PGE Narodowy podsumowuje CSR-owe projekty
W przestrzeni PGE Narodowego odbyły się Targi CSR, w ramach których premierę miał raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. W nawiązaniu do tego projektu PGE Narodowy prezentuje swoje praktyki CSR-owe.
Według Moniki Borzdyńskiej, dyrektor komunikacji i marketingu spółki PL.2012+, operatora PGE Narodowego, tematyka Targów CSR świetnie koresponduje z obiektem, który je gości.
– Społeczna odpowiedzialność biznesu to w dużym skrócie koncepcja, według której firmy nie skupiają się tylko na swojej działalności biznesowej, ale również angażują się w działania na rzecz społeczeństwa i środowiska. Podstawowym zadaniem PGE Narodowego jest połączenie działalności komercyjnej ze zobowiązaniami wynikającymi z funkcji obiektu użyteczności publicznej, więc siłą rzeczy, mocno angażujemy się w CSR. Jest on immanentną częścią naszej statutowej działalności i cieszę się, że PGE Narodowy gości konferencję poświęconą tej tematyce – powiedziała dyrektor Borzdyńska.
PGE Narodowy to miejsce, w którym organizowane są wydarzenia. – Jest to rodzinny obiekt przyjazny matkom z dziećmi, osobom starszym i niepełnosprawnym. To „dobry sąsiad”, który dba o społeczności lokalne. Jest integralną częścią tkanki miejskiej i miejscem otwartym dla wszystkich – dodała Monika Borzdyńska.
– W 2016 roku w ponad 200 wydarzeniach społecznych i akcjach charytatywnych, które wspieraliśmy na PGE Narodowym, wzięło udział kilkanaście tysięcy osób – poinformowała Natalia Kłapa, specjalistka ds. CSR w spółce PL.2012+.
– Przykładowo, w sierpniu wspólnie z Fundacją Instytutu Matki i Dziecka zorganizowaliśmy bieg dla "Zabieganych mam" połączony z rodzinnym piknikiem „Odważ się być zdrowy na PGE Narodowym”. W październiku na murawie, na której zwyciężała polska reprezentacja, zorganizowaliśmy mecz charytatywny z "gwiazdami", aby pomóc małej dziewczynce w walce z rakiem. Od czterech lat we współpracy z Ośrodkiem Pomocy Społecznej Praga Południe organizujemy Bal Seniora, w związku z przypadającym na 1 października Międzynarodowym Dniem Osób Starszych.
Forum Odpowiedzialnego Biznesu, organizator Targów CSR na PGE Narodowym, hasłem „Edukacyjna działalność biznesu. Przedmiot obowiązkowy” chce podkreślić znaczenie zaangażowania firm w podnoszenie świadomości interesariuszy, czyli tych wszystkich grup, które jakoś łączą się z tym prowadzonym biznesem, w kwestiach społecznych, ekologicznych, zdrowotnych, technologicznych czy też tych dotyczących edukacji senioralnej, finansowej, work-life balance. Według raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” w 2015 roku polskie firmy zgłosiły rekordową liczbę dobrych praktyk CSR (811). Jednocześnie ponad 70 proc. Polaków nie zna pojęcia CSR, a dwie osoby na 10 robiąc zakupy, czy korzystając z usług biorą pod uwagę to, czy dana firma jest odpowiedzialna społecznie.
Targi CSR w przestrzeni PGE Narodowego odbyły się 17 listopada.