Zakładki jasne

Najnowsze obiekty

Atlas Arena Łódź

Łódź (łódzkie)

Nosalowy Park Hotel & Spa

Zakopane (małopolskie)

Arche Hotel Krakowska

Warszawa (mazowieckie)

Koszary Arche Hotel

Góra Kalwaria (mazowieckie)

Centrum Kongresowe Szczawnica - Dworek...

Szczawnica (małopolskie)

Najnowsze usługi

Przewodnik Tatrzański - Szymon...

Kraków (małopolskie)

WygodaMICE

Kraków (małopolskie)

Fotografia eventowa -...

Warszawa (mazowieckie)

3 DOT Vision

Gdańsk (pomorskie)
A A
Branża

Anna Górska: Przykłady działań stosowanych przez destynacje w celu zniwelowania skutków COVID-19

Anna Górska, wiceprezes zarządu Stowarzyszenia...

Kryzys COVID-19 dotknął każdą branżę, ale turystyka i przemysł spotkań odczują konsekwencje pandemii przez wiele miesięcy. Pisze Anna Górska w cyklu „Newsy ze Świata – Akademia SKKP”.

The World Travel & Tourism Council (WTTC) wezwał rządy wszystkich krajów do podjęcia natychmiastowych działań w celu zapewnienia przetrwania i ochrony turystyki poprzez:

  • pomoc finansową dla milionów pracowników w tym sektorze
  • udzielenie nieograniczonych, nieoprocentowanych pożyczek globalnym firmom turystycznym, a także milionom małych i średnich przedsiębiorstw
  • rezygnację ze wszystkich podatków, opłat i żądań finansowych od sektora podróży, ze skutkiem natychmiastowym, przynajmniej przez następne 12 miesięcy


Większość rządów na całym świecie realizuje plany pomocy finansowej, aby pomóc firmom utrzymać się na powierzchni, ale pieniądze to tylko jedna część równania. Poniżej przykłady konkretnych działań, nie tylko tych finansowych, wprowadzanych przez kraje już dzisiaj, w celu łagodzenia skutków pandemii i odzyskiwania biznesu MICE.

Seoul Convention Bureau (SCB) rozszerza swój program Plus Seoul o dodatkowe inicjatywy wsparcia. Są to:

  • wsparcie dla większej liczby wydarzeń MICE niż dotąd
  • zwiększenie wsparcia finansowego, dzięki bardziej elastycznym kryteriom (mniejsza minimalna liczba uczestników)
  • wydarzenia, które nie zostały odwołane ale zostały przesunięte na późniejszą część 2020 roku otrzymają dodatkową pomoc finansową (10 proc.) od władz metropolitalnych Seulu
  • kooperacyjny marketing z innymi miastami w Korei, aby zachęcić do wydarzeń w wielu miejscach w kraju
  • utworzenie Seoul MICE Support Center


Hong Kong Tourism Board (HKTB) opracowuje plan wsparcia handlu w wysokości 51 milionów USD. Pieniądze zostaną wykorzystane na:

  • dotacje dla PCOs w procesie bidowania o duże kongresy i duże imprezy targowe
  • obniżenie progu ubiegania się o wsparcie finansowe na małe i średnie eventy oraz incentives
  • zniesienie opłaty za uczestnictwo w wybranych działaniach promocyjnych organizowanych przez HKTB
  • dotacje na bilety lotnicze i zakwaterowanie w hotelach oraz nową inicjatywę w sektorze hotelowym, MeetON@HongKong, aby zapewnić grupom bezpłatne pakiety konferencyjne


Hong Kong Trade Development Council (HKTDC) oferuje szereg inicjatyw online dla branżowych MŚP, w tym:

  • wiosenne wirtualne targi, które rozpoczęły się 1 kwietnia 2020 r. i trwają cały miesiąc, organizowane w celu nawiązania kontaktu z globalnymi nabywcami i pozyskiwania zamówień w tradycyjnym szczycie sezonu
  • HKTDC będzie promować tę wystawę poprzez swoje 50 biur na całym świecie, w tym oferuje pomoc w zaproszeniu buyersów
  • pakiety promocyjne online do offline (O2O) dla firm do udziału w wystawach fizycznych i przeprowadzania promocji za pośrednictwem platformy internetowej HKTDC
  • „T-box” - bezpłatny program wsparcia on-line dla MŚP, oferującym usługi doradcze, tworzenie sieci współpracy itp.


W najbliższym czasie Haga Business Agency (THBA) będzie koncentrować się na generowaniu nowych leadów poprzez:

  • ściślejszą współpracę z lokalnymi usługodawcami (prawnikami, bankami itp.) w celu znalezienia większej liczby potencjalnych klientów
  • wzmocnienie wysiłków w zakresie badań danych ze źródeł publicznych w celu uzyskania większej liczby nowych, potencjalnych klientów.


Conventions & Incentives New Zealand (CINZ) podkreśla znaczenie relacji biznesowych i w celu rozpoczęcia ożywienia gospodarczego ogłasza premierę nowego wydarzenia BE Reconnected po COVID-19, które ma się odbyć 1 grudnia 2020br. BE Reconnected został zaprojektowany z myślą o wszystkich interesariuszach branży spotkań, koncentrując się na konsumentach. Zamiast opracowywać obszerny program i skupiać się na wystawcach, nacisk zostanie położony na rozmowy i budowanie ważnych relacji branżowych.

 

Autor: Anna Górska, wiceprezes zarządu SKKP ds. współpracy międzynarodowej, business development director Expo XXI Warszawa, doradca zarządu Symposium Cracoviense
Informacje ukazają się w cyklu „Newsy ze Świata – Akademia SKKP”

14 kwi 2020
 
średnia ocen:
0.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.