Balony reklamowe: sprawdź 7 argumentów, by zainwestować w ten nośnik reklamy

Co jak co, ale akurat balony reklamowe zdecydowanie należą do tych nośników reklamy, które wyjątkowo skutecznie opierają się modom i trendom. Choć zaczęliśmy już trzecią dekadę XXI wieku, masowo korzystamy z Internetu i promujemy nasze biznesy głównie online, to nadal wiele firm w swoich działaniach reklamowych chętnie wykorzystuje niepozorne, wręcz chciałoby się napisać – pospolite balony. Co w nich jest takiego, że od lat stanowią ważny element niejednej kampanii marketingu bezpośredniego? Dlaczego i Ty powinieneś w nie w końcu zainwestować? Zebraliśmy 7 bardzo rozsądnych argumentów. Weź je koniecznie pod uwagę!

Balony reklamowe są bardzo tanie
Zacznijmy od argumentu czysto ekonomicznego, który z pewnością trafi do Ciebie, jeśli masz mocno ograniczony budżet na działania marketingowe. Najczęściej jest tak wtedy, gdy dopiero ruszamy z biznesem, mamy niewielu klientów i wolimy nie szarżować z wydatkami. Balony reklamowe sprawdzą się wówczas idealnie. Są bardzo tanie, a więc ich zakup nie wiąże się z żadnym większym ryzykiem. Biorąc pod uwagę relację ceny do skuteczności, należy je zaliczyć do kategorii wyjątkowo korzystnych gadżetów reklamowych.

Łatwy sposób na dotarcie do klientów
Baloniki reklamowe są takim nośnikiem, który można rozdawać w zasadzie wszędzie. Świetnie sprawdzą się również do oznakowania siedziby przedsiębiorstwa, stoiska targowego czy np. punktu usługowego w galerii handlowej. Klienci zawsze zwracają na nie uwagę, ponieważ balony reklamowe budzą pozytywne skojarzenia. Jeśli celujesz w grupę klientów mających dzieci, to już w ogóle nie ma o czym mówić – baloniki reklamowe będą strzałem w dziesiątkę.

Bezpośrednia promocja wizerunku marki
Marketing bezpośredni nadal stanowi bardzo dobry sposób na dotarcie do klientów. Wiele firm niepotrzebnie z tego rezygnuje, przenosząc całą swoją aktywność reklamową do Internetu. Oczywiście, że pozyskiwanie klientów online jest bardzo efektywne i opłacalne pod względem finansowym, natomiast każda dobra strategia marketingowa musi opierać się na kilku filarach. Jednym z kluczowych są działania offline, do których zaliczymy chociażby rozdawanie gadżetów reklamowych przy okazji spotkań z klientami czy jakichś akcji specjalnych na zewnątrz firmy.

Wszyscy lubią baloniki!
To fakt, z którym nie da się dyskutować. Balony reklamowe zawsze są chętnie przyjmowane przez klientów, ponieważ należą do grupy nienachalnych gadżetów. Taki balonik można zabrać do domu i dać dziecku, sprawiając mu wielką radość. Warto przy tym zauważyć, że w odróżnieniu od np. ulotki, balony reklamowe zostają z klientami na dość długo – mało kto wyrzuci taki upominek do śmieci przy pierwszej lepszej okazji. Zdarza się, że nawet gdy z balonu zejdzie już powietrze, obdarowani klienci ponownie go nadmuchują, przedłużając tym samym swój kontakt z promowaną marką. To bardzo pożądany efekt w działaniach marketingowych.

Możesz je wykorzystywać przy każdej okazji
To potężny atut balonów reklamowych, który w dużej mierze decyduje o ich popularności. Wiele firm zamawia takie baloniki „na zapas”, zwykle pod koniec roku, bo wiedzą, że będą w stanie rozdać je przez kolejne miesiące. Wynika to z faktu, iż balony reklamowe są uniwersalnym nośnikiem elementów identyfikacji wizualnej marki czy haseł reklamowych. Można je rozdawać przy okazji akcji specjalnych, targów, imprez branżowych, jubileuszu firmy, ale też po prostu wręczać klientom odwiedzającym siedzibę przedsiębiorstwa – zwłaszcza z dziećmi. Balonik może również stanowić sympatyczny gratis do produktu czy usługi.

Nie zajmują dużo miejsca
Często jest tak, że firmy nie chcą zamawiać dużych partii gadżetów reklamowych, ponieważ nie mają dostatecznie dużo miejsca, by je przechowywać. Jeśli nie dysponujesz magazynem czy sporym pomieszczeniem socjalnym, to i tak nie musisz rezygnować z zamówienia baloników reklamowych. Nienadmuchane zajmują tak mało miejsca, że nawet tysiące sztuk bez problemu zmieścisz np. pod biurkiem, regałem czy w narożniku swojego gabinetu. Sięgniesz po nie wtedy, gdy będą rzeczywiście potrzebne. Poza tym pamiętaj, że balony reklamowe błyskawicznie rozchodzą się wśród klientów, dlatego jest mało prawdopodobne, aby zalegały w biurze miesiącami.

Przyciągają uwagę
Na pewno zdarza Ci się odwiedzać różne firmy, czy choćby spacerować po galerii handlowej. Jesteśmy przekonani, że sam zwracasz uwagę na baloniki reklamowe, na przykład w witrynach sklepowych czy rozdawane przez hostessy wynajęte na potrzeby akcji specjalnej. Dokładnie tak samo mają Twoi klienci. Baloniki przyciągają wzrok, są doskonale widoczne, uatrakcyjniają stoisko czy sklep oraz zachęcają do tego, aby zapoznać się z ofertą. Robią to o wiele skuteczniej niż na przykład standardowe ulotki czy nawet plakaty. To ich najważniejsza zaleta.

Pamiętaj również, że o skuteczności kampanii z wykorzystaniem balonów reklamowych decyduje atrakcyjność i czytelność projektu graficznego, który zostanie na nie naniesiony. To kluczowa kwestia, dlatego zamów balony reklamowe u producenta, który jednocześnie zapewni Ci przygotowanie grafiki i zagwarantuje jej odpowiednią trwałość.

 

ARTYKUŁ PROMOCYJNY

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl