Akademia SKKP: Convention bureau przyszłości

Zorientowanie na klienta, wprowadzające innowacje cyfrowe i pracujące w zespołach interdyscyplinarnych. Takie będzie zdaniem dyrektora zarządzającego GCB German Convention Bureau Matthiasa Schultze Convention Bureau w przyszłości. Pisze Anna Górska w cyklu Akademia SKKP.

 

ECM European Cities Marketing zapytało Matthiasa Schultze w cyklu „Long Thinker Panel”, jak w przyszłości zmieni się rola convention bureaux. Dzisiaj główne zadania biur obejmują relacje z lokalnymi dostawcami i partnerami, a także klientami z kraju i zagranicy. Jakich usług będą w przyszłości oczekiwać klienci od CVB? Jakie struktury organizacyjne i umiejętności członków zespołu będą wymagane, aby działać sprawnie i być pionierem?

Pandemia COVID-19 spowodowała, że branża eventowa praktycznie z dnia na dzień przestała istnieć. Po stopniowym ponownym uruchomieniu będziemy żyć w stanie „nowej normalności”. Kilka megatrendów kształtuje branżę wydarzeń biznesowych od kilku lat, w tym cyfryzacja, zrównoważony rozwój i zwiększone zapotrzebowanie na bezpieczeństwo. Kryzys, związany z COVID-19 działa teraz jak potężny akcelerator - wszystko, co przewidywaliśmy na nadchodzące lata, nadeszło w ciągu dwóch tygodni i, podobnie jak wielu innych graczy, convention bureaux stoją przed pytaniem, jak kształtować swoją przyszłą rolę.

Klienci będą oczekiwać usług indywidualnie dopasowanych do ich potrzeb. Między innymi narzędzia do analizy danych i interfejsy konwersacyjne, takie jak na przykład chatboty, mogą pomóc CVB w pełnym skupieniu się na tych potrzebach. W odniesieniu do ich lokalnych partnerów, jednym z podstawowych zadań przyszłych CVB będzie udostępnianie usług analityki biznesowej dostawcom, aby pomóc im lepiej zrozumieć potrzeby swoich klientów. Zmiana ta wymaga nowych umiejętności wśród członków zespołu CVB, w tym umiejętności w zakresie danych, umiejętności w zakresie IT i bezpieczeństwa IT, a także gotowości do pracy w zespołach interdyscyplinarnych.

Cyfryzacja i automatyzacja to dopiero początek: w coraz bardziej złożonym środowisku sztuczna inteligencja może pomóc nam opracować przełomowe nowe modele biznesowe i stworzyć nowe kryteria pomiaru sukcesu. Kluczem do sukcesu jest konsekwentna koncentracja na kliencie.

Taka przyszłość wymaga intensywnego dialogu między wszystkimi zainteresowanymi stronami oraz ogromnej odwagi i gotowości do zmian. GCB pracuje z pełną mocą nad innowacyjnymi koncepcjami i nie może się doczekać, aby je zrealizować wraz ze swoimi partnerami.
Niemcy są numerem jeden wśród europejskich destynacji kongresowych i zajmują drugie miejsce na świecie za USA. Głównym zadaniem GCB jest zabezpieczenie tej pozycji i praca na jej poprawieniem.

 

Autor: Anna Górska, wiceprezes zarządu SKKP ds. współpracy międzynarodowej, business development director Expo XXI Warszawa, doradca zarządu Symposium Cracoviense, Positive Impact Events Ambassador
Informacje ukazają się w cyklu „Newsy ze Świata – Akademia SKKP”

Źródło: European Cities Marketing

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl