Anna Górska: Dream Now, Travel Later! Kampanie z pozytywnym przesłaniem
Firmy i organizacje zajmujące się marketingiem miejsc, już dzisiaj myślą o przyszłości i szukają innowacyjnych rozwiązań promocyjnych. Narzędzia do tej pory stosowane nie sprawdzają się. Sytuacja kryzysowa wymusza spojrzenie na sprawy inaczej, budzi też kreatywność i stymuluje wyobraźnię. Pisze Anna Górska w cyklu „Newsy ze Świata – Akademia SKKP”.
Biura convention na całym świecie, tworzą krótkie filmiki promocyjne o swoich destynacjach, będące częścią globalnej kampanii zachęcającej ludzi do pozostania w domu i wznowienia podróży po ustąpieniu pandemii COVID-19. Każdy z filmików zawiera inspirującą ideę i przekazuje dobrą wiadomość.
Kolumbia – zachęca do dbania o siebie i swoje rodziny
Zostań w domu, przeczytaj książkę lub zakończ projekt, który rozpocząłeś. Wkrótce spotkamy się znowu. Wkrótce nasz rytm poruszy Cię tak jak zawsze i odkryjesz nasze krajobrazy jak nigdy wcześniej. Wkrótce powitamy Cię znowu. Zadbaj o siebie teraz, abyśmy mogli się znowu spotkać wkrótce.
Kolumbia.
Omaha, Nebraska, USA – przypomina nam, że obecna sytuacja jest tymczasowa. Wkrótce miasto powita ponownie turystów, firmy wznowią działalność, a eventy znów się będą odbywały.
Każdego ranka, gdzieś w sercu gorącego Środkowego Zachodu, słońce wschodzi nad miastem, w którym najsurowsze zimy wywołują najcieplejsze uśmiechy. Przypomnijmy mężczyznom, kobietom i rodzinom, których życie zostało wtrzymane, że to tylko tymczasowa sytuacja i show will go on!
Szwajcaria – mobilizuje do pozostania w domu teraz, ale kontynuowania planowania przyszłych podróży.
Oprócz filmu, strona internetowa Szwajcarii poświęcona turystyce oferuje wirtualną wycieczkę, która zaprasza widzów do odkrywania historycznych hoteli w kraju, malowniczej przyrody i kultowych szwajcarskich Alp - wszystko w zaciszu własnego domu. „Chociaż podróż do Szwajcarii nie jest w tej chwili możliwa, można marzyć o tym, szukać inspiracji i planować. Dlatego chcielibyśmy przywieźć Szwajcarie do twojego domu” mówi Caroline Pidoroni, szefowa Swiss Convention Bureau.
Dubaj – namawia do poświecenia czasu na zatrzymanie się i refleksję, aż znowu będzie można podróżować
Przerwa może oznaczać tak wiele różnych rzeczy. To chwila relaksu, chwila refleksji. Niemniej jednak jest to po prostu chwila. A kiedy nadejdzie ten moment, będziemy tutaj.
Zagraniczne źródła chętnie piszą również o innych dobrych praktykach. GainingEdge zwróciło uwagę na Tourism Vancouver (the Metro Vancouver Convention and Visitors Bureau), gdzie wychodząc z założenia, że „w grupie siła”, utworzono Task Force. To grupa zadaniowa, złożona z przedstawicieli sektora publicznego i prywatnego. W jej skład wchodzi na razie 50 firm (grupa stale rozrasta się) reprezentujących różne branże, których wspólnym zainteresowaniem jest fakt negatywnego wpływu COVID-19 na turystykę i przemysł spotkań. Motywacją jest posiadanie silnego, zjednoczonego i zorientowanego na działania organu, który będzie działał w skoordynowany sposób dla całego sektora turystycznego.
Autor: Anna Górska, wiceprezes zarządu SKKP ds. współpracy międzynarodowej, business development director Expo XXI Warszawa, doradca zarządu Symposium Cracoviense
Informacje ukazają się w cyklu „Newsy ze Świata – Akademia SKKP”