Najczęściej czytane

Pierwszy konkurs branży eventowej: MP Power...

MeetingPlanner.pl ogłasza pierwszy konkurs skierowany do przedstawicieli...

MP Power Night – uroczyste rozdanie nagród...

Pierwszy finał MP Power Awards odbył się 26 kwietnia w Centrum...

Druga edycja Poznań Media Expo

Specjaliści współpracujący z twórcami filmów o Jamesie Bondzie opowiedzą,...

SHOWEXPO w Kielcach

W tym roku w Kielcach odbędą się pierwsze w Polsce targi, które połączą...
 
Zakladki ciemne_wyszukiwarki

Usługi

Artyści

A A
Inwestycje

Muzeum Polskiej Wódki otwarte

Muzeum Polskiej Wódki
Bar Trzy Czwarte
Bar Trzy Czwarte
Bar Akademii Wódki
Bar Akademii Wódki
Bistro WuWu
Restauracja Zoni
Sala kinowa

Jedyne w Polsce i na świecie Muzeum prezentujące historię polskiego narodowego trunku przyjęło pierwszych gości. Obiekt powstał na terenie rewitalizowanego Centrum Praskiego Koneser w Warszawie. Kieruje swoją ofertę także do organizatorów wydarzeń.


Muzeum Polskiej Wódki mieści się przy Placu Konesera 1, w XIX-wiecznym budynku Rektyfikacji, na terenie dawnej Warszawskiej Wytwórni Wódek „Koneser”. To właśnie w tym miejscu pod koniec XIX w. powstała jedna z najbardziej znanych fabryk wódek na ziemiach polskich, w której zostały opracowane receptury i rozpoczęła się produkcja znanych do dziś polskich wódek. W Muzeum znajduje się pięć galerii tematycznych oraz sala kinowa (48 miejsc).


Andrzej Szumowski, prezes zarządu Fundacji Polska Wódka, podkreśla, że każdy Polak powinien znać historię narodowego trunku i być z niego dumnym: – Polska Wódka jest nieodłącznie związana z naszą kulturą i obyczajami. Podobnie jak francuski Cognac czy Scotch Whisky została wpisana na listę Chronionych Oznaczeń Geograficznych i od wielu lat jest jednym z naszych ważniejszych produktów eksportowych cenionym za swój smak i jakość na całym świecie. Chcemy, aby Muzeum Polskiej Wódki przekazywało wiedzę na temat jej wielowiekowej historii, tradycji i sposobu wytwarzania. Natomiast podczas warsztatów edukacyjnych pokażemy m.in., jakie mogą istnieć różnice w smakach i aromatach Polskich Wódek produkowanych z kilku tradycyjnych rodzajów zbóż i ziemniaków.
 

W zabytkowym budynku znajduje się również Bar Akademii Wódki (pojemność do 100 osób, 138 mkw. z możliwością podziału na dwie niezależne przestrzenie szkoleniowo-eventowe), miejsce degustacji oraz warsztatów edukacyjnych poświęconych zasadom serwowania Polskiej Wódki i łączenia jej z potrawami. Natomiast na trzecim i czwartym piętrze znajduje się baru „¾”, w którym będzie można skosztować koktajli m.in. właśnie na bazie Polskiej Wódki. Powierzchnia baru wynosi 175 mkw., podczas spotkania zmieści się tam do 80 gości. Ciekawostką jest, iż podłoga baru „¾” zrobiona jest z ponad 100-letnich beczek z zakładu produkcji w Zielonej Górze.

W budynku Muzeum znajduje się czynne 24 godziny na dobę Bistro WuWu oraz restauracja ZONI, której goście zasiądą przy stolikach ulokowanych nad ogromnymi zabytkowymi piecami dawnej fabryki wódek. Na deser będzie można wybrać się do Pijalni Czekolady E. Wedel zlokalizowanej tuż obok lobby Muzeum. W foyer (12 mkw.) można zorganizować spotkanie dla grupy 50 – 70 gości.


Prace nad Muzeum Polskiej Wódki rozpoczęły się cztery lata temu. Pod koniec 2014 r. został przedstawiony projekt aranżacji wnętrz autorstwa pracowni Nizio Design International, który został wybrany do realizacji. Zaprezentowano także logo Muzeum stworzone przez artystę, grafika - Andrzeja Pągowskiego. Następnie przystąpiono do całkowitej rewitalizacji zabytkowego budynku, zaś wiosną 2017 r. rozpoczęła się aranżacja wnętrz i montaż ekspozycji. Projekt otrzymał 2,5 mln złotych dofinansowania ze środków Unii Europejskiej.
– Zadaniem moim i zespołu Nizio Design International było wykreowanie w zabytkowym i rewitalizowanym obiekcie takiej przestrzeni, w której specjalnie zaprojektowana scenografia oraz multimedia i interaktywne stanowiska pozwolą gościom odczuć wszystkimi zmysłami ducha tego miejsca – mówi Mirosław Nizio, właściciel pracowni Nizio Design International, który odpowiada za projekt i realizację wystawy stałej Muzeum Polskiej Wódki.
Rewitalizacja całego kompleksu Centrum Praskiego Koneser, którego sercem jest Muzeum Polskiej Wódki, to wspólny projekt Grupy Liebrecht & wooD oraz BBI Development. Jego otwarcie planowane jest na jesień br.

Definicja Polskiej Wódki precyzuje, że może być ona wytworzona jedynie z tradycyjnych polskich zbóż (żyto, jęczmień, owies, pszenica, pszenżyto) lub ziemniaków, a wszystkie etapy jej wytwarzania muszą odbywać się na terenie Polski. Tym, co wyróżnia Polską Wódkę na tle innych tego typu trunków, jest droga od surowca z pola upraw do alkoholu dostępnego na sklepowych półkach. Produkcja przebiega w gorzelni, zakładzie rektyfikacji i produkcji wódek, gdzie nad całym procesem czuwa człowiek.
O zgodności alkoholu z definicją informuje umieszczony na butelce napis Polska Wódka / Polish Vodka. Warto również wiedzieć, że Polska Wódka jest Chronionym Oznaczeniem Geograficznym, dlatego wódki stosujące to oznaczenie, to gwarancja unikatowego charakteru oraz wielowiekowej tradycji związanej z polskimi ziemiami, jak również wysokiej jakości produktu.

13 czer 2018
 
średnia ocen:
0.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.