Powiązane

Zakładki jasne

Najnowsze obiekty

Stadion Podskarbińska

Warszawa (mazowieckie)

Stadion Śląski

Chorzów (śląskie)

Event Arena Szczecin

Szczecin (zachodniopomorskie)

Najnowsze usługi

Fotografia eventowa -...

Warszawa (mazowieckie)

3 DOT Vision

Gdańsk (pomorskie)

Pingwin Łódzka Fabryka Lodu

Łódź (łódzkie)

Jurek-Catering Serwis

Mogilany (małopolskie)

Ulala Chef

Warszawa (mazowieckie)
A A
Branża

Kompetencje przyszłości to inteligencja emocjonalna, globalna i cyfrowa: podsumowanie kongresu ICCA

W tym roku sesje edukacyjne najważniejszego spotkania International Congress and Convention Association oscylowały wokół tematów związanych z innowacjami i nowymi technologiami. W wydarzeniu wzięło udział ponad 1000 przedstawicieli branży spotkań z 75 krajów.

W dniach 27 – 30 października 2019 r., w Hotelu Marriott Marques w Houston, USA odbył się 58. doroczny kongres ICCA, który gromadząc prawie 1000 uczestników z 75 krajów okazał się największym kongresem ICCA organizowanym do tej pory w Ameryce Północnej. W kongresie udział wzięło siedmiu członków z Polski, przedstawiciele takich firm i instytucji jak: ICE Kraków Congress Centre, Lódź Convention Bureau, LOT Polish Airlines, Lublin & Region Convention Bureau, Polska Organizacja Turystyczna (Poland Convention Bureau), Poznań Congress Centre, Symposium Cracoviense oraz Centrum Nauki Kopernik jako obserwator.


Kongres ICCA organizowany jest co roku w innym mieście na świecie i łącząc sesje edukacyjno-networkingowe z walnym zebraniem członków, jest najważniejszym sprawozdawczo-wyborczym, dorocznym wydarzeniem ICCA. W tym roku sesje edukacyjne oscylowały wokół tematów związanych z innowacjami i nowymi technologiami. Próbowano odpowiedzieć na pytania, czego oczekują stowarzyszenia, jak nawiązywać partnerstwa w destynacji, jak zmieniają się „bid books” oraz co nas czeka w przyszłości w świecie wydarzeń międzynarodowych.


Podczas czterech dni kongresu, organizatorzy zadbali również o to, aby wydarzenie wpisywało się w realizację celów zrównoważonego rozwoju ONZ, m.in. poprzez: wprowadzenie sesji edukacyjnych na temat CSR, kontynuację programu „Incredible Impacts”, wprowadzenie programu uniwersyteckiego wspierającego młodych profesjonalistów i organizację „Technical Tours” m.in. do lokalnego Centrum Onkologii.


W tym roku, jako mówcy, pojawiły się również osoby z rozmaitych branż, umożliwiając uczestnikom kontakt z różnorodnymi obszarami tematycznymi. Byli to m.in. Scott Parazyński, były astronauta z NASA i pierwszy człowiek, który poleciał w kosmos oraz zdobył szczyt Mount Everest, a także Soulaima Gourani, jedna z najbardziej inspirujących kobiet w Danii, doradca korporacyjny i autorka kilku bestsellerów o rozwoju osobistym. Według Gourani najważniejsze kompetencje w przyszłości, determinujące nasz sukces, to inteligencja emocjonalna, globalna i cyfrowa.


Każdego roku, kongres ICCA jest też niepowtarzalną okazją do uhonorowania wybitnych osiągnięć i osób, działających w branży przemysłu spotkań. W grupie osób uhonorowanych znalazła się także wiceprezes Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce Anna Górska, u której doceniono sześcioletnią pracę wolontariacką jako prezesa Oddziału Europy Centralnej ICCA. 
Anna Górska, reprezentująca na kongresie Symposium Cracoviense, uczestniczy również w pracach grupy SAIGE tj. Strategic Advisors for Gaining Edge, którą firma Gaining Edge powołała w celu opiniowania jej planów i kierunków rozwoju. W tym roku Gaining Edge ogłosiło, że wprowadza seminaria, dotyczące strategicznego rozwoju dla europejskich biur convention.


Podczas kongresu w Houston po raz 22. odbył się konkurs ICCA Best Marketing Award, przedstawiający najciekawsze i najbardziej innowacyjne akcje promocyjne, dotyczące marketingu destynacji. W tym roku do finału dostały się trzy projekty, a mianowicie Estonia Convention Bureau z projektem „Go Wild, Choose Estonia!”, International Convention Centre Sydney (ICC Sydney) z kampanią „It’s Showtime!” oraz Convention Bureau Italia z projektem „Italy at Hand”. Po bardzo emocjonalnych prezentacjach wygrała Estonia. Zwycięski projekt to kreatywna kampania marketingowa, polegająca na promocji destynacji poprzez story telling, której celem jest stworzenie silnego wizerunku marki krajowej. W projekcie „Go Wild, Choose Estonia!” doceniono maksymalizację zwrotu z inwestycji przy ograniczonym budżecie marketingowym.

Jak co roku kongresowi towarzyszyło Business Exchange, podczas którego członkowie wymieniają się informacjami o zorganizowanych u siebie kongresach i przekazują tzw. hot leads. Podczas bezpośrednich rozmów członkowie dzielą się unikatowymi danymi o wydarzeniach, które nie powrócą do tych samych destynacji przez najbliższe 10 lat. Są to, jak podkreśla Anna Górska, bezcenne dane, których nie znajdzie się w bazie danych ICCA. 
Na kongresie ogłoszono także laureatów Global Destination Sustainability Index (GDS-Index) 2019, który jest programem do porównywania destynacji konferencyjnych na całym świecie pod względem zrównoważonego rozwoju.
Kolejny kongres ICCA odbędzie się w dniach 1 – 4 listopada 2020 r., w Kaohsiung na Tajwanie.

06 lis 2019
 
średnia ocen:
0.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.