Najczęściej czytane

Pierwszy konkurs branży eventowej: MP Power...

MeetingPlanner.pl ogłasza pierwszy konkurs skierowany do przedstawicieli...

MP Power Night – uroczyste rozdanie nagród...

Pierwszy finał MP Power Awards odbył się 26 kwietnia w Centrum...

Druga edycja Poznań Media Expo

Specjaliści współpracujący z twórcami filmów o Jamesie Bondzie opowiedzą,...

SHOWEXPO w Kielcach

W tym roku w Kielcach odbędą się pierwsze w Polsce targi, które połączą...
 
Zakladki ciemne_wyszukiwarki

Usługi

Artyści

A A
Branża

Rosyjskie miasta czerpią z polskich doświadczeń

Anna Górska, prezes Oddziału Europy Centralnej ICCA  i business development director w Expo XXI Warszawa uczestniczyła w kwietniu w dwóch wydarzeniach przemysłu spotkań w Rosji – Big Ural Forum i Kazan Expo Event.

Międzynarodowe Forum Turystyczne „Big Ural” odbyło się po raz piąty w Jekaterynburgu, w obiekcie wystawienniczym IEC „Ekaterinburg – Expo”. W spotkaniu wzięło udział 200 delegatów z Rosji oraz kilkunastu prelegentów z kraju i z zagranicy. Wśród tematów dotyczących przemysłu spotkań była takie zagadnienia jak: czy przy organizacji eventów najważniejsza jest kreatywność, MICE i globalna komunikacja czy przemysł spotkań w sferze gospodarki ekologicznej.

Anna Górska została zaproszona do podzielenia się doświadczeniami dotyczącymi pracy ze stowarzyszeniami, gdzie podczas czterogodzinnych warsztatów, opierając się na konkretnych przykładach mówiła m.in. o etapach i procesie pozyskiwania kongresów międzynarodowych stowarzyszeń. – W ostatnim czasie, przy wsparciu Warsaw Convention Bureau (WCB) udało nam się pozyskać dwa duże kongresy do Polski (EPA i WSAVA), które odbędą się kolejno w 2019 i 2020r. w Expo XXI Warszawa, a już w czerwcu w Barcelonie będziemy również wspólnie z WCB walczyli o sprowadzenie kolejnego, liczącego ponad 4000 delegatów eventu medycznego w 2021r., jest więc wiele konkretnych przykładów, którymi zawsze chętnie się dzielę – mówi Górska.
Anna Górska reprezentowała również ICCA. Jak podkreśla, Jekaterynburg jest przygotowany do przyjęcia międzynarodowych wydarzeń pod względem infrastruktury (nowoczesne lotnisko, ponad 40 000 mkw. Centrum Wystawiennicze, hotele konferencyjne), brakuje mu jednak promocji międzynarodowej. W mieście już 10 lat temu powołano pierwsze w Rosji Convention Bureau, które niestety – jak zaznacza Górska – z różnych względów w chwili obecnej jest jedynie organizacją zrzeszającą prywatne podmioty i brakuje mu poparcia władz. Anna Górska rozmawiała z przedstawicielami władz regionalnych w celu przekonania ich do wspierania działań CVB. – Rosja ma ogromy potencjał i jest ważnym rynkiem dla ICCA, gdzie obecnie mamy jedynie 18 członków – mówi Górska. Jak zaznacza, w Rosji ICCA jest również bardzo dobrze postrzegana jako jedna z najważniejszych na świecie organizacji, a tylko dwa miasta (St. Petersburg i Moskwa) widnieją w rankingu ICCA dotyczącej liczby spotkań stowarzyszeń. W chwili obecnej w Rosji działają cztery cztery biura convention, a w przyszłym miesiącu ma zostać oficjalnie powołane narodowe biuro.
 
Drugą konferencją, podczas której Anna Górska dzieliła się swoimi doświadczeniami było „Kazan Event Expo”, które odbyło się w Tatarstanie po raz pierwszy i wzięło w nim udział ok. 100 osób. Organizatorem wydarzenia był członek ICCA, obiekt konferencyjny „Kazanskaya yarmarka”. Konferencja towarzyszyła targom „Tourism and Sport”. Anna Górska brała m.in. udział w sesji dot. roli przemysłu spotkań oraz convention bureau w rozwoju miast i regionów. W Kazaniu właśnie powstało Convention Bureau of Tatarstan Region i podczas konferencji ogłoszono jego oficjalną inaugurację. W czerwcu w mieście ma zostać otwarte nowe centrum wystawienniczo-kongresowe. – Jest to więc kolejne miasto w Rosji, które dostrzega ogromne znaczenie i rolę przemysłu spotkań. Oba wydarzenia to dla mnie nie tylko niepowtarzalna okazja do promocji Polski i naszych sukcesów, ale również szansa do nawiązania nowych relacji biznesowych, odwiedzenia ciekawych miast i miejsc, w których jeszcze nie byłam, oraz szlifowania języka rosyjskiego – dodaje Górska.
 

20 kwi 2017
 
średnia ocen:
0.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.