Zakładki jasne

Najnowsze obiekty

Event Arena Szczecin

Szczecin (zachodniopomorskie)

MsMermaid Conference Center

Warszawa (mazowieckie)

Holiday Inn Gdańsk - City Centre

Gdańsk (pomorskie)

Pomorska 21. Dom Towarzystwa...

Łódź (łódzkie)

Osada Śnieżka w Łomnicy k. Karpacza

Łomnica k.Karpacza (dolnośląskie)

Najnowsze usługi

Pingwin Łódzka Fabryka Lodu

Łódź (łódzkie)

Jurek-Catering Serwis

Mogilany (małopolskie)

Ulala Chef

Warszawa (mazowieckie)

Masters Catering

Warszawa (mazowieckie)

Wersal Catering

Duchnów (mazowieckie)
A A
Branża

FBE 2019 czyli wykłady, rozmowy i prezentacja oferty

Uczestnicy tegorocznego Forum Branży Eventowej mogli dowiedzieć się, jak prowadzić negocjacje z klientem i sprzedawać przez emocje, a także – jak poprzez event realizować cele strategiczne organizacji.

 

To ostatnie zagadnienie poruszyła podczas swojego wystąpienia zatytułowanego „Event to dopiero początek” Dorota Krasnodębska-Wnorowska, konsultantka strategiczna, certyfikowana trenerka i coach. Mówiła ona o evencie jako sposobie zmotywowania pracowników (a według danych tylko 13 procent z nich jest zaangażowanych w pracę) i coraz bardziej popularnej przestrzeni do wplatania poważnych tematów.

- W rezultacie branża eventowa zawiera coraz więcej różnorodnych elementów, a eventy zyskują na profesjonalizmie i zaangażowaniu – mówiła.

Event może być przydatny na przykład w celu poznania mocnych stron pracownika. Trudno to zrobić bezpośrednio za pomocą systemów HR-owych, ale można zorganizować event, tak zaprojektowany, aby pracownicy podczas niego przeszli przez ten system.

Prelegentka podała przykłady eventów, które miały na celu większą identyfikację pracowników z firmą i podczas których pracownicy na przykład kolorowali wspólnie elementy wyrazu, który określał misję firmy.

 

Aby proponować takie nieszablonowe rozwiązania klientom, eventowiec powinien posiadać wiedzę z zakresu konsultingu strategicznego, mieszać kompetencje specjalisty z zakresu HR, marketingu oraz organizatora eventów. Wówczas jest w stanie cel, który chce osiągnąć klient, doprecyzować i zrealizować w dobrze przemyślanym evencie, wykazując przy tym kreatywność, objawiającą się w łączeniu rzeczy nieoczywistych, w robieniu czegoś w sposób niestandardowy oraz otwieraniu się na różne rozwiązania.

 

Pięć sposobów budowania marki w branży eventowej według Agnieszki Ciesielskiej, eventowej blogerki, to unikatowość, strategia zamkniętych drzwi (dostęp dla osób spełniających pewne wymagania), strategia bicia rekordów, strategia wzbudzania wzruszenia oraz dzielenie się swoimi działaniami na kanałach społecznościowych.

 

Tematem prelekcji Markały Skały (trenera i mówcy motywacyjnego) były negocjacje, którymi, jak stwierdził, jest nawet rozmowa. Przedstawił on różne techniki negocjacyjne. Podkreślał, że nie należy kłócić się z klientem, ale przyznać, że może on mieć inne zdanie, jednocześnie jednak wyjaśniać swoje stanowisko. Odradzał także negocjowanie z samym sobą i obniżanie ceny, zanim klient wyrazi swoją propozycję w tym zakresie, a także pomniejszanie swoich zasług, które objawia się w reakcji na słowo „dziękuję” stwierdzeniem „nie ma za co” (aby klient nas docenił należałoby odpowiedzieć – „cieszę się, że pan to docenia, gdyż zrobiłem to specjalnie dla pana”).

O tym, że decyzje o kupnie podejmują emocje, mówił Piotr Strzyżewski, doradca biznesowy. W związku z tym ważne jest wysłuchanie klienta, poznanie jego marzeń i spełnienie ich, a także postawa wyrażająca pewność siebie, pewność produktu i firmy.

 

Dziesięc trendów kluczowych na rynku spotkań w 2019 roku zaprezentował Krzysztof Celuch. Zaliczył do nich takie zjawiska jak: personalizacja, wzrost budżetów na programy motywacyjne, mobilna przyszłość, wzrost roli miast średniej wielkości, projektowanie wydarzeń, bezpieczeństwo i ochrona, zarządzanie emocjami, nietypowe projektowanie przestrzeni, dane zarządzają działaniami oraz harmonia i wellness.

Uczestnicy Forum mogli się także dowiedzieć, jak praktycznie wykorzystać aplikację mobilną na evencie oraz jak uniknąć wypalenia zawodowego. W dyskusji na ten temat, prowadzonej przez redaktora naczelnego Think MICE, Michała Kalarusa udział wzięli Eliza Kozica (Concordia Design), Davide Odella (Expo XXI Warszawa), Robert Szulc (Boomerang, autor bloga „Świat na raty”) oraz Artur Trukawiński (AT Hospitality Consulting & Management).

 

Adventure Warsaw zorganizowało podczas Forum grę w klimacie PRL – 200% normy, a organizatorzy ogłosili konkurs na najlepsze przebranie z epoki.

 

Forum towarzyszyły targi firm dostarczających usługi związane z organizacją eventów oraz giełda pracy. Podczas Forum przyjmowano także nominacje do konkursu Top Event 2018, w którym nagrody będą przyznane na podstawie głosowania internautów od 24 do 31 stycznia 2019.

 

– Tegoroczne Forum Branży Eventowej pokazało, że to spotkanie zostało na stałe już wpisane do kalendarzy eventowców. Bardzo nas cieszy, że jest taki dzień w roku, kiedy rzeczywiście branża eventowa może się spotkać i porozmawiać. W tym roku aż 2000 osób uznało, że warto przyjechać by posłuchać prelekcji, ale także zapoznać się z ofertą dostawców. Oferta ta nie zmienia się drastycznie w ostatnich latach, jednak prezentacje dostawców były tak różnorodne, że z pewnością stanowiły inspirację nawet dla najbardziej doświadczonych event managerów. FBE 2019 buzowało pozytywną energią. Może więc stanowiło zastrzyk endorfin przed kolejnym trudnym i pracowitym rokiem? – podsumowuje Agnieszka Huszczyńska, organizator FBE, Evential. 
Swoją ofertę podczas Forum Branży Eventowej zaprezentowało 164 dostawców.
 

Równoległa odbyło się spotkanie Warszawskiego Klubu Ambasadora Kongresu, poświęcone tematyce pozyskiwania wydarzeń dla Warszawy oraz rozwoju naukowego i gospodarczego stolicy. Spotkanie zorganizowała Warszawska Organizacja Turystyczna i działające w jej ramach Warsaw Convention Bureau.

 

Organizatorem Forum Branży Eventowej jest agencja Evential. MeetingPlanner.pl był partnerem branżowym przedsięwzięcia. Forum odbyło sie 23 stycznia 2019 roku w warszawskiej Hali Expo XXI.

 

UCZESTNICY OCENIAJĄ FORUM BRANŻY EVENTOWEJ

 

Jakub Fajfrowski, senior event manager, September Events
Forum Branży Eventowej - to zawsze dobry pomysł. Jest to świetna szansa na zintegrowanie tak hermetycznej grupy, jaką są przedstawiciele branży MICE. Podczas samego forum w szczególności przypadła mi do gustu prelekcja Marka Skały pt. „Negocjacyjne tricki dla event menedżerów – obrony i ataki praktycznie", poruszyła ona częsty problem agencji eventowych w relacji z klientem i dała kilka naprawdę cennych wskazówek. Samo forum jest dla nas źródłem wielu nowych kontaktów, zwłaszcza jeśli chodzi o inspiracje na nadchodzący sezon - zarówno pod kątem atrakcji, cateringu po obiekty. Jako agencja od kilku lat regularnie uczestniczymy w forum i z czystym sumieniem polecamy je innym.

 

Tomasz Koralewski, prezes Łódzkiej Organizacji Turystycznej
Jako Łódzka Organizacja Turystyczna po raz drugi z rzędu pojawiliśmy się na Forum Branży Eventowej. Tym razem z grupą nowych partnerów lokalnych: agencją produkcyjną Lim8, łódzkim cateringiem Silver Catering, łódzkimi venues – EC1 Łódź - Miasto Kultury oraz Stacją Nowa Gdynia, a także lokalnym browarem kraftowym Piwoteką Narodową. Warszawa jest dla nas naturalnym rynkiem, a dzięki współpracy byliśmy bardziej widoczni i mogliśmy w bardziej kompleksowy sposób obsłużyć naszych klientów. Pierwsze zapytania w sprawie naszej oferty już się pojawiły. Na plus zasługuje frekwencja na wydarzeniu, jakość rozmów z odwiedzającymi, na minus - brak narzędzia do umawiania spotkań z odwiedzającymi targi.

 

Agnieszka Lipińska, event project manager, Millenium Events

Pierwszy raz uczestniczyłam w Forum Branży Eventowej, ale już wiem, że nie będzie to ostatni raz. Bardzo ciekawe były prelekcje odbywające się podczas forum, szczególnie te dotyczące negocjacji, narzędzi i metod przydatnych w pracy, a także trendów na rynku spotkań, które nas czekają w tym roku. Program był przygotowany profesjonalnie i był bardzo przydatny dla nas, planistów spotkań. Dobrze przygotowane i ciekawe były także stoiska, dzięki ofercie przygotowanej przez wystawców zalazłam ciekawe miejsca na spotkania i pomysły na pikniki. Bardzo pomysłowe były gry, które motywowały uczestników do odwiedzania kolejnych stoisk i poznawania ofert różnych firm.

 

Ewa Paciorek, dyrektor sprzedaży cateringu, Royal Catering
Uczestniczyliśmy w Forum Branży Eventowej już po raz kolejny i zauważyłam, że przedsięwzięcie to z roku na rok się rozrasta. W tym roku nasze stoisko odwiedziło o wiele więcej osób niż podczas poprzedniej edycji. Zanotowaliśmy o wiele większe zainteresowanie branży, odbyliśmy bardzo dużo spotkań z firmami eventowymi nie tylko z Warszawy, ale, co ważne, z całej Polski, co podczas wcześniejszych edycji nie miało miejsca. Jesteśmy bardzo zadowoleni z udziału w forum i na pewno w przyszłym roku też będziemy na nim obecni.

 

Adriana Szczeniowska, dyrektor zarządzająca, Rent Design
Jestem pod ogromnym wrażeniem organizacji, frekwencji, merytoryki, a także atrakcji, które zapewnili organizatorzy Forum Branży Eventowej jego uczestnikom. Świetnie poprowadzona była również komunikacja dotycząca wydarzenia, począwszy od maili i sms-ów przypominających na kilka dni przed, jak i w dniu targów, skończywszy na nieszablonowej i zabawnej kampanii w mediach społecznościowych. Podczas forum nasze stoisko odwiedziło bardzo wielu klientów, z którymi mieliśmy szansę prowadzić fachowe rozmowy. Bezpośredni kontakt z nimi, obok doskonałej organizacji i komunikacji, to niewątpliwie największe atuty tego przedsięwzięcia,w którym braliśmy udział już po raz kolejny. Wielkie brawa dla organizatorów.

 

Agnieszka Zagozda, president & managing director, Ster Event
Oceniam forum bardzo pozytywnie. Wśród wystawców było wielu ciekawych podwykonawców, z którym można było prowadzić bezpośrednie rozmowy. Jest to największa zaleta tego typu spotkań, gdyż żadna reklama czy kontakt online nie zastąpią kontaktu twarzą w twarz. Po raz pierwszy uczestniczyliśmy w forum i z pewnością będziemy uczestniczyć po raz kolejny.

24 sty 2019
 
średnia ocen:
3.4
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.