Akademia SKKP: F2F w 2021 roku – małe i lokalne. PCMA publikuje mało optymistyczne dane

W zeszłym tygodniu Professional Convention Management Association (PCMA) opublikowało aktualizację raportu Business Events Compass, którego pierwsza edycja miała miejsce latem tego roku. Zgodnie z jego wynikami organizacje planujące strategię spotkań F2F na 2021 rok powinny myśleć na małą skalę i lokalnie, jeśli oczekują frekwencji na swoich spotkaniach.

Powrót gospodarki do poziomów sprzed wystąpienia COVID-19 w trzecim kwartale 2021 roku jest obecnie nieco mniej prawdopodobny niż podano w lipcowym kompasie. W najlepszym przypadku, ożywienie gospodarcze sektora przemysłu spotkań do poziomu sprzed COVID-19 ma nastąpić w III kwartale 2022 r. lub później. Przy czym większość wydarzeń na żywo zaczyna powracać pod koniec 2021 roku, ale bedzie ograniczona pod względem wielkości i geografii.

Obecnie PCMA przewiduje, że do 2021 roku popyt na F2F meetings będzie nadal słaby. Trzydzieści dziewięć procent respondentów ankiety, przeprowadzonej we wrześniu odnotowało 50-procentowy lub większy spadek udziału w F2F meetings w 2021 r. w porównaniu do poziomów z 2019 r. Istnieją wyjątki od tej reguły w regionie Azji i Pacyfiku oraz w innych częściach świata, w których wirus jest powstrzymywany.

Co więcej, raport sugeruje, że ekskluzywność może być ważnym czynnikiem wpływającym na frekwencję: „Rośnie popyt na małe, nienagannie realizowane wydarzenia. Oprócz rygorystycznych protokołów higienicznych, uczestnicy wydarzeń szukają ograniczeń w uczestniczeniu w nich jako sposobu na zachęcenie do udziału w 2021 r. ”.

W raporcie odnotowano również, że zapotrzebowanie na wirtualne wydarzenia napędza postęp technologiczny i konieczność zdobywania nowych umiejętności przez profesjonalistów spotkań. Większość uczestników wydarzeń (68 proc.) twierdzi, że skuteczne platformy networkingowe zachęciłyby ich do częstszego udziału w wydarzeniach cyfrowych.

PCMA rozpoczęło publikację Business Events Compass tego lata. Raporty obrazują reakcję przemysłu spotkań na pandemię. Do raportów dane zbierane są z wielu źródeł, w tym z ankiet przeprowadzonych wśród globalnej kadry kierowniczej, uczestników spotkań biznesowych, dyrektorów ds. zasobów ludzkich i innych. Subskrypcja pełnego dwumiesięcznego raportu kosztuje 495 dolarów dla członków PCMA i 895 dolarow dla osób niebędących członkami. Członkowie otrzymują podsumowanie wyników, z którego pochodzi ten artykuł.

 

Autor: Anna Górska, wiceprezes zarządu SKKP ds. współpracy międzynarodowej, doradca zarządu Symposium Cracoviense, Positive Impact Events Ambassador
Informacje ukazają się w cyklu „Newsy ze Świata – Akademia SKKP”
.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl