Zakładki jasne

Najnowsze obiekty

Muzeum Uzdrowiska Szczawnica

Szczawnica (małopolskie)

Cafe Helenka - Szczawnica

Szczawnica (małopolskie)

Willa Marta - Szczawnica

Szczawnica (małopolskie)

Modrzewie Park Hotel ***** - Szczawnica

Szczawnica (małopolskie)

Atlas Arena Łódź

Łódź (łódzkie)

Najnowsze usługi

Przewodnik Tatrzański - Szymon...

Kraków (małopolskie)

SOFTBOX GROUP

ŁÓDŹ (łódzkie)

WygodaMICE

Kraków (małopolskie)

Fotografia eventowa -...

Warszawa (mazowieckie)
A A
Branża

Akademia SKKP: Convention bureau przyszłości

Zorientowanie na klienta, wprowadzające innowacje cyfrowe i pracujące w zespołach interdyscyplinarnych. Takie będzie zdaniem dyrektora zarządzającego GCB German Convention Bureau Matthiasa Schultze Convention Bureau w przyszłości. Pisze Anna Górska w cyklu Akademia SKKP.

 

ECM European Cities Marketing zapytało Matthiasa Schultze w cyklu „Long Thinker Panel”, jak w przyszłości zmieni się rola convention bureaux. Dzisiaj główne zadania biur obejmują relacje z lokalnymi dostawcami i partnerami, a także klientami z kraju i zagranicy. Jakich usług będą w przyszłości oczekiwać klienci od CVB? Jakie struktury organizacyjne i umiejętności członków zespołu będą wymagane, aby działać sprawnie i być pionierem?

Pandemia COVID-19 spowodowała, że branża eventowa praktycznie z dnia na dzień przestała istnieć. Po stopniowym ponownym uruchomieniu będziemy żyć w stanie „nowej normalności”. Kilka megatrendów kształtuje branżę wydarzeń biznesowych od kilku lat, w tym cyfryzacja, zrównoważony rozwój i zwiększone zapotrzebowanie na bezpieczeństwo. Kryzys, związany z COVID-19 działa teraz jak potężny akcelerator - wszystko, co przewidywaliśmy na nadchodzące lata, nadeszło w ciągu dwóch tygodni i, podobnie jak wielu innych graczy, convention bureaux stoją przed pytaniem, jak kształtować swoją przyszłą rolę.

Klienci będą oczekiwać usług indywidualnie dopasowanych do ich potrzeb. Między innymi narzędzia do analizy danych i interfejsy konwersacyjne, takie jak na przykład chatboty, mogą pomóc CVB w pełnym skupieniu się na tych potrzebach. W odniesieniu do ich lokalnych partnerów, jednym z podstawowych zadań przyszłych CVB będzie udostępnianie usług analityki biznesowej dostawcom, aby pomóc im lepiej zrozumieć potrzeby swoich klientów. Zmiana ta wymaga nowych umiejętności wśród członków zespołu CVB, w tym umiejętności w zakresie danych, umiejętności w zakresie IT i bezpieczeństwa IT, a także gotowości do pracy w zespołach interdyscyplinarnych.

Cyfryzacja i automatyzacja to dopiero początek: w coraz bardziej złożonym środowisku sztuczna inteligencja może pomóc nam opracować przełomowe nowe modele biznesowe i stworzyć nowe kryteria pomiaru sukcesu. Kluczem do sukcesu jest konsekwentna koncentracja na kliencie.

Taka przyszłość wymaga intensywnego dialogu między wszystkimi zainteresowanymi stronami oraz ogromnej odwagi i gotowości do zmian. GCB pracuje z pełną mocą nad innowacyjnymi koncepcjami i nie może się doczekać, aby je zrealizować wraz ze swoimi partnerami.
Niemcy są numerem jeden wśród europejskich destynacji kongresowych i zajmują drugie miejsce na świecie za USA. Głównym zadaniem GCB jest zabezpieczenie tej pozycji i praca na jej poprawieniem.

 

Autor: Anna Górska, wiceprezes zarządu SKKP ds. współpracy międzynarodowej, business development director Expo XXI Warszawa, doradca zarządu Symposium Cracoviense, Positive Impact Events Ambassador
Informacje ukazają się w cyklu „Newsy ze Świata – Akademia SKKP”

Źródło: European Cities Marketing

02 lip 2020
 
średnia ocen:
0.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.