwać nadal, mimo zmienionej formuły – podkreśla.

Mateusz Czerwiński zaznacza również, że zaraz po najważniejszym w powrocie do sytuacji sprzed pandemii zapewnieniu bezpieczeństwa uczestników wydarzeń, stoją kwestie rozpoznania miasta, w którym ma odbyć się wydarzenie, co pociąga za sobą potrzebę wizji lokalnych. – Niemniej ważne są warunki biznesowe realizacji wydarzenia i bezpieczeństwo finansowe organizatorów. Stąd właśnie przygotowana przez organizację oferta elastyczna na lata 2021 i 2022 – podsumowuje wiceprezes WOT.

Ambasadorowie Kongresów Polskich to program realizowany wspólnie przez Polską Organizację Turystyczną oraz Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce, a wspierany przez lokalne organizacje turystyczne. Jego głównym celem jest mobilizowanie i wspieranie przedstawicieli świata nauki do pozyskiwania do Polski wydarzeń międzynarodowych organizacji i stowarzyszeń.

Warsaw Convention Bureau to dział Warszawskiej Organizacji Turystycznej, publiczno-prywatnego stowarzyszenia powołanego przez miasto stołeczne Warszawę do zwiększania liczby turystów odwiedzających miasto. WCB specjalizuje się w pozyskiwaniu i wspieraniu międzynarodowych wydarzeń: kongresów, konferencji i innych szeroko rozumianych eventów.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl