Zakładki jasne

Najnowsze obiekty

ADN Centrum Konferencyjne

Warszawa (mazowieckie)

Arche Hotel Częstochowa

Częstochowa (śląskie)

Cukrownia Żnin

Żnin (kujawsko-pomorskie)

Zamek Janów Podlaski****

Janów Podlaski (lubelskie)

Warsaw River View

Warszawa (mazowieckie)

Najnowsze usługi

Fotografia eventowa -...

Warszawa (mazowieckie)

3 DOT Vision

Gdańsk (pomorskie)

Pingwin Łódzka Fabryka Lodu

Łódź (łódzkie)

Jurek-Catering Serwis

Mogilany (małopolskie)
A A
Branża

Katarzyna Sadowska-Cioch: Webinaria nie uratują przemysłu spotkań

Katarzyna Sadowska-Cioch, wiceprezes zarządu...

Od tygodnia głównym hasłem dla organizatorów kongresów i konferencji jest „go online”. Ale czy wszyscy wiemy, co dokładnie dla przemysłu spotkań znaczy „go online”. Pisze Katarzyna Sadowska-Cioch, w cyklu „Newsy ze Świata – Akademia SKKP”.
 

W internecie od dawna krążą podcasty, webinaria. To formaty znane i lubiane. Teraz mamy więcej czasu, żeby z nich skorzystać. Ale czy o tym myślimy, mówiąc o przeniesieniu spotkań online ?
Maarten Vanneste, president w Meeting Design Institute mówi wprost – Webinars suck! I nie muszę wam, organizatorom spotkań tłumaczyć, dlaczego.
- Jesteśmy istotami społecznymi i podczas wszelkiego rodzaju spotkań - kongresów, konferencji - uczymy się od siebie nawzajem, poznajemy, lubimy, ufamy. Po prostu lubimy odkrywać miejsca, ludzi i rzeczy. Żadnego z powyższych nigdy nie doświadczymy podczas webinarium – mówi Vanneste. Nasz przemysł dusi się, wszystkie spotkania są zawieszone. Nie możemy się przemieszczać, nasi uczestnicy są zamknięci. Taka sytuacja potrwa jeszcze miesiąc, dwa, trzy… nikt nie wie.

Nie możemy po prostu anulować i wierzyć, że przeżyjemy. Co możemy zrobić poza anulowaniem lub przełożeniem? Jako pierwsze przychodzą nam na myśl webinaria – jako najprostsza metoda nauki online. – Dajcie spokój ludzie. Wszyscy to wiemy, ale nie tędy droga. Powiem więc to głośno i przed całym światem: webinars suck!” – stanowczo twierdzi Vanneste.

Możemy zrobić znacznie więcej! Możemy przygotować profesjonalne spotkania online. Lub konferencje online. Lub szkolenie online. Seminaria i kongresy online. I nie mamy tu na myśli serii webinariów! Vanneste mówi o stworzeniu profesjonalnego środowisko online, w którym uczymy się od mówców i od siebie nawzajem. Możemy zaplanować sesje plenarne, przerwy w pracy, przerwy na kawę i rozmowy w małych grupach. Takie środowisko online można zaprojektować na wiele sposobów - społecznościowy, interaktywny, a nawet magiczny. Trochę jak prawdziwe spotkania, ale online. Jeśli są dobrze zaprojektowane, dostosowane do czasu, przygotowane i dobrze wykonane mogą być chwilowym ratunkiem dla nieistniejącego obecnie przemysłu spotkań.

Maarten Vanneste jest prezesem w Meeting Design Institute. Organizacja z sukcesem wdraża już rozwiązania onlinowe, a ich uczestnicy nie kryją zadowolenia.
„To było najlepsze spotkanie online, w jakim kiedykolwiek uczestniczyłem. Byłem wcześniej na wielu seminariach internetowych, ale to cyfrowe spotkanie organizowane przez Meeting Design Institute było bardzo interaktywne i wciągające. Grupy break-out były doskonale zorganizowane, a w tych mniejszych grupach mogliśmy przeprowadzić burzę mózgów niektórych kluczowych kwestii. Wydarzenie to było bardzo wartościowe i jest idealnym rozwiązaniem w czasach kryzysu i izolacji ” – mówi jedne z uczestników spotkania.

 – Jako zawodowi organizatorzy spotkań musimy podnieść poprzeczkę i robić lepiej, dużo lepiej. Musimy stworzyć środowisko online, które sprawi, że uczestnicy zapomną o istnieniu czegoś takiego jak webinarium - podkreśla Vanneste .
Kiedy powoli sytuacja zacznie wracać do normy, w niektórych krajach początkowo możemy udać się na spotkanie Multi-Hub, zanim w pełni wrócimy do prawdziwych spotkań „w terenie”.


Ale teraz pozwólmy naszym zespołom i członkom cieszyć się wspaniałymi wrażeniami, nawet pomimo braku możliwości przemieszczania się. Międzynarodowe spotkania trwające zaledwie kilka godzin są łatwe, niedrogie i możliwe do przeniesienia do środowiska online.
Możliwe są konferencje online z setkami uczestników i dziesiątkami pokoi typu break-out.
Możliwe są konwersacje i wkład w małych grupach (C&I), jak w „prawdziwej interakcji”.
Przetrwamy te trudne czasy dla przemysłu spotkań i wyjdziemy z nich bogatsi o nowe rozwiązania i doświadczenia!

 

Autor: Katarzyna Sadowska-Cioch, wiceprezes zarządu Stowarzyszenie Konferencje & Kongresy w Polsce ds. nauki i rozwoju
Informacje ukazują się w cyklu „Newsy ze Świata – Akademia SKKP”

27 mar 2020
 
średnia ocen:
0.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.