Effie® Awards 2016 rozdane

Dziewięć złotych, 18 srebrnych i 30 brązowych statuetek oraz Grand Prix dla firmy Play. Podczas Gali Effie® Awards 2016, w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, jury pod przewodnictwem Anny Jakubowski, wręczyło 57 statuetek w 24 kategoriach twórcom reklam i reklamodawcom za najbardziej efektywne kampanie marketingowe w 2015 roku. Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
Nagrody Effie wręczyli przewodniczący grup jurorskich oraz przedstawiciele sponsorów Konkursu i Gali. Przewodnicząca Jury, Anna Jakubowski, general manager, The Coca-Cola Company, wręczyła nagrodę Grand Prix. Galę poprowadził Łukasz Grass, redaktor naczelny Business Insider.
Nagrodzeni w XVII edycji konkursu Effie Awards:
Najważniejsze wyróżnienie – Grand Prix otrzymały: MediaCom Warszawa, Grandes Kochonos, Artegence, Isobar Polska, Plej, CPC za kampanię Wszyscy Przechodzą do Play przygotowaną dla firmy Play
Złote statuetki powędrowały do twórców kampanii:
- „Yes!tem kobietą – tampony o.b.” – przygotowaną przez MEC dla firmy Johnson& Johnson (w kategorii: artykuły nieżywnościowe)
- „Kredyt gotówkowy Wypożyczka” – przygotowaną przez GPD Assets, Starcom dla Eurobank (w kategorii bankowość)
- „Kuchnia Spotkań IKEA” – przygotowaną przez Kalicińscy.com, Garden of Words, Blue Ivy, K2, Performance Media, MEC dla IKEA Retail (w kategorii: brand experience)
- „Nocna zmiana” – przygotowaną przez McCann Worldgroup, MEC dla Walmark (w kategorii: leki i suplementy diety)
- „#ryjkuźniara” – przygotowaną przez DDB&tribal, dla Projekt: Polska (w kategorii: limited budget)
- „Pascal kontra Okrasa” – przygotowaną przez GPD Agency dla Lidl (w kategorii: long term marketing excellence)
- „#ryjkuźniara” przygotowaną przez DDB&tribal dla Projekt: Polska; (w kategorii: pro bono)
- „Żabka. Mały Wielki Sklep.” – przygotowaną przez PZL dla Żabka Polska (w kategorii: retail)
- „Młodzi bogowie” – przygotowaną przez BBDO Warszawa, Starcom dla Prudential (w kategorii: ubezpieczenia i inwestycje)
Tytuł najbardziej efektywnej agencji roku otrzymała agencja Lubię to – linked by Isobar, a najbardziej efektywnej agencji mediowej roku: MEC. Zajęli oni pierwsze miejsca w rankingach Effie 2016.
Do tegorocznej edycji konkursu Effie Awards zgłoszono 194 kampanie w 24 kategoriach. Prace oceniało 102-osobowe jury pod opieką siedmiorga przewodniczących grup jurorskich oraz przewodniczącej jury.
Jury oceniało zgłoszone kampanie przyznając punkty w 4 obszarach wymaganych do oceny efektywności kampanii: 1. wyzwanie strategiczne i przyjęte cele, 2. idea komunikacyjna, 3. rozwinięcie idei w działania reklamowe oraz 4. efekty komunikacji.
Effie Awards organizowany jest w Polsce od 2000 roku. Z roku na rok przybywa zgłaszanych wniosków oraz otwierane są nowe kategorie w odpowiedzi na zmieniające się trendy i potrzeby rynku. W tegorocznym konkursie zostały otwarte dwie nowe kategorie: brand experience oraz branded content.