E-book z pomysłem na świąteczny event

Jak zorganizować udaną imprezę świąteczną, noworoczną czy karnawałową, aby była inna niż poprzednie, a każdy jej uczestnik czuł się dobrze i świetnie się bawił? – Na to pytanie odpowiada poradnik, przygotowany przez Digital Knowledge Village i zaproszonych do projektu praktyków, którzy podzielili się swoimi doświadczeniami.


Zawarta w „Trendbooku Sezon Zimowy 2018: Jak zaplanować event świąteczny, noworoczny, karnawałowy?” wiedza z zakresu realizacji świątecznych spotkań firmowych została podzielona na kilka rozdziałów, w których omówiono planowanie spotkania, wybór obiektu i atrakcji, pomysły na scenografię, catering a także oświetlenie i efekty dźwiękowe.
Autorzy podkreślają, że spotkanie świąteczne to przedsięwzięcie, które wymaga zgrania wielu spraw i realizacji wielu różnych działań, jego organizacja bywa więc stresująca, jednak w efekcie daje wiele satysfakcji.

Event z celem
Kluczowe jest określenie celu eventu, ponieważ, jak czytamy w poradniku, czasy kiedy organizowano korporacyjne spotkania świąteczne tylko jako tzw. firmową imprezę odeszły już w zapomnienie. Teraz wiążą się one z takimi wydarzeniami jak posumowanie roku, wyróżnienia, integracja, umocnienie zespołu czy wzmocnienie wizerunku marki.
Christmas party mają określony cel, a takze wskaźnik ROI, który po evencie musi być dokładnie zmierzony. Kluczowa jest też odpowiedź, jaką organizator udzieli potencjalnemu uczestnikowi eventu o celowość jego uczestnictwa w wydarzeniu.
Po określeniu celu eventu i jego tematu głównego można dopasować do niego i zaplanować odpowiednie atrakcje, takie jak przykładowe, opisane w poradniku Winter Wonderland, Pod taflą wody, Pracownia Św. Mikołaja czy Kraina Lodu. Nawet z niewielkim budżetem – jak zaznaczaj autorzy Trendbooka, można zrealizować atrakcyjne wydarzenie, jeśli się wie, jakie cele ma ono spełniać.
Planując datę wydarzenia, trzeba sprawdzić, czy nie koliduje ona z innymi wydarzeniami firmowymi, i co najważniejsze – wybrać odpowiednie miejsce, do czego trzeba się zabrać nawet pół roku wcześniej. Natomiast opracowując scenariusz, dobrze jest postawić na wyróżniający się temat, formę prezentacji, ale przede wszystkim obecność znanej i cenionej osoby, najlepiej takiej, która nie często pojawia się na wydarzeniach lub która jest autorytetem dla zaproszonej grupy uczestników – radzą autorzy poradnika.

Diabeł tkwi w szczegółach
Impreza będzie sukcesem, jeżeli wszystko dopniemy na ostatni guzik. Nawet najlepszy program i atrakcja z najwyższej półki może nie pomóc, jeśli podamy zimny barszcz czy pierogi. Organizator musi być też elastyczny i gotowy w każdej chwili do reakcji na sytuacje kryzysowe.
Poradnik podkreśla, że świąteczne spotkanie to dobra okazja do tworzenia contentu, niezbędnego do budowania komunikacji i relacji z uczestnikami. Firmy międzynarodowe często łączą się transmisją online z pracownikami oddziałów w innych krajach i wymieniają się życzeniami face to face. Dobrym przykładem wykorzystania multimediów jest też relacja wideo z oficjalnej, pierwszej części spotkania, z przewidzianych atrakcji czy przemówień. Nowe technologie stawiają przed eventami nieograniczone możliwości.
Autorzy radzą także, aby wziąć pod uwagę dobre rozplanowanie i oddelegowanie pracy podczas realizacji imprezy, czyli całą logistykę wewnętrzną zespołu agencyjnego i podwykonawców. Tylko ekipa, w której każdy jest dobrze zbriefowany i wie, za co jest odpowiedzialny, szybko i sprawnie przygotuje i dobrze zrealizuje wydarzenie.

Krótko mówiąc, to, na co warto postawić przy organizacji imprezy świątecznej, to myślenie, planowanie i przewidywanie.
 – W jaki sposób połączyć tradycję z najnowszymi trendami na rynku eventowym, jak zorganizować spotkanie, które zapadnie w pamięć wszystkim uczestnikom, jakie zapewnić atrakcje, aby zaskoczyć swoich współpracowników, jaki wybrać catering i na co zwrócić uwagę wybierając miejsce na spotkanie biznesowe? Tego między innymi dowiedzą się czytelnicy Trendbooka Sezon Zimowy 2018 – zapowiada Monika Nowacka-Sahin, Digital Knowledge Village.
E-book jest do pobrania tutaj>>>

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl