Global Expo na ostatniej prostej

Zespół Global Expo: Małgorzata Tomaszewska, Karina Szumilas, Marzena Rupińska-Małek, Jarosław Kalicki, Paweł Zaboklicki (członek zarządu CTK) oraz Sylwia Banaszewska (MeetingPlanner.pl)
Na zdjęciu: Zespół Global Expo: Małgorzata Tomaszewska, Karina Szumilas, Marzena Rupińska-Małek, Jarosław Kalicki, Paweł Zaboklicki (członek zarządu CTK) oraz Sylwia Banaszewska (MeetingPlanner.pl)

Na wczesną jesień planowany jest finał pierwszego etapu inwestycji na terenie dawnej warszawskiej fabryki FSO – otwarcie centrum konferencyjnego Global Expo, które powstaje w postindustrialnych halach na Żeraniu. Zespół MeetingPlanner.pl miał okazję sprawdzić postępy prac i możliwości organizacji wydarzeń w tej nowej przestrzeni.


Na terenie dawnej Fabryki Samochodów Osobowych w Warszawie powstaje wielofunkcyjny kompleks, na który złożą się: centrum targowo-konferencyjne Global Expo, hotel klasy biznesowej, biurowiec i centrum wyposażenia wnętrz, designu i budownictwa, w którym znajdą się showroomy firm z branży wykończeniowej. Całość zajmie powierzchnię użytkową 60 tys. mkw. Inwestycja to pierwszy projekt rewitalizacyjny części pofabrycznych terenów FSO na warszawskim Żeraniu.
W pierwszym etapie otwarte zostanie Global Expo, czyli Centrum Targowo-Kongresowe z piętrem konferencyjnym o kubaturze około 20 tys. mkw. Na dwóch kondygnacjach obiekt pomieści sześć sal konferencyjnych różnych wielkości, dużą salę eventową na 2,6 tys. osób (z możliwością dowolnej aranżacji, np. podzielenia na mniejsze sale), halę targową o powierzchni 12,5 tys. mkw. oraz restaurację na 350 miejsc. Jak podkreśla Paweł Zaboklicki, członek zarządu spółki Centrum Targowo-Kongresowe, jest to już końcowy etap procesu budowalnego związanego z realizację Centrum Targowo-Kongresowego Global Expo. – W pierwszym etapie inwestycji do dyspozycji klientów zostanie oddana wielofunkcyjna hala wystawiennicza o powierzchni ponad 12 tys. mkw., w pełni wyposażony hol wejściowy (pond 1700 mkw.) oraz piętro konferencyjne z salą eventową (2000 mkw.). Piętro oferuje też zaplecze techniczne oraz garderoby dla artystów. Zamknięta jest już kubatura obiektu, wykonane wylewki, przeszklenia, drzwi. Gotowe są już konstrukcje reklamowe od strony Trasy Toruńskiej wraz z dominantą, która ma 30 metrów wysokości, zapewniając obiektowi doskonałą widoczność – wylicza Paweł Zaboklicki. – Na końcowym etapie jest montaż instalacji wentylacyjnej, elektrycznej, wodnej i oświetleniowej. Aktualnie prowadzone są intensywne prace wykończeniowe m.in. związane z infrastrukturą sanitarną czy biurową. Kolejnym etapem prac będzie uporządkowanie trenów zewnętrznych wokół obiektu – mówi.


Wspomnianą halę targową będzie można podzielić na dwie mniejsze hale (7400 i 4700 mkw.) mobilna dźwiękoszczelną ścianą. Całkowita wysokość hali to 12 m, użytkowa – 9 m. Dużą salę eventową można podzielić na trzy moduły – odpowiednio 870, 565 i 580 mkw. Całkowita wysokość tej Sali to 8 m, użytkowa – 6 m. Ofertą uzupełnia sześć mniejszych i niższych sal konferencyjnych (wysokość 3 m) o powierzchni 37 mkw. (dwie sale), 70 mkw. (dwie sale), 140 mkw. i 170 mkw. Parter i pierwsze piętro łączą ruchome schody, windy, w tym towarowa o wymiarach 6 m x 4 m i udźwigu 6 ton. Obiekt oferuje organizatorom wydarzeń pełne zaplecze cateringowe oraz wyposażoną scenę w sali bankietowej na piętrze konferencyjnym.
W Global Expo może odbyć się wydarzenie, które zgromadzi 12 tys. uczestników. Organizacja przestrzeni pozwala realizować tam zarówno duże, jak i kameralne eventy i, jak podkreśla Paweł Zaboklicki, zainteresowanie organizatorów wydarzeń nową przestrzenią eventową, jest bardzo duże. – Kalendarz zapełnia się bardzo intensywnie. Z uwagi na niepowtarzalny charakter obiektu cieszymy się bardzo dużym zainteresowaniem organizatorów wydarzeń, dostrzegamy że rynek event marketingowy czeka na tę nową lokalizację. Tylko w okresie kwiecień – czerwiec 2018 obsłużyliśmy ponad 300 różnego rodzaju zapytań na imprezy o różnej skali i formule. Pracujemy również nad kilkoma własnymi konceptami imprez, które będą zupełnie nowe na rynku warszawskim – mówi wiceprezes CTK.


Cały kompleks został zaprojektowany z zachowaniem charakteru hal magazynowych zbudowanych w latach 70. Koncepcja architektoniczna zakłada pozostawienie elementów związanych z funkcjonalnością dawnej hali. Paweł Zaboklicki, zapytany o to, co wyróżnia obiekt, podkreśla właśnie ten aspekt, bo dzięki niemu charakter obiektu jest niepowtarzalny. – Dzięki determinacji operatora CTK oraz inwestora (dużo łatwiej byłoby budować od nowa) udało się wkomponować wielofunkcyjną przestrzeń w pofabryczną infrastrukturę dawnej hali FSO bez jej wyburzania. Wyposażyliśmy ją w parametry techniczne, które dadzą duże pole do popisu działom kreatywnym naszych klientów. Drugim znaczącym aspektem jest po prostu skala przedsięwzięcia – to największa w Warszawie powierzchnia pod jednym dachem – ponad 12 tys. mkw. Wyróżnia nas również doświadczony zespół ludzi, który będzie czuwać nad przebiegiem wydarzeń w obiekcie, zapewniając najwyższy poziom obsługi – podsumowuje.
W drugim etapie inwestycji otwarty zostanie hotel, który będzie zrealizowany w drugim kwartale przyszłego roku. Trzecim etapem będzie galeria wyposażenia wnętrz i budownictwa.

Projekt powstaje na dziesięciohektarowej działce przy ul. Modlińskiej. W bezpośrednim sąsiedztwie jest pętla tramwajowa i autobusowa. Inwestycję realizuje spółka Global Expo, natomiast zarządzać nią będzie spółka Centrum Targowo-Kongresowe (dawne MT Polska).
Zespół Global Expo: Małgorzata Tomaszewska (dyrektor sprzedaży), Karina Szumilas (specjalista ds. sprzedaży), Marzena Rupińska-Małek (marketing manager), Jarosław Kalicki (manager ds. cateringu), Paweł Zaboklicki (członek zarządu CTK).

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl