Krakowski andel’s ma dziesięć lat
andel’s by Vienna House Cracow obchodzi dziesięciolecie. Obiektem, który został w 2007 roku wybudowany przez Warimpex, zarządza grupa hotelowa Vienna House. Jak podkreślają przedstawiciele obu firm turyści biznesowi i organizacja wydarzeń to bardzo ważne segmenty działalności krakowskiego andel’sa. Hotel świętował jubileusz podczas urodzinowego spotkania w swoich wnętrzach, m.in. dla klientów i mediów.
Pierwszy obiekt pod marką andel’s powstał w Pradze. – Ponieważ koncepcja okazała się trafiona – jak mówił podczas konferencji prasowej zwołanej z okazji dziesięciolecia andel’sa Florian Petrowsky, członek zarządu, Warimpex – zaczęto poszukiwać nowych destyncji. – Kraków z racji swojej atrakcyjności zarówno pod kątem typowej turystyki, jak i konferencyjnej i biznesowej był oczywistym wyborem. Jak się okazuje, słusznym.
Nie jesteśmy supermarketem hotelowym
Czterogwiazdkowy andel’s by Vienna House Cracow ma wyjątkową lokalizację, co podczas konferencji prasowej podkreślała zarówno Katarzyna Gądek z Urzędu Miasta Krakowa, jak i dyrektor generalny obiektu Tomasz Piórkowski. Hotel znajduje się obok krakowskich dworców kolejowego i autobusowego, w odległości kilkuminutowego spaceru od Starego Miasta. To jeden z wyróżników, ale nie jedyny. Jak podkreślał dyrektor Piórkowski, designerski obiekt nie jest hotelowym supermarketem także dzięki obsłudze, atmosferze i stałemu zespołowi, a to wpływa na lojalność klientów, która dla zarządzających andel’sem jest bardzo dużą wartością. – Ostatnie dziesięć lat to okres bardzo dużych zmian zarówno na całym rynku hotelarskim, jak i w hotelu andel’s w Krakowie. Nowe technologie wpłynęły na to, jak goście podróżują, komunikują się, szukają informacji na temat pobytu i rezerwują go. Zmiany nie są związane jedynie z postępem technologicznym. W obecnych czasach goście są również znacznie bardziej wymagający w kontekście preferencji żywieniowych, odpowiedzi na zapytania, są znacznie mniej lojalni wobec marek, a bardziej otwarci na wyjątkowe doświadczenia. To właśnie doświadczanie stało się podstawą zmian, które dokonywały się na przestrzeni ostatnich lat w naszym hotelu. Staramy się robić wszystko, aby gość poczuł się tutaj swobodnie, jak w domu – powiedział Tomasz Piórkowski. Podkreślił także, że w ciągu tego czasu znacząco zmienił się profil klienta. – Dziesięć lat temu miasto było typowo turystyczne. Obecnie jest coraz więcej gości biznesowych. Wynika to z wielu czynników, do których należą m.in. powstanie centrów serwisowych i biznesowych, rozwój infrastruktury kongresowo-eventowej, a co za tym idzie np. kongresy w ICE Kraków czy koncerty i wydarzenia sportowe w Tauron Arenie. To wszystko bezpośrednio wpływa na rynek hotelarski – mówił. Obecnie hotel jest miejscem pobytu i wydarzeń różnych branż – jak podkreśla Piórkowski jest to cały przekrój biznesu. Często krakowski andel’s wybierany jest np. przez reprezentację siatkarzy.
Kraków biznesowy i turystyczny, ale zrównoważony
Potencjał turystyczny miasta podkreślała także Katarzyna Gądek, z Wydziału Promocji i Turystki z Urzędu Miasta Krakowa. – Zgodnie ze Strategią Rozwoju Turystyki w Krakowie na lata 2014 – 2020, stolica Małopolski ma wkroczyć do czołówki europejskich ośrodków turystyki miejskiej, przyciągając turystów z całego świata swoją wyjątkową atmosferą, gościnnością, dobrze rozwiniętą infrastrukturą oraz rozpoznawalnymi w skali europejskiej festiwalami i wydarzeniami kulturalnymi – mówiła podczas konferencji. Jak zaznaczyła, Kraków od lat buduje swoją pozycję dzięki różnym uwarunkowaniom, do których należą dynamiczny rozwój oferty turystycznej, rosnąca liczba połączeń, w tym w szczególności lotniczych, rozwój infrastruktury miejskiej, do którego należy zaliczyć także inwestycje komercyjne, w tym takie jak właśnie andel’s. Kraków jest zarówno ważnym ośrodkiem konferencyjno-kongresowym i biznesowym, jak i miejscem wybieranym na krótkie pobyty, tzw. city breaki turystów z Polski z zagranicy. – Co ważne w opracowywanej obecnie strategii – podkreślała Katarzyna Gądek – kluczowe jest wzmacnianie tej pozycji, ale w oparciu o zrównoważony rozwój, który oznacza zwrócenie szczególnej uwagi na dobro mieszkańców.
Więcej Vienna House w Polsce
Czy Vienna House – która ostatnio przechodziła kluczowe dla funkcjonowania grupy zmiany: rebranding oraz zmianę głównego akcjonariusza – planuje otwarcie kolejnego hotelu w Krakowie lub innych polskich miastach? Obecnie grupa posiada w Polsce pięć hoteli (dwa w Krakowie i po jednym Łodzi, Międzyzdrojach i Katowicach)? – Oczywiście, najbardziej obiecujące, ze względu na rozwój turystyki i biznesu, są duże miasta takie jak Kraków Warszawa, Wrocław czy Gdańsk, ale nasz dział rozwoju bierze pod uwagę również mniejsze miejscowości, takie jak Lublin czy Rzeszów – mówił dyrektor operacyjny Vienna House, Martin Ykema. Podkreślił też zainteresowanie Krakowem i Katowicami, gdzie hotel pod marką angelo uzyskuje bardzo dobre wyniki. Zaznaczył także, że wkrótce pojawią się informacje na temat inwestycji grupy w Warszawie.
Drugą część wydarzenia stanowił uroczysty bankiet. Gospodarzem wieczoru był Piotr Bałtroczyk, a gwiazdą Magda Steczkowska. Spotkanie zakończyło tradycyjne krojenie tortu przez dyrektora generalnego hotelu. Motywem przewodnim wieczoru była burleska.
Event z okazji dziesięciolecia andel’s by Vienna House Cracow odbył się 26 kwietnia 2017 r.