Anna Górska: DMO – czy kryzys może stać się szansą?

Żyjemy w trudnych czasach. Zmieniają się role firm i organizacji, w których pracujemy i z którymi współpracujemy. Spójrzmy dzisiaj na Destination Management Organizations, CVBs, lokalne i narodowe organizacje turystyczne. W obliczu globalnego kryzysu, co mogą konstruktywnego zrobić organizacje, zajmujące się promocją destynacji, aby złagodzić negatywny wpływ COVID-19? Kilka wskazówek od międzynarodowych ekspertów. Pisze Anna Górska w cyklu „Newsy ze Świata – Akademia SKKP”.

Specjaliści z Gaining Edge, znanej na świecie firmy konsultingowej twierdzą, że przede wszystkim już dzisiaj powinniśmy zacząć patrzeć w przyszłość. Podają szereg działań, które można podjąć w celu opracowania planów na przyszłość, obracając obecną sytuację w szansę do wykorzystania. Przedstawiam poniżej wybrane z nich.

Przemyśl swoją strategię w kontekście „new normal”
Bezprecedensowe wydarzenia wymagają bezprecedensowych reakcji. Punktem wyjścia jest to, że wszystko się zmieniło. Nie wracaj do tego, co robiłeś wcześniej, ale dokonaj podsumowania i zbadaj, czy ma to sens w tej nowej rzeczywistości. Teraz będą liczyły się świeże, nieszablonowe pomysły oraz połączenie kreatywności i technologii. Teraz jest moment na to, aby wyzwolić swoją wyobraźnię.

Wspieraj lokalny biznes
Skoncentruj się na lokalnych firmach. Jeśli któraś jest zamykana, zachęcaj do zostawiania pozytywnych recenzji o niej w Internecie. Kiedy wszystko zacznie się ponownie otwierać, podkreślaj znaczenie robienia zakupów na miejscu, u lokalnych dostawców.

Uzyskaj większą wiarygodność na rynku
Teraz jest czas na przekazywanie rzetelnych i sprawdzonych informacji, zarówno współpracownikom, jak i interesariuszom. Bądź centrum transparentnych informacji i nie ukrywaj złych wiadomości. Buduj zaufanie i dziel się faktami, a wiarygodność i zaufanie, które teraz wypracujesz zaowocuje w przyszłości kiedy kryzys się skończy. Pozostaniesz wówczas nadal rzetelnym partnerem. 

Podnieś umiejętności swojego zespołu
Zainwestuj w rozwój pracowników i zachęcaj ich do zdobywania przez nich dodatkowych kompetencji, bez wychodzenia z domu. E-learning i mnogość oferowanych obecnie seminariów internetowych dają nieograniczone możliwości poszerzania i zdobywania nowej wiedzy.

Działaj zgodnie ze strategią marki miejsca
Poszukaj odpowiedzi na temat tego, jak twój kraj, region i miasto powinny zachowywać się w takich chwilach. Na razie wstrzymaj wszystkie inicjatywy promocyjne. Będą źle zrozumiane i prawdopodobnie bardziej przeszkadzałyby niż pomagały. Zaplanuj działania o horyzoncie długofalowym.

Postaw na budowanie bliskich relacji z klientami
W obliczu kryzysu, ludzie potrzebują pozytywnych bodźców, wsparcia, poczucia jedności i solidarności. Will Seccombe, prezes Connect Travel, wzywa do podkreślania tego, co najlepsze w naszej społeczności „Szukaj kreatywnych sposobów na aktywne promowanie dobra i ludzi, którzy tworzą twoją społeczność, i zachęcaj tę społeczność do robienia tego samego i dzielenia się wspaniałymi rzeczami” – wyjaśnia. Jako doskonały przykład „brand presence” i bazowania na pozytywnych emocjach, podaje video pingwinów z Chicago (poniżej) wędrujących swobodnie w oceanarium, które zostało zamknięte z powodu epidemii koronawirusa.


 

Autor: Anna Górska, wiceprezes zarządu SKKP ds. współpracy międzynarodowej, business development director Expo XXI Warszawa, doradca zarządu Symposium Cracoviense
Informacje ukazają się w cyklu „Newsy ze Świata – Akademia SKKP”

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl