SITE Poland podsumowuje działalność
Podczas walnego zebrania członków SITE Poland stowarzyszenie podsumowało działalność w pierwszym półroczu tego roku oraz przyjęło sprawozdanie finansowe za rok 2019.
29 czerwca odbyło się w formacie online zwyczajne Walne Zebranie Członków SITE Poland. W agendzie spotkania znalazły się: sprawozdanie finansowe za rok 2019, prezentacje Rady Dyrektorów z okresu styczeń – czerwiec 2020 oraz podjęcie uchwał statutowych. Komisja rewizyjna pozytywnie zaopiniowała działalność Rady Dyrektorów w 2019 r. a WZC udzieliło absolutorium Radzie Dyrektorów i zaakceptowało sprawozdanie finansowe. Spotkanie prowadziła prezes Site Poland – Grażyna Grot-Duziak.
Anastazja Szerkus, wiceprezes ds. członkowskich stowarzyszenia przedstawiła strukturę członkowską i zmiany na liście członków. Rok 2019 był rekordowy, zwiększyła się liczba członków z 31 do 58. W 2020 r odnotowano zmianę – minus 11 członków. – Z uwagi na pandemię wiele firm w naszej branży boryka się z kłopotami finansowymi i to była bezpośrednia przyczyna rezygnacji. Na uwagę zasługuje fakt, że Site Global w marcu jednorazowo znacznie obniżyło opłatę członkowską, aby zachęcić członków do pozostania w naszej globalnej rodzinie – relacjonuje Anastazja Szerkus.
Site Poland podkreśla dbałość o wizerunek i stały kontakt z branżą oraz aktywność w social mediach na Facebooku i LinkedIn. – W 2019 i 2020 r znacznie zwiększyliśmy zasięgi i liczbę obserwujących nas osób i firm. Dostarczamy wiadomości ze świata oraz dzielimy się informacjami o naszych działaniach. Ważnym aspektem w tym obszarze jest też wiedza o naszych działaniach wśród innych czapterów Site Global – przedstawia członek Rady Dyrektorów ds. Komunikacji i PR Krzysztof Kołacz.
Przedstawicielem SITE Poland w Site Global jest członek Rady Dyrektorów Krzysztof Michniewicz. –Mój udział w kilku międzynarodowych projektach będzie miał wymierne rezultaty. Wkrótce podzielę się wypracowanymi dokumentami z Radą Dyrektorów i członkami stowarzyszenia – zapowiada Krzysztof Michniewicz.
Działalność Stowarzyszenia jest w dużej części determinowana przychodami i sytuacją finansową. – Rok 2019 zakończyliśmy bardzo dobrym wynikiem finansowym. Zawdzięczamy to naszej dyscyplinie w wydatkach oraz przychodami uzyskanymi ze współpracy z partnerami, czy to w formie barteru czy bezpośrednich wpływów finansowych – przedstawia Jarosław Hulboj, członek Rady Dyrektorów ds. Finansowych.
Przedstawiciele SITE Poland są zaangażowani w działalność sztabu kryzysowego TUgether. – Już 4 marca odbyło się spotkanie założycielskie grupy Tugether, w której Site Poland ma swoich przedstawicieli. Nasz wkład finansowy i merytoryczny w tej grupie przynosi już rezultaty dla branży. Wspólnie z innymi stowarzyszeniami lobbujemy, spotykamy się z przedstawicielami rządu, PFR i innych instytucji, którym przekazujemy nasze wnioski i postulaty – mówi Cezary Wilemajtys, wiceprezes ds. badań i rozwoju.
Na 2020 r zaplanowano szereg wydarzeń i aktywności stowarzyszenia. – Naszą działalność realizujemy poprzez komisje i projekty. W styczniu zorganizowaliśmy spotkanie noworoczne dla członków SITE, a w lutym spotkania komisji ds. linii lotniczych. Z uwagi na okres pandemii w okresie marzec – czerwiec skupiliśmy się na działaniach informacyjno-eksperckich związanych z zagrożeniami anulacji imprez wyjazdowych. W tym zakresie współpracowaliśmy z komisją MICE przy PIT oraz Meet the Bidder. Na szczególną uwagę zasługuje spotkanie w duchu „good will”, w którym uczestniczyło siedem linii lotniczych. Dostęp do aktualnych informacji i wiedza ekspercka ma ogromne znaczenie, pomaga właściwie ocenić sytuację i dobrze zarządzać przyszłością – podkreśla.
Członek Rady Dyrektorów Piotr Cieślak zorganizował w maju Live Chat z partnerskim stowarzyszeniem w Chinach, w tym samym miesiącu uwagę ponad 100 uczestników przyciągnął webinar, w którym wzięli udział przedstawiciele PLL LOT, Marriott International i Signal Iduna. Tuż przed rozpoczęciem wakacji stowarzyszenie zaprosiło branżę na live chat, podczas którego eksperci z Chorwacji, Słowacji, Cypru, Grecji, Malty, Ukrainy i Niemiec opowiadali o warunkach przyjazdu do tych krajów. Spotkania z branżą będą kontynuowane. Najbliższy temat to podróże po Polsce w ramach naszego nowego projektu „Destination Poland”. Jest to obszar, w którym swoją wiedzą podzieli się Grażyna Woźniczka, członek Rady Dyrektorów. – Udało nam się również zorganizować kilka spotkań online z członkami Site Poland. Te spotkania w dobie zamknięcia w domach były szczególnie ważne dla naszych kolegów i koleżanek. Kontynuujemy również nasz projekt „Our impact on people society and the planet”. Nasza akcja Travel Clown niezmiennie wzruszyła i uradowała dzieci z Domu Samotnej Matki. Obecnie wspieramy Fundację na rzecz ratowania zwierzaków „Runa” – informuje Krzysztof Kołacz.
– Rok 2020 to rok bardzo trudny, pełen wyzwań, niepewności. Siła branży to siła stowarzyszeń, a siła stowarzyszenia to jego członkowie. Udowodniliśmy wszyscy, że mamy ogrom energii i zapału do działania. Tęsknimy do wyjazdów i zrobimy wszystko, aby wspólnie z klientami szybko wyruszyć w upragnioną podróż! – podsumowuje Grażyna Grot-Duziak, prezes Site Poland.