ICP Group SA raportuje z działalności CSR

ICP Group SA po raz pierwszy opublikowała Raport Społeczny, podsumowujący działania spółki z zakresu CSR. Raport dotyczy roku 2014 i wcześniejszych działań ICP Group. Spółka planuje coroczne raportowanie w zakresie CSR.
W 2012 r. ICP Group zainicjowała stały program CSR pod nazwą Go4Help, w ramach którego od 2013 r. skupia się na pomocy dzieciom i młodzieży. Trzeci rok wspiera świetlicę środowiskową Caritas w Łodzi „Przystanek 13”, dofinansowując posiłki i zajęcia dodatkowe, a także organizując wyjazdy do Warszawy z okazji Dnia Dziecka i spotkania świąteczne. W 2014 roku pracownicy firmy wzięli również udział w wolontariacie pracowniczym w Domu Dziecka im. Janusza Korczaka w Krasnem. Równocześnie przedstawiciele spółki włączają się w działania pomocowe dla innych beneficjentów i zachęcają do zaangażowania swoich pracowników, podwykonawców i klientów.
W 2014 r. łącznie spółka przeznaczyła blisko 80 tys. zł na działania związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu, natomiast spółka zależna ICP Group Pharma Concept utworzyła fundusz grantowy dla młodych osób na początku kariery naukowej. Jego celem jest wspieranie młodych naukowców w prowadzeniu badań i rozwijaniu swojej wiedzy. W 2014 r. stypendium otrzymała ówczesna licealistka, Joanna Jurek, która opracowała metodę transportu leków do komórek nowotworowych. Stypendium w wysokości 10 000 zł zostało przekazane podczas Gali Finałowej Prix Galien 2014 – konkursu doceniającego innowacje w medycynie i farmacji.
– Temat społecznej odpowiedzialności biznesu od lat jest nam bliski – mówi Krzysztof Michniewicz, prezes ICP Group SA. – W roku 2016 planujemy rozszerzyć nasz program o aktywności z zakresu wolontariatu kompetencji, aby w większym stopniu uczestniczyć w kształtowaniu postaw młodych ludzi i pokazywać im świat, dzieląc się naszą wiedzą, pasjami i doświadczeniem.
Jak podkreśla Krzysztof Michniewicz, ICP Group w proces pomagania i zaangażowania społecznego angażuje także klientów, włączając elementy CSR w organizowane dla nich wydarzenia, incentive travel czy systemy motywacji i wsparcia sprzedaży, lub opierając te projekty o działania z zakresu CSR.
– W ciągu ostatnich lat wspólnie z klientami i pracownikami wsparliśmy wiele domów dziecka i społeczności lokalnych na całym świecie. Często to właśnie te wydarzenia są najlepiej oceniane przez uczestników naszych wyjazdów incentive czy wydarzeń. Pokazuje to też, jak duży głód pomagania mają w sobie ludzie i jak ważne jest danie im narzędzi, które pozwolą go mądrze zaspokoić – wyjaśnia Krzysztof Michniewicz.
„Raport społecznej odpowiedzialności ICP Group SA za rok 2014” został opracowany w oparciu o wytyczne GRI. RAPORT do pobrania