O innowacjach w przemyśle spotkań

fot. SKKP
Na zdjęciu: fot. SKKP

Blisko 100 osób uczestniczyło w konferencji naukowo-branżowej „Innowacje w przemyśle spotkań”, jaka odbyła się w Centrum Kongresowym Targów Kielce. Przedmiotem wystąpień były rozwiązania służące planowaniu nowoczesnych kongresów i wydarzeń biznesowych i wykorzystaniu narzędzi internetowych, nowych technologii oraz mierzenia efektywności spotkań.


Wiele narzędzi zastosowano przy tym spotkaniu w praktyce, aby maksymalizować aktywność i zaangażowanie uczestników i ich networking. Między innymi utrzymywano łączność poprzez dedykowaną aplikację konferencyjną na smartfonach i tabletach, zastosowano specjalistyczne oprogramowanie dla wykładu online z Brukseli a mikrofon dostosowany do rzucania pozwalał wywoływać do wypowiedzi uczestników z tylnych rzędów. Organizatorzy stworzyli warunki dla swoistego „laboratorium” (stąd nazwa Meeting Lab).
Organizator zdecydował się także na nieszablonowy układ sali – były sofy, fotele i dywan, na którym można było się położyć. Zastosowane rozwiązania miały sprzyjać pobudzaniu do myślenia.


Założeniem konferencji było połączenie środowiska zawodowego i naukowego. Wśród zagranicznych mówców – praktyków i teoretyków jednocześni – znaleźli się Maarten Vanneste z Meeting Design Institute (Belgia), dr Elling Hamso z Event ROI Institute (Norwegia) i Aziza Keftouna, Goomeo (Francja), oraz gość honorowy - Ivo Miksy (Republika Czeska), prezydent Europejskiej Federacji Stowarzyszeń Profesjonalnych Organizatorów Kongresów EFAPCO. Wyniki swych badań nad branżą konferencyjną przedstawili naukowcy z Wyższej Szkoły Promocji, Szkoły Głównej Handlowej, Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach, Uniwersytetu Gdańskiego, Uniwersytetu Szczecińskiego. Sprawy merytoryczne konferencji koordynowała Rada Naukowa, której przewodniczył dr Janusz Majewski z Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Wszystkie referaty zostaną opublikowane w publikacji naukowej przygotowywanej przez Wyższą Szkołę Promocji. 
Nowe produkty i rozwiązania konferencyjne przedstawiły firmy meeting.pl, BSC SA, NextGen Meetings, Lemon&Orange, Syskonf.pl, SalesManago. Można się było zapoznać z ofertami sponsorów – sieci hotelowej Vienna International, SPF - Super Prezentów Firmowych, Biura Mazurkas oraz RejsClub.pl. Konferencję zakończył panel dyskusyjny z udziałem SKKP, Poland Convention Bureau i Business Service Galop. Zapowiedziano kontynowanie Meeting Lab w roku kolejnym także w powiązaniu za datą i miejscem przyszłorocznej Gali Ambasadorów Kongresów Polskich.


Tegoroczną konferencję „Innowacje w przemyśle spotkań” wsparło Ministerstwa Sportu i Turystyki a patronatu honorowego udzielił Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej. Wydarzenie przygotowało Stowarzyszenie „Konferencje i Kongresy w Polsce” przy współpracy spółki akcyjnej Targi Kielce oraz Grona Targowego skupiającego firmy tego regionu. Meeting Planner.pl był patronem medialnym wydarzenia.
http://innowacje2014.syskonf.pl/

 

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl