Global Exhibitions Day - działania Polskiej Izba Przemysłu Targowego nagrodzone

Podczas 8. Zimowego Zjazdu Polskiej Izby Przemysłu Targowego PIPT oficjalnie rozpoczęła w Polsce działania w ramach kampanii UFI „Światowy Dzień targów 2017”
Na zdjęciu: Podczas 8. Zimowego Zjazdu Polskiej Izby Przemysłu Targowego PIPT oficjalnie rozpoczęła w Polsce działania w ramach kampanii UFI „Światowy Dzień targów 2017”

Polska Izba Przemysłu Targowego znalazła się w gronie laureatów konkursu Global Exhibitions Day Awards 2017. PIPT zajęła drugie miejsce w kategorii „Najlepsza inicjatywa wspierająca: dla inicjatywy, która najlepiej wspiera targi jako branżę (przemysł)”.
 

PIPT została nagrodzona za włączenie światowej kampanii Global Exhibitions Day 2017 do działań krajowej kampanii „Targi Dają Więcej” (TDW). – To niewątpliwie wyraz uznania dla naszego zaangażowania i wielu inicjatyw podjętych przez PIPT w ramach kampanii promocyjnej UFI – Światowego Stowarzyszenia Przemysłu Targowego. To zarazem ważne wyróżnienie dla samej kampanii promującej targi pod nazwą „Targi Dają Więcej” realizowanej przez Polską Izbę Przemysłu Targowego od 2016 roku – podsumowuje PIPT.
W okresie od listopada 2016 r. do czerwca tego roku (Global Exhibiton Day, 7 czerwca 2017 r.) PIPT prowadziła intensywne działania kampanii GED17. Start kampanii miał miejsce podczas Zimowego Zjazdu PIPT, gdzie uczestnicy otrzymali pamiątkowe koszulki z logo GED17 oraz ubrani w te koszulki wzięli udział w Biegu PIPT. W akcję GED17 włączyli się też studenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (130 osób), którzy w połowie grudnia zdawali na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich egzamin z przedmiotu „targi i wystawy”. Dwa zespoły studentów wybrały GED17 jako temat prezentacji egzaminacyjnej .
Po przygotowaniu materiałów promocyjnych GED17, od lutego do czerwca 2017 r. zarówno na stronie www.polfair.pl, jak i na www.targidajawiecej.pl i profilu Facebook TDW, PIPT nagłaśniała kampanię GED17. Izba uznała, że kampania „Targi Dają Więcej” to doskonałe narzędzie promocji, które z jednej strony przysłuży się globalnej akcji UFI, a z drugiej zaś pokaże ważne miejsce polskiego rynku targowego na targowej mapie Europy i świata oraz doskonałą współpracę PIPT z międzynarodowym środowiskiem targowym i UFI.


Biuro Izby wraz z grupą operacyjną kampanii TDW zaprezentowało we wspomnianych kanałach online wszystkie materiały promocyjne wyprodukowane przez UFI (w języku angielskim) i przez PIPT (w języku polskim, na bazie plików udostępnionych przez UFI): logotyp GED17 w różnych wersjach, informacje prasowe, kluczowe komunikaty i statystyki, tzw. fabrykę pomysłów, infografiki oraz ulotki promujące komunikaty i statystyki przemysłu targowego. Do wspólnej akcji zostali zaproszeni członkowie PIPT, którzy otrzymali także wszystkie materiały.
Warto dodać, że wśród działań z inicjatywy firm targowych, UFI zauważyło dwa polskie pomysły. Pierwszy to zgłoszona osobno przez PIPT do konkursu EW / UFI gra planszowa „Targi. Taktyka. Okazja.”, autorstwa Jacka Kisiały z krakowskiej firmy Extend Vision. Drugi to publikacja przez Międzynarodowe Targi Poznańskie wirtualnej okładki magazynu targowego „Global Exhibitions News”, z możliwością wstawienia własnego zdjęcia. Jak zaznacz PIPT, gra planszowa do tego stopnia spodobała się magazynowi Exhibition World, że przedstawił ją na swoich łamach. Inicjatywa MTP została zaś wpisana na listę wszystkich interesujących działań GED17 z całego świata, aktualizowanej na bieżąco, po otrzymaniu informacji od stowarzyszenia targowego z danego państwa.
Konkurs Global Exhibitions Day Awards 2017, ustanowiony w tym roku i organizowany przez magazyn targowy „Exhibitions World” (partner medialny UFI) wraz ze Światowym Stowarzyszeniem Przemysłu Targowego, miał na celu wyłowienie i uhonorowanie najrozmaitszych kreatywnych inicjatyw, które pojawiły się wokół kampanii Global Exhibitions Day 2017.
 

Laureaci konkursu Global Exhibitions Day Awards 2017 magazynu Magazyn Exhibition World:

  • Kategoria: „Najbardziej kreatywne działanie” - dla najbardziej ekscentrycznego, zabawnego i trudnego projektu

Zwycięzca: Amsterdam RAI Centrum Targowe – za zorganizowanie konkursu pod nazwą „Start up your Event” przeznaczonego dla start-up’ów w branży targowej. RAI zaoferowało powierzchnię targową oraz specjalistyczną wiedzę niezbędną do organizacji targów.
Dwa równorzędne drugie miejsca:
IFEMA (Hiszpania) - Targi IFEMA w Madrycie wraz z Urzędem Miasta lokalnymi władzami samorządowymi (gmina Madryt) w dniu 7 czerwca ogłosiły nową nazwę stacji metra, linii łączącej lotnisko z obiektem targowym, z której co roku korzysta niemal trzy miliony zwiedzających ze 140 państw, przyjeżdżających na targi w Madrycie;

IESA (Indie) -– w przeddzień Światowego Dnia Targów, Indyjskie Stowarzyszenie Usług Targowych zorganizowało akcję krwiodawstwa, w ramach której otwarto osiem punktów krwiodawstwa – na kilku stacjach kolejowych Bombaju i jedną w Delhi. Punkty, które były otwarte w godzinach od dziewiątej rano do piątej po południu, zebrały około 500 butelek krwi.

  • Kategoria: „Największe przedsięwzięcie online na wielką skalę” - za najbardziej ambitne inicjatywy marketingowe zrealizowane w sieci

Zwycięzca: Fondazione Fiera Milano – Accademia Fiera Milano, które przeprowadziły kampanię w mediach społecznościowych skierowaną do studentów (średnia wieku uczestników – 23 lata). Trzy główne cele kampanii to: 1. Pokazanie, że jest wiele młodych talentów zakochanych w targach i chcących w przyszłości podjąć pracę w przemyśle targowym; 2. Poznanie i wymiana opinii, pomysłów i wizji na temat targów osób kompletnie niezwiązanych z branżą targową; 3. Wzbudzenie zainteresowania targami, już na kilka miesięcy przed datą 7 czerwca 2017 r.

Dwa równorzędne drugie miejsca:
Info Salons Group – Australia, Chiny, Hong Kong, Środkowy Wschód – kampania internetowa pokazała, jak bardzo poszczególni pracownicy „Kochają swoją pracę”, dzięki zamieszczeniu cytatów z wypowiedzi na temat tego, co pociąga ich w pracy na targach. Celem kampanii było zachęcenie osób poszukujących nowej pracy do rozważenia kariery zawodowej w przemyśle targowym. Kampania odbywała się na Twitterze i Facebooku z zastosowaniem hasztagów #ExhibitionsWork i #GED17

Ungerboeck – z okazji święta przypadającego na 7 czerwca pracownicy wszystkich oddziałów globalnej firmy działającej w branży usług cyfrowych zorganizowali cyfrowy maraton, dzięki któremu „przekazywali pałeczkę Światowego Dnia Targów” swoim współpracownikom. Maraton rozpoczął się w Brisbane, biegł między innymi przez Karlsruhe i zakończył się w St. Louis, gdzie Ungerboeck ma swoją siedzibę. W trakcie cyfrowego maratonu zastosowano infografiki, zdjęcia i filmiki, które w maju były udostępniane na Twitterze (#RUNgerboeck), LinkedIn oraz na Facebooku.

  • Kategoria: „Największe przedsięwzięcie offline na wielką skalę” – za najbardziej spektakularne wydarzenia promocyjne

Zwycięzca: Bombay Convention & Exhibition Centre z Indii. Ponad 350 profesjonalistów branży targowej zgromadziło się w centrum, aby wspólnie świętować Światowy Dzień Targów oraz dyskutować na temat czynników wzrostu przemysłu targowego. Tego dnia, odsuwając na dalszy plan kwestie konkurencji i inne związane z działalnością biznesową, zgromadzenie organizatorów targów, operatorów obiektów targowych i dostawców usług targowych, zajęło się promocją znaczenia przemysłu targowego. 350 uczestników jednocześnie promowało targi online i w realu.

Dwa równorzędne drugie miejsca:
IEA – IEOA – ESBAT (Iran) – z okazji Światowego Dnia Targów 2017 trzy irańskie stowarzyszenia zorganizowały konferencję i kolację w dniu 11 czerwca 2017 r. w 5-gwiazdkowym hotelu Espinas w Teheranie, a wydarzenie wsparł magazyn Namayeshgah magazine. IEA (Irańskie Stowarzyszenie Targowe), IEOA (Stowarzyszenie Irańskich Organizatorów Targów) oraz ESBAT (Teherańskie Stowarzyszenie Firm Budujących Stoiska Targowe) podczas tego wydarzenia podpisały porozumienie mające na celu utworzenie nadrzędnego stowarzyszenia, które zajęłoby się przede wszystkim koordynacją działań wspierających przemysł targowy Iranu. W konferencji uczestniczyło około 400 osób.

Expo Guadalajara (Mexico) – Expo Guadalajara zorganizowało 7 czerwca konferencję „Znaczenie komunikacji w przemyśle targowym” zakończoną kolacją. Udział wzięło około 200 organizatorów targów i interesariuszy przemysłu targowego.

  • Kategoria: „Najlepsza inicjatywa wspierająca targi jako branżę” – dla akcji, które zdaniem organizatorów miały najbardziej pozytywne oddziaływanie na przemysł targowy

Zwycięzca: EEAA – stowarzyszenie targowe z Australazji. Jednym z głównych celów organizacji jest komunikacja z wszystkimi szczeblami władzy – lokalnymi władzami samorządowymi, władzami stanowymi i federalnymi i promowanie znaczenia przemysłu targowego. W porozumieniu ze swoimi członkami oraz z szeroką społecznością biznesową, EEIA zidentyfikowało najważniejsze zagadnienia i wyzwania dla branży i jest w stanie przekazać władzom wszelkie niezbędne informacje, które pozwoliłyby zbudować politykę wsparcia dla branży. Okazje takie jak Światowy Dzień Targów są – zdaniem organizatorów akcji – doskonałym momentem na to, by szukać nowych sojuszników. W tym roku z okazji GED17 stowarzyszenie EEIA wystosowało listy do 75 parlamentarzystów, wiodących przedsiębiorców i interesariuszy przemysłu targowego, chcąc dostarczyć komunikaty związane z kampanią.

Dwa równorzędne drugie miejsca:
Polska Izba Przemysłu Targowego – za włączenie w okresie od lutego do maja br. kampanii Global Exhibitions Day 2017 do ogólnopolskiej kampanii promującej targi, pod nazwą „Targi Dają Więcej”, której celem jest zwrócenie uwagi na rolę targów i przemysłu targowego w gospodarce.

IAEE (USA): stowarzyszenie IAEE czwarty rok z rzędu zorganizowało Dzień Targów, który odbył się w terminie 6-7 czerwca w Waszyngtonie. Ponad 100 profesjonalistów targowych z całych Stanów Zjednoczonych spotkało się z prawnikami federalnymi, aby dyskutować na temat oddziaływania targów na gospodarkę stanów i całego kraju.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl