Krakowski andel’s ma dziesięć lat

Konferencja prasowa z okazji dziesięciolecia hotelu andel’s by Vienna House Cracow, fot. Vienna House
Na zdjęciu: Konferencja prasowa z okazji dziesięciolecia hotelu andel’s by Vienna House Cracow, fot. Vienna House

andel’s by Vienna House Cracow obchodzi dziesięciolecie. Obiektem, który został w 2007 roku wybudowany przez Warimpex, zarządza grupa hotelowa Vienna House. Jak podkreślają przedstawiciele obu firm turyści biznesowi i organizacja wydarzeń to bardzo ważne segmenty działalności krakowskiego andel’sa. Hotel świętował jubileusz podczas urodzinowego spotkania w swoich wnętrzach, m.in. dla klientów i mediów.

Pierwszy obiekt pod marką andel’s powstał w Pradze. – Ponieważ koncepcja okazała się trafiona – jak mówił podczas konferencji prasowej zwołanej z okazji dziesięciolecia andel’sa Florian Petrowsky, członek zarządu, Warimpex – zaczęto poszukiwać nowych destyncji. – Kraków z racji swojej atrakcyjności zarówno pod kątem typowej turystyki, jak i konferencyjnej i biznesowej był oczywistym wyborem. Jak się okazuje, słusznym.

Nie jesteśmy supermarketem hotelowym
Czterogwiazdkowy andel’s by Vienna House Cracow ma wyjątkową lokalizację, co podczas konferencji prasowej podkreślała zarówno Katarzyna Gądek z Urzędu Miasta Krakowa, jak i dyrektor generalny obiektu Tomasz Piórkowski. Hotel znajduje się obok krakowskich dworców kolejowego i autobusowego, w odległości kilkuminutowego spaceru od Starego Miasta. To jeden z wyróżników, ale nie jedyny. Jak podkreślał dyrektor Piórkowski, designerski obiekt nie jest hotelowym supermarketem także dzięki obsłudze, atmosferze i stałemu zespołowi, a to wpływa na lojalność klientów, która dla zarządzających andel’sem jest bardzo dużą wartością. – Ostatnie dziesięć lat to okres bardzo dużych zmian zarówno na całym rynku hotelarskim, jak i w hotelu andel’s w Krakowie. Nowe technologie wpłynęły na to, jak goście podróżują, komunikują się, szukają informacji na temat pobytu i rezerwują go. Zmiany nie są związane jedynie z postępem technologicznym. W obecnych czasach goście są również znacznie bardziej wymagający w kontekście preferencji żywieniowych, odpowiedzi na zapytania, są znacznie mniej lojalni wobec marek, a bardziej otwarci na wyjątkowe doświadczenia. To właśnie doświadczanie stało się podstawą zmian, które dokonywały się na przestrzeni ostatnich lat w naszym hotelu. Staramy się robić wszystko, aby gość poczuł się tutaj swobodnie, jak w domu – powiedział Tomasz Piórkowski. Podkreślił także, że w ciągu tego czasu znacząco zmienił się profil klienta. – Dziesięć lat temu miasto było typowo turystyczne. Obecnie jest coraz więcej gości biznesowych. Wynika to z wielu czynników, do których należą m.in. powstanie centrów serwisowych i biznesowych, rozwój infrastruktury kongresowo-eventowej, a co za tym idzie np. kongresy w ICE Kraków czy koncerty i wydarzenia sportowe w Tauron Arenie. To wszystko bezpośrednio wpływa na rynek hotelarski – mówił. Obecnie hotel jest miejscem pobytu i wydarzeń różnych branż – jak podkreśla Piórkowski jest to cały przekrój biznesu. Często krakowski andel’s wybierany jest np. przez reprezentację siatkarzy. 

Kraków biznesowy i turystyczny, ale zrównoważony
Potencjał turystyczny miasta podkreślała także Katarzyna Gądek, z Wydziału Promocji i Turystki z Urzędu Miasta Krakowa. – Zgodnie ze Strategią Rozwoju Turystyki w Krakowie na lata 2014 – 2020, stolica Małopolski ma wkroczyć do czołówki europejskich ośrodków turystyki miejskiej, przyciągając turystów z całego świata swoją wyjątkową atmosferą, gościnnością, dobrze rozwiniętą infrastrukturą oraz rozpoznawalnymi w skali europejskiej festiwalami i wydarzeniami kulturalnymi – mówiła podczas konferencji. Jak zaznaczyła, Kraków od lat buduje swoją pozycję dzięki różnym uwarunkowaniom, do których należą dynamiczny rozwój oferty turystycznej, rosnąca liczba połączeń, w tym w szczególności lotniczych, rozwój infrastruktury miejskiej, do którego należy zaliczyć także inwestycje komercyjne, w tym takie jak właśnie andel’s. Kraków jest zarówno ważnym ośrodkiem konferencyjno-kongresowym i biznesowym, jak i miejscem wybieranym na krótkie pobyty, tzw. city breaki turystów z Polski z zagranicy. – Co ważne w opracowywanej obecnie strategii – podkreślała Katarzyna Gądek – kluczowe jest wzmacnianie tej pozycji, ale w oparciu o zrównoważony rozwój, który oznacza zwrócenie szczególnej uwagi na dobro mieszkańców.

Więcej Vienna House w Polsce
Czy Vienna House – która ostatnio przechodziła kluczowe dla funkcjonowania grupy zmiany: rebranding oraz zmianę głównego akcjonariusza – planuje otwarcie kolejnego hotelu w Krakowie lub innych polskich miastach? Obecnie grupa posiada w Polsce pięć hoteli (dwa w Krakowie i po jednym Łodzi, Międzyzdrojach i Katowicach)? – Oczywiście, najbardziej obiecujące, ze względu na rozwój turystyki i biznesu, są duże miasta takie jak Kraków Warszawa, Wrocław czy Gdańsk, ale nasz dział rozwoju bierze pod uwagę również mniejsze miejscowości, takie jak Lublin czy Rzeszów – mówił dyrektor operacyjny Vienna House, Martin Ykema. Podkreślił też zainteresowanie Krakowem i Katowicami, gdzie hotel pod marką angelo uzyskuje bardzo dobre wyniki. Zaznaczył także, że wkrótce pojawią się informacje na temat inwestycji grupy w Warszawie.

Drugą część wydarzenia stanowił uroczysty bankiet. Gospodarzem wieczoru był Piotr Bałtroczyk, a gwiazdą Magda Steczkowska. Spotkanie zakończyło tradycyjne krojenie tortu przez dyrektora generalnego hotelu. Motywem przewodnim wieczoru była burleska.
Event z okazji dziesięciolecia andel’s by Vienna House Cracow odbył się 26 kwietnia 2017 r.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl