Ben&Jerry’s oblicza wartość medialną społecznego eventu

fot. Michał Murawski, 180heartbeats+Jung v Matt
Na zdjęciu: fot. Michał Murawski, 180heartbeats+Jung v Matt

Wartość wzmianek o marce Ben & Jerry’s (Unilever), która w czerwcu wraz ze Stowarzyszeniem „Miłość Nie Wyklucza” oraz Fundacją Wolontariat Równości zorganizowała powrót tęczy na plac Zbawiciela w Warszawie to 1,9 mln zł*. Liczba kontaktów z tymi publikacjami osiągnęła 14,8 mln**.

Do powyższego ekwiwalentu mediowego policzono tylko wzmianki, które zawierały informację o marce, a nie jedynie o tęczy. Oznacza to, że w około 40 proc. publikacji media informowały, że to akcja Ben & Jerry’s.
Odbudowana jako wodny hologram tęcza – symbol miłości, pokoju, praw osób LGBT i równości – na kilka godzin wróciła na plac Zbawiciela 8 czerwca. Była to wspólna inicjatywa Stowarzyszenia „Miłość Nie Wyklucza”, Fundacji Wolontariat Równości oraz marki Ben & Jerry’s. W sumie wydarzenie wygenerowało w mediach online, offline i kanałach społecznościowych ponad 2,6 tys. publikacji, a liczba kontaktów z tymi publikacjami osiągnęła 37,6 mln. Wartość wzmianek o tęczy to 4,5 mln zł. Najwięcej, bo łącznie ponad 50 proc., tekstów ukazało się w mediach społecznościowych, 40 proc. w portalach, a pozostałe w mediach offline. Niemal wszystkie publikacje miały pozytywny lub neutralny wydźwięk.
Powrót tęczy relacjonowały w Polsce m.in. TVN 24, Polsat News, Gazeta Wyborcza, Newsweek, Radio Zet, Onet.pl, Polityka.pl. Ponadto informowały o niej międzynarodowe media: The Washington Post, The Telegraph, China Post, The Guardian, Campaign, Attitude, Indy100.com (portal Independent), Metro UK, Fox News, MS NBC. O tęczy tweetował też m.in. brytyjski aktor i komik James Corden, znany z talk show The Late Late Show i Carpool Karaoke czy Terry Reintke, niemiecka polityczka i deputowana do Parlamentu Europejskiego. Tweetem Al Jazeery o tęczy podzieliło się ponad 6 tys. osób.
– Od samego początku twórcy marki Ben&Jerry uważali, że prowadzenia własnego biznesu daje bardzo dużo możliwości, ale również niesie za sobą wielką odpowiedzialność – wyjaśnia zaangażowanie w powrót tęczy Martyna Kaczmarek, brand manager Ben & Jerry’s. – Dlatego marka od lat wspiera m.in. równość praw małżeństw jednopłciowych. We wrześniu 2009 r., gdy stan Vermont jako jeden z pierwszych w kraju (USA) je zalegalizował, lodom Chubby Hubby (Puszysty Mężuś) zmieniono nazwę na Hubby Hubby (Mężuś Mężuś), a na opakowaniu umieszczono rysunek dwóch mężczyzn biorących ślub pod tęczą. Natomiast gdy w 2015 roku amerykański Sąd Najwyższy wydał decyzję sprzyjającą małżeństwom tej samej płci, Chocolate Chip Cookie Dough zmieniły nazwę na I Dough, I Dough, nawiązującą do wypowiadanego przed ołtarzem „I do”. Również w Polsce planujemy nasze działania na lata, bo NGO-sy oceniają, że proces zmian postaw społecznych i polityki potrwa przynajmniej do 2025 roku.
Autorką konceptu akcji powrotu tęczy w wersji niepalnej jest agencja 180heartbeats + Jung v Matt.
– Choć w Polsce wiele firm angażuje się społecznie, to marka Ben & Jerry’s zaryzykowała zaangażowanie w trudny i kontrowersyjny temat, jakim są prawa osób LGBTQ – podkreśla Mikołaj Sadowski, chief creative officer 180. - Natomiast na świecie coraz więcej reklamodawców decyduje się na takie inicjatywy i z sukcesem łączy zyski z działaniami na rzecz konsumenta. Mamy nadzieję, że postawa Ben & Jerry’s zachęci innych reklamodawców do realizacji projektów komercyjnych z przesłaniem na miarę NGO.
Domem mediowym pracującym dla marki Ben & Jerry’s jest Mindshare.

*Dane: Newspoint Media Monitoring – za okres 1 czerwca - 2 lipca 2018 (publikacje online i offline, które ukazały się w mediach, z wyjątkiem telewizji). Wartość wzmianek w TV – estymacje domu mediowego Mindshare.
** Wzmianki we wszystkich publikacjach (artykuły, komentarze, posty, opisy wideo, itp.).

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl