Akademia SKKP: Przyszłość spotkań międzynarodowych stowarzyszeń
Nie ma wątpliwości, że sytuacja związana z COVID-19 jest dynamiczna i szybko się rozwija – tworzy wyzwania dla wszystkich sektorów, co znajduje odzwierciedlenie w reprezentujących je stowarzyszeniach. International Congress and Convention Association (ICCA) publikuje raport z wynikami badań o przyszłości spotkań międzynarodowych stowarzyszeń w nowej rzeczywistości. Pisze Anna Górska w cyklu Akademia SKKP.
Wyniki badań przeprowadzonych w maju, wśród prawie 200 stowarzyszeń na całym świecie, dotyczą ich strategii i planów post COVID-19. Badania przeprowadzono we współpracy z African Society of Association Executives, Asia Pacific Federation of Association Organisations i ESAE European Society of Association Executives.
Kluczowe wnioski z badań to:
- 66 proc. respondentów uważa, że COVID-19 zasadniczo zmieni sposób, w jaki będą działać w przyszłości
- 84 proc. zamierza włączyć hybrydowe i cyfrowe elementy do swoich przyszłych eventów, utrzymując ogólną opinię, że powinny one prowadzić do zwiększonej frekwencji
- 60 proc. respondentów uważa, że istnieją ograniczenia dot. sukcesu wirtualnych wydarzeń w porównaniu do spotkań F2F
- 28 proc. twierdzi, że zasady rotacji geograficznej ich kongresów są teraz analizowane i prawdopodobnie zmienią się w przyszłości
- 78 proc. rozważałoby skorzystanie z usług Meetings Management Company
- źródła przychodu ze sponsoringu są obecnie analizowane przez 55% stowarzyszeń, a 49 proc. z nich sprawdza modele członkostwa.
W raporcie podkreślono fakt, że w celu uzyskania długoterminowych korzyści niezbędna jest współpraca na zasadach partnerskich i elastyczność zarówno dostawców, jak i klientów.
– Badanie dostarcza ważnych dowodów statystycznych na temat opinii, które wielu z nas już miało. Sprawą oczywistą jest, że partnerstwa między dostawcami i stowarzyszeniami stały się teraz ważniejsze niż kiedykolwiek. Dla naszej branży jest to bardzo trudny czas, ale wierzymy, że wyjdziemy z tego silniejsi, jeśli będziemy wspólnie, nie osobno, pracowali nad nowymi i kreatywnymi rozwiązaniami – powiedział Senthil Gopinath, ICCA CEO.
Źródło: www.iccaworld.org
Autor: Anna Górska, wiceprezes zarządu SKKP ds. współpracy międzynarodowej, business development director Expo XXI Warszawa, doradca zarządu Symposium Cracoviense, Positive Impact Events Ambassador
Informacje ukazają się w cyklu „Newsy ze Świata – Akademia SKKP”