Focus Hotels: wzrost przychodów i plany rozwoju

Łukasz Płoszyński, wiceprezes zarządu Focus Hotels: Naszym celem jest konsekwentne powiększanie sieci poprzez pozyskiwanie od dwóch do czterech nowych hoteli w skali roku.
Na zdjęciu: Łukasz Płoszyński, wiceprezes zarządu Focus Hotels: Naszym celem jest konsekwentne powiększanie sieci poprzez pozyskiwanie od dwóch do czterech nowych hoteli w skali roku.

Polska sieć Focus Hotels należąca do Grupy Kapitałowej Immobile SA opublikowała swoje wyniki za rok 2018. Spółka zanotowała ponad 22-proc. wzrost przychodów względem roku poprzedniego. Sieć planuje rozwój zarówno w Polsce, jak i na rynku europejskim.


Sieć Focus Hotels SA osiągnęła 54,2 mln zł przychodów netto w 2018 roku. W analogicznym okresie 2017 roku wyniosły one łącznie 44,4 mln zł, co oznacza wzrost o 9,8 mln zł względem 2017 roku (+22,1 proc.). Wzrost ten spowodowały przede wszystkim cztery czynniki: pełen rok działalności czterogwiazdkowego obiektu Focus Premium Pod Orłem w Bydgoszczy (przejęcie od kwietnia 2017 roku), otwarcie od kwietnia 2018 roku obiektu Focus Premium Sopot, otwarcie od października 2018 roku obiektu Focus Poznań oraz bardzo dobre wyniki sprzedażowe obu gdańskich hoteli, hotelu w Łodzi oraz Chorzowie.
Dane dotyczą dziesięciu hoteli działających pod marką Focus Hotels zlokalizowanych w Bydgoszczy, Gdańsku, Sopocie, Poznaniu, Łodzi, Szczecinie, Chorzowie oraz Inowrocławiu o łącznej liczbie 889 pokojów.

Średnie obłożenie pokojów w roku 2018 osiągnęło poziom 65,5% (+3 proc. r/r), a średnia cena pokoju wyniosła 176 zł netto (+5 proc. r/r). Wskaźnik RevPAR wzrósł o ponad 8 zł r/r i w 2018 roku, wynosił 115 zł.


– Naszym celem jest konsekwentne powiększanie sieci poprzez pozyskiwanie od dwóch do czterech nowych hoteli w skali roku. W obszarze zainteresowań spółki znajdują się największe miasta Polski - Warszawa, Wrocław czy Kraków, a także miasta mniejsze, mające powyżej 100 tysięcy mieszkańców, takie jak Rzeszów czy Toruń. Równolegle do ekspansji krajowej, prowadzimy działania mające na celu zaistnienie sieci poza granicami Polski - na rynku rumuńskim, węgierskim, słowackim i czeskim – mówi Łukasz Płoszyński, wiceprezes zarządu Focus Hotels.
Focus Hotels SA od kilku lat stawia na rozwój sieci poprzez pozyskiwanie inwestorów chcących ulokować swoje aktywa w segmencie długoterminowej dzierżawy hotelowej z gwarancją zwrotu z inwestycji.
Spółka planuje otwierać kolejne hotele zarówno w największych polskich miastach takich jak Wrocław i Kraków jak również w mniejszych silnych biznesowo ośrodkach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców.


W październiku 2018 roku został otwarty hotel w Poznaniu oferujący 92 pokoje, a w maju 2019 roku spółka otwiera hotel Focus Premium Lublin. Jest to jedenasty hotel sieci, który zaoferuje gościom 76 pokojów oraz zaplecze konferencyjne o powierzchni 350 mkw.


W czerwcu 2018 roku spółka uzyskała pozwolenie na budowę obejmujące przebudowę obiektu biurowego położonego w Bydgoszczy przy ul. Bernardyńskiej 13 na obiekt hotelowy posiadający 86 pokojów wraz z infrastrukturą hotelową w standardzie trzygwiazdkowym.


Z kolei we wrześniu 2018 roku, rozpoczęła się budowa hotelu Focus Premium w Warszawie, który wyposażony zostanie w 234 pokoje oraz centrum kongresowe o powierzchni 2000 mkw.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl