Pierwsze szkolenie MPI Poland Club w Gdańsku
Praca w międzynarodowym zespole była głównym tematem szkolenia zorganizowanego przez MPI Poland Club. Jeden z prelegentów, Brytyjczyk, który od 12 lat pracuje w Polsce, wśród polskich pracowników najbardziej ceni ich kreatywność.
Spotkanie MPI Poland Club odbyło się 6 września 2013 roku w Olivia Business Park. Szkolenie MPI Poland Club, po raz pierwszy zorganizowane w Gdańsku (Gdańsk Concention Bureau jest Partnerem Strategicznym MPI Poland Club), było poświęcone pracy w międzynarodowych zespołach. Jak informują organizatorzy, nie bez przyczyny - Polacy coraz częściej stykają się z różnymi kulturami nie tylko podczas prywatnych wyjazdów wakacyjnych, ale również w codziennej pracy.
Również w Gdańsku, otwartym na zagraniczne inwestycje, w którym powstaje coraz więcej międzynarodowych korporacji umiejętność pracy w multikulturowym zespole to bardzo pożądana cecha. Dla uczestników szkolenia - członków MPI Poland Club i nie tylko (łącznie 20 osób), związanych z branżą turystyczną i eventową, spotkanie było okazją do wymiany doświadczeń i przećwiczenia tych umiejętności, które przydają się w kontaktach międzynarodowych.
– Po przyjeździe do Polski zapomnij, że jesteś Brytyjczykiem. Poznaj polską kulturę, język, historię. Stań się jednym z nich – taką radę od swojego wujka usłyszał przed przyjazdem do Polski Jake Jepcott, dyrektor ds. rozwoju w Olivia Business Centre, jeden z prelegentów podczas spotkania. Wskazówka okazała się trafiona i bardzo pomocna. Jepcott, który od 12 lat mieszka w Gdańsku czuje się bardzo związany z miastem i jego mieszkańcami.
Na pytanie, co najbardziej ceni w Polakach jako współpracownikach podkreślił naszą kreatywność (której sami często niedoceniamy), a która jest naszym silnym atutem. Był zdziwiony, kiedy polskie produkty, których sprzedażą się zajmował, cieszyły się większą popularnością pod nazwami zagranicznych marek niż z etykietą „Made in Poland”. Gość spotkania docenił również naszą bardzo dobrą znajomość angielskiego (sam uczy się polskiego, który jak przyznał, jest trudnym językiem).
W drugiej części spotkania Bartosz Jurkiewicz, trener biznesu, posiadający duże doświadczenie w pracy w międzynarodowych zespołach poprowadził czterogodzinne warsztaty. W ich trakcie uczestnicy podzielili się swoimi doświadczeniami w kontaktach z obcokrajowcami, rozmawiali o tym, czym są stereotypy, ale też ćwiczyli kompetencje przydatne w kontaktach międzyludzkich (i międzykulturowych) m.in. to, jak być dobrym słuchaczem i jak ważne obok werbalnych są również zachowania niewerbalne.